Kamu İktisadı(ECON467)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ECON467 | Kamu İktisadı | 3 | 3 | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Sezgin POLAT sezginpolat@gmail.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kamu ekonomisi dersi, kamu mallarının üretimi ve tüketimiyle ilgili meseleleri ve kamu politikasını ilgilendiren kaynak dağıtımını ve verimliliğini anlamayı amaçlamaktadır. |
İçerik | Kamu ekonomisi kursu aşağıdaki konuları içerir; Kamu bütçesi ve harcama analizi, kamu sektörünün payı ve büyüklüğü, kamu mal ve hizmetlerinin özellikleri, kamu malı tahsisi, kamusal karar alma, teşvik mekanizmaları, yerel kamu malları, yeniden dağıtım, vergi, eşitsizlik, yoksulluk. |
Dersin Öğrenme Çıktıları | Kamu bütçesi ve kaynak dağılımı ilişkilerini teorik olarak anlayabilmek, ilgili veri ve dökümanlari erişip analiz edebilmek. Kamu mal ve hizmetlerine yönelik problemleri analitik ve sayısal yöntemlerle kavrayabilmek ve sorunları tespit edebilmek. |
Öğretim Yöntemleri | Veri analizi, Oyun teorisi, sayısal yöntemler |
Kaynaklar |
Hindriks, J. and Myles, G. D. (2013). Intermediate public economics. MIT press. Ostrom, E. (1990). Governing the commons: The Evolution of Institutions for Collective Action. Cambridge University Press. Varian, H. R. (2014). Intermediate Microeconomics: A Modern Approach: Ninth International Student Edition. WW Norton & Company. Wydick, B. (2007). Games in economic development. Cambridge University Press. Leach, J. (2004). A course in public economics. Cambridge University Press. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Kamu Kesimi Bütçesi |
2 | Sosyal Refah ve Kavramlar |
3 | Kamu Kesimi Büyüklüğü |
4 | Kamu malı |
5 | İşbirliği ve stratejik Etkileşim |
6 | Ortak Havuz Kaynakları |
7 | Dışsallık ve Coase Teoremi |
8 | Vize |
9 | Piyasa aksaklıkları ve piyasa gücü |
10 | Sosyal seçimler - Kamu malının üretilmesi |
11 | Sosyal seçimler - Tercihlerin toplulaştırılması |
12 | Eğitim |
13 | Eşitsizlikler |
14 | Kulüp malı ve Yerel kamu malları |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 2 | 50 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 2 | 50 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Siyaset Bilimi alanındaki başlıca kuramları, kavramları, yaklaşımları ve yöntemleri anlayabilir. | X | ||||
2 | Türkiye'deki sisyasal sistemin ve dünyadaki diğer siyasal sistemlerin yapısını ve işleyişini tanımlayabilir. | |||||
3 | Siyaset Bilimi alanında çalışma yaparken birincil ve ikincil kaynaklardan yararlanarak gerekli bilgileri saptayabilir, bunlarla analiz ve sentez yapabilir. | X | ||||
4 | Siyasal süreçler, kurumlar, mekanizmalar ve ilişkiler hakkında hipotezler oluşturarak bunları ampirik düzlemde sınayabilir. | |||||
5 | Temel araştırma yöntemlerini kullanarak özgün bir araştırmayı bilimsel ve etik ilkeler doğrultusunda tasarlayabilir, yürütebilir ve araştırma sonuçlarını yorumlayarak taraflara ulaştırabilir. | |||||
6 | Demokrasi, insan hakları ve toplumsal barışa ilişkin meselelere farkındalık ve duyarlılıkla yaklaşabilir. | |||||
7 | Toplumsal çatışmaların nedenlerini değerlendirerek çözümlerini araştırabilir. | |||||
8 | Küresel siyasal toplumda değişimin doğasını ve küreselleşme gibi karmaşık süreçlerin oluşumunu eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir. | |||||
9 | Siyaset Bilimi ve ilişkili diğer disiplinlerin temel alanlarında ekip çalışmaları yapabilir. | |||||
10 | Galatasaray Üniversitesi’nin öğrenim dili olan Fransızca’yı ve zorunlu yabancı dili olan İngilizce’yi kültürlerarası iletişimin gereklerini karşılayacak şekilde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslekdaşlarıyla iletişim kurabilir. | |||||
11 | Bilişim ve iletişim teknolojilerini alanının gerektirdiği düzeyde kullanabilir. |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 13 | 3 | 39 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 9 | 9 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 2 | 12 | 24 |
Toplam İş Yükü | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 4,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |