Para Teorisi ve Finans(ECON205)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ECON205 | Para Teorisi ve Finans | 3 | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Salise İrem ZEYNELOĞLU izeyneloglu@gmail.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Para teorisi ve finans konularında analiz yapmaya yönelik bilgileri edindirmek. |
İçerik | Para arzı, para talebi, para politikası olmak üzere üç ana bölümde TR üzerinden örneklerle para teorisi işlendikten sonra TR'deki finansal yapının ve finans piyasalarının analiziyle bitirilir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Dersi başarıyla bitiren öğrenci şu kazanımları edinecektir: Finansal kesim ile reel kesim arasındaki ilişkiye dair bilgi Güncel ekonomik olayların teorik arka planını kavrama yetkinliği Verili durumu analiz etme, uygun para politikası önerebilme becerisi |
Öğretim Yöntemleri | Ders ilk haftalarda öğreten odaklı klasik yöntemle yapılır. İlerleyen haftalarda tartışma yöntemi ağırlık kazanmaya başlar |
Kaynaklar |
Koenig G. (2000), Analyse monétaire et financière, Economica, Chp. 4-9 Mishkin F.(2004), Monnaie, banque et marchés financiers, Pearson, 7ème édition Devoluy (1994), Monnaie et problèmes financiers, Hachette, chp 3. Özatay F. (2011), Parasal iktisat : kuram ve politika, Efil, chp. 3-4. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Kısım 1: Para arzı. Bölüm 1: Finansal sistemin çerçevesi |
2 | Bölüm 2. Para arzı ve belirleyenleri: A. Çeşitli Parasal Büyüklükler |
3 | B. Para arzı ve ödemeler dengesi ilişkisi |
4 | C. Para arzı ve kamu bütçe dengesi ilişkisi |
5 | D. Para arzı ve banka sektörü faaliyetleri ilişkisi |
6 | Kısım 2: Para talebi, Bölüm 1: İşlem güdüsüyle para talebi |
7 | Bölüm 2: ihtiyat ve spekülasyon güdüsüyle para talebi |
8 | Kısım 3: Para Politikası, Bölüm 1: Paranın yansızlığı |
9 | Bölüm 2: Merkez Bankası davranışları (Teorik çerçeve) |
10 | Bölüm 3: Para Politikası uygulamaları, TCMB örneği |
11 | Para politikası ve aktarım kanalı, Para piyasası |
12 | Sermaye piyasası ve finansman faaliyetlerindeki rolü (TR örneği) |
13 | TR'deki finansman yapısı |
14 | Revizyon |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 12 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 1 | 20 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 2 | 32 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Farklı ekonomik teorilere ve güncel teorik yaklaşımları ortaya çıkartan tartışmalara dair temel bilgiye sahip olmak | X | ||||
2 | Uygulamalı alanlardaki farklı ekonomik soruları değerlendirmek için temel niceliksel ve niteliksel yöntemleri kullanma becerisine sahip olmak. | X | ||||
3 | Güncel ekonomik tartışma ve sorunları kavrama becerisine sahip olmak | X | ||||
4 | Farklı kamusal ve profesyonel ortamlarda yazılı ve sözlü olarak açık ve etkili iletişim becerilerine sahip olmak. | X | ||||
5 | Dünya ekonomik tarihine dair temel bilgilere ve Türkiye ekonomi tarihine dair sağlam bilgilere sahip olmak. | X | ||||
7 | Ekonomi alanında kullanılan standart sayısal tekniklere ve ampirik modellere dair bilgiye sahip olmak | X | ||||
8 | Temel ekonomik teorileri uygulamalı alanlarda kullanma becerisine sahip olmak. | X | ||||
9 | Teorik ve model temelli analitik yöntemleri temel olarak kavrama becerisine sahip olmak | X | ||||
10 | Ekonomik kavramları güncel ekonomik sorunları tartışmakta kullanma becerisine sahip olmak | X | ||||
11 | Mantık çerçevesinde akıl yürütme ve analitik olarak çalışma becerisine sahip olmak. | X | ||||
12 | Farklı uygulamalı ve teorik alanlarda ekonominin sosyal boyutuyla ilgili duyarlılık sahibi olmak | X | ||||
13 | Ekonomik problemleri analiz temek için doğru ekonomik modelleri tespit edebilmek. | X | ||||
16 | Temel istatistik ve ekonometrik kavramları anlamak ve bunları kendi uygulamalı çalışmalarında kullanabilmek | X | ||||
17 | Türkiye ekonomisinin güncel ekonomik sorunları hakkında derinlemesine bilgi sahibi olmak ve dünyada ekonomik sorunlara dair temel bilgiye sahip olmak | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 2 | 5 | 10 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 3,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |