Para Teorisi ve Finans(ECON205)
| Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ECON205 | Para Teorisi ve Finans | 3 | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
| Ön Koşul | |
| Derse Kabul Koşulları |
| Dersin Dili | Fransızca |
| Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans |
| Dersi Veren(ler) | Salise İrem ZEYNELOĞLU izeyneloglu@gmail.com (Email) |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Amacı | Para teorisi ve finans konularında analiz yapmaya yönelik bilgileri edindirmek. |
| İçerik | Para arzı, para talebi, para politikası olmak üzere üç ana bölümde TR üzerinden örneklerle para teorisi işlendikten sonra TR'deki finansal yapının ve finans piyasalarının analiziyle bitirilir. |
| Dersin Öğrenme Çıktıları |
Dersi başarıyla bitiren öğrenci şu kazanımları edinecektir: Finansal kesim ile reel kesim arasındaki ilişkiye dair bilgi Güncel ekonomik olayların teorik arka planını kavrama yetkinliği Verili durumu analiz etme, uygun para politikası önerebilme becerisi |
| Öğretim Yöntemleri | Ders ilk haftalarda öğreten odaklı klasik yöntemle yapılır. İlerleyen haftalarda tartışma yöntemi ağırlık kazanmaya başlar |
| Kaynaklar |
Koenig G. (2000), Analyse monétaire et financière, Economica, Chp. 4-9 Mishkin F.(2004), Monnaie, banque et marchés financiers, Pearson, 7ème édition Devoluy (1994), Monnaie et problèmes financiers, Hachette, chp 3. Özatay F. (2011), Parasal iktisat : kuram ve politika, Efil, chp. 3-4. |
Teori Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları |
|---|---|
| 1 | Kısım 1: Para arzı. Bölüm 1: Finansal sistemin çerçevesi |
| 2 | Bölüm 2. Para arzı ve belirleyenleri: A. Çeşitli Parasal Büyüklükler |
| 3 | B. Para arzı ve ödemeler dengesi ilişkisi |
| 4 | C. Para arzı ve kamu bütçe dengesi ilişkisi |
| 5 | D. Para arzı ve banka sektörü faaliyetleri ilişkisi |
| 6 | Kısım 2: Para talebi, Bölüm 1: İşlem güdüsüyle para talebi |
| 7 | Bölüm 2: ihtiyat ve spekülasyon güdüsüyle para talebi |
| 8 | Kısım 3: Para Politikası, Bölüm 1: Paranın yansızlığı |
| 9 | Bölüm 2: Merkez Bankası davranışları (Teorik çerçeve) |
| 10 | Bölüm 3: Para Politikası uygulamaları, TCMB örneği |
| 11 | Para politikası ve aktarım kanalı, Para piyasası |
| 12 | Sermaye piyasası ve finansman faaliyetlerindeki rolü (TR örneği) |
| 13 | TR'deki finansman yapısı |
| 14 | Revizyon |
Uygulama Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları |
|---|
Başarı Notuna Etki Oranları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 2 | 50 |
| Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
| Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Ödevler | 0 | 0 |
| Sunum | 0 | 0 |
| Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 12 |
| Proje | 0 | 0 |
| Laboratuar | 0 | 0 |
| Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
| Kısa Sınavlar | 1 | 20 |
| Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
| Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
| Raporlar | 0 | 0 |
| Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
| Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 |
| Toplam | 2 | 32 |
| Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Farklı ekonomik teorilere ve güncel teorik yaklaşımları ortaya çıkartan tartışmalara dair temel bilgiye sahip olmak | X | ||||
| 2 | Uygulamalı alanlardaki farklı ekonomik soruları değerlendirmek için temel niceliksel ve niteliksel yöntemleri kullanma becerisine sahip olmak. | X | ||||
| 3 | Güncel ekonomik tartışma ve sorunları kavrama becerisine sahip olmak | X | ||||
| 4 | Farklı kamusal ve profesyonel ortamlarda yazılı ve sözlü olarak açık ve etkili iletişim becerilerine sahip olmak. | X | ||||
| 5 | Dünya ekonomik tarihine dair temel bilgilere ve Türkiye ekonomi tarihine dair sağlam bilgilere sahip olmak. | X | ||||
| 7 | Ekonomi alanında kullanılan standart sayısal tekniklere ve ampirik modellere dair bilgiye sahip olmak | X | ||||
| 8 | Temel ekonomik teorileri uygulamalı alanlarda kullanma becerisine sahip olmak. | X | ||||
| 9 | Teorik ve model temelli analitik yöntemleri temel olarak kavrama becerisine sahip olmak | X | ||||
| 10 | Ekonomik kavramları güncel ekonomik sorunları tartışmakta kullanma becerisine sahip olmak | X | ||||
| 11 | Mantık çerçevesinde akıl yürütme ve analitik olarak çalışma becerisine sahip olmak. | X | ||||
| 12 | Farklı uygulamalı ve teorik alanlarda ekonominin sosyal boyutuyla ilgili duyarlılık sahibi olmak | X | ||||
| 13 | Ekonomik problemleri analiz temek için doğru ekonomik modelleri tespit edebilmek. | X | ||||
| 16 | Temel istatistik ve ekonometrik kavramları anlamak ve bunları kendi uygulamalı çalışmalarında kullanabilmek | X | ||||
| 17 | Türkiye ekonomisinin güncel ekonomik sorunları hakkında derinlemesine bilgi sahibi olmak ve dünyada ekonomik sorunlara dair temel bilgiye sahip olmak | X | ||||
| Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 2 | 5 | 10 |
| Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 10 | 10 |
| Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 87 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 | 3.48 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 3 | ||


