Programlama I(ECON213)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ECON213 | Programlama I | 3 | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Gülfem ALPTEKİN gulfem@gmail.com (Email) Özgün PINARER opinarer@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Nicel iktisadi analizde ihtiyaç duyulabilecek yöntemleri öğrenmek ve bilgisayar programları yardımı ile bu yöntemleri uygulamak. Analizlerden elde edilen sonuçları yorumlamak. |
İçerik |
Temel istatistik Excel ile basit istatistiksel analiz R ile serimleyici ve bulgulayıcı analiz Temel istatistiksel yöntemler ile iktisadi analiz Nedensellik kavramı |
Dersin Öğrenme Çıktıları | İktisat alanında kullanılan standart nicel teknikler ve uygulamalı modeller hakkında bilgi sahibi olmak. |
Öğretim Yöntemleri |
Ders anlatımı Uygulama Ödev |
Kaynaklar | Jessica M. Utts and Robert F. Heckard (2007), Mind on Statistics, Thomson Learning, Inc. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | İktisadi analiz ve nicel teknikler |
2 | Verilerin genel özellikleri ve iktisadi veriler, veri kaynakları |
3 | Serimleyici Analiz |
4 | Excel ile serimleyici analiz: grafik çizimi |
5 | Excel ile serimleyici analiz : serilerin özetlenmesi |
6 | Vize |
7 | R programının özellikleri ve veri yönetimi |
8 | R ile grafik çizimi |
9 | R serimleyici analiz : dal ve yaprak, kutu ve çizim |
10 | R ile bulgulayıcı analiz : kategorik değişkenler |
11 | R ile serimleyici analiz: temel istatistiki dağılımlar |
12 | R ile bulgulayıcı analiz : t testi |
13 | R ile bulgulayıcı analiz : varyans analizi |
14 | R ile bulgulayıcı analiz : korelasyon |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 13 | 60 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 14 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 13 | 30 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 30 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 14 | 60 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Farklı ekonomik teorilere ve güncel teorik yaklaşımları ortaya çıkartan tartışmalara dair temel bilgiye sahip olmak | |||||
2 | Uygulamalı alanlardaki farklı ekonomik soruları değerlendirmek için temel niceliksel ve niteliksel yöntemleri kullanma becerisine sahip olmak. | |||||
3 | Güncel ekonomik tartışma ve sorunları kavrama becerisine sahip olmak | |||||
4 | Farklı kamusal ve profesyonel ortamlarda yazılı ve sözlü olarak açık ve etkili iletişim becerilerine sahip olmak. | |||||
5 | Dünya ekonomik tarihine dair temel bilgilere ve Türkiye ekonomi tarihine dair sağlam bilgilere sahip olmak. | |||||
7 | Ekonomi alanında kullanılan standart sayısal tekniklere ve ampirik modellere dair bilgiye sahip olmak | X | ||||
8 | Temel ekonomik teorileri uygulamalı alanlarda kullanma becerisine sahip olmak. | |||||
9 | Teorik ve model temelli analitik yöntemleri temel olarak kavrama becerisine sahip olmak | |||||
10 | Ekonomik kavramları güncel ekonomik sorunları tartışmakta kullanma becerisine sahip olmak | |||||
11 | Mantık çerçevesinde akıl yürütme ve analitik olarak çalışma becerisine sahip olmak. | |||||
12 | Farklı uygulamalı ve teorik alanlarda ekonominin sosyal boyutuyla ilgili duyarlılık sahibi olmak | |||||
13 | Ekonomik problemleri analiz temek için doğru ekonomik modelleri tespit edebilmek. | |||||
16 | Temel istatistik ve ekonometrik kavramları anlamak ve bunları kendi uygulamalı çalışmalarında kullanabilmek | |||||
17 | Türkiye ekonomisinin güncel ekonomik sorunları hakkında derinlemesine bilgi sahibi olmak ve dünyada ekonomik sorunlara dair temel bilgiye sahip olmak |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 13 | 2 | 26 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 74 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 2,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |