Programlama I(ECON213)
| Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ECON213 | Programlama I | 3 | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
| Ön Koşul | |
| Derse Kabul Koşulları |
| Dersin Dili | Fransızca |
| Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans |
| Dersi Veren(ler) | Gülfem ALPTEKİN gulfem@gmail.com (Email) Özgün PINARER opinarer@gsu.edu.tr (Email) |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Amacı | Nicel iktisadi analizde ihtiyaç duyulabilecek yöntemleri öğrenmek ve bilgisayar programları yardımı ile bu yöntemleri uygulamak. Analizlerden elde edilen sonuçları yorumlamak. |
| İçerik |
Temel istatistik Excel ile basit istatistiksel analiz R ile serimleyici ve bulgulayıcı analiz Temel istatistiksel yöntemler ile iktisadi analiz Nedensellik kavramı |
| Dersin Öğrenme Çıktıları | İktisat alanında kullanılan standart nicel teknikler ve uygulamalı modeller hakkında bilgi sahibi olmak. |
| Öğretim Yöntemleri |
Ders anlatımı Uygulama Ödev |
| Kaynaklar | Jessica M. Utts and Robert F. Heckard (2007), Mind on Statistics, Thomson Learning, Inc. |
Teori Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları |
|---|---|
| 1 | İktisadi analiz ve nicel teknikler |
| 2 | Verilerin genel özellikleri ve iktisadi veriler, veri kaynakları |
| 3 | Serimleyici Analiz |
| 4 | Excel ile serimleyici analiz: grafik çizimi |
| 5 | Excel ile serimleyici analiz : serilerin özetlenmesi |
| 6 | Vize |
| 7 | R programının özellikleri ve veri yönetimi |
| 8 | R ile grafik çizimi |
| 9 | R serimleyici analiz : dal ve yaprak, kutu ve çizim |
| 10 | R ile bulgulayıcı analiz : kategorik değişkenler |
| 11 | R ile serimleyici analiz: temel istatistiki dağılımlar |
| 12 | R ile bulgulayıcı analiz : t testi |
| 13 | R ile bulgulayıcı analiz : varyans analizi |
| 14 | R ile bulgulayıcı analiz : korelasyon |
Uygulama Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları |
|---|
Başarı Notuna Etki Oranları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 13 | 60 |
| Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
| Toplam | 14 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Ödevler | 13 | 30 |
| Sunum | 0 | 0 |
| Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 30 |
| Proje | 0 | 0 |
| Laboratuar | 0 | 0 |
| Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
| Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
| Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
| Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
| Raporlar | 0 | 0 |
| Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
| Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 |
| Toplam | 14 | 60 |
| Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Farklı ekonomik teorilere ve güncel teorik yaklaşımları ortaya çıkartan tartışmalara dair temel bilgiye sahip olmak | |||||
| 2 | Uygulamalı alanlardaki farklı ekonomik soruları değerlendirmek için temel niceliksel ve niteliksel yöntemleri kullanma becerisine sahip olmak. | |||||
| 3 | Güncel ekonomik tartışma ve sorunları kavrama becerisine sahip olmak | |||||
| 4 | Farklı kamusal ve profesyonel ortamlarda yazılı ve sözlü olarak açık ve etkili iletişim becerilerine sahip olmak. | |||||
| 5 | Dünya ekonomik tarihine dair temel bilgilere ve Türkiye ekonomi tarihine dair sağlam bilgilere sahip olmak. | |||||
| 7 | Ekonomi alanında kullanılan standart sayısal tekniklere ve ampirik modellere dair bilgiye sahip olmak | X | ||||
| 8 | Temel ekonomik teorileri uygulamalı alanlarda kullanma becerisine sahip olmak. | |||||
| 9 | Teorik ve model temelli analitik yöntemleri temel olarak kavrama becerisine sahip olmak | |||||
| 10 | Ekonomik kavramları güncel ekonomik sorunları tartışmakta kullanma becerisine sahip olmak | |||||
| 11 | Mantık çerçevesinde akıl yürütme ve analitik olarak çalışma becerisine sahip olmak. | |||||
| 12 | Farklı uygulamalı ve teorik alanlarda ekonominin sosyal boyutuyla ilgili duyarlılık sahibi olmak | |||||
| 13 | Ekonomik problemleri analiz temek için doğru ekonomik modelleri tespit edebilmek. | |||||
| 16 | Temel istatistik ve ekonometrik kavramları anlamak ve bunları kendi uygulamalı çalışmalarında kullanabilmek | |||||
| 17 | Türkiye ekonomisinin güncel ekonomik sorunları hakkında derinlemesine bilgi sahibi olmak ve dünyada ekonomik sorunlara dair temel bilgiye sahip olmak | |||||
| Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
| Ödevler | 13 | 2 | 26 |
| Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 8 | 8 |
| Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 12 | 12 |
| Toplam İş Yükü | 74 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 | 2.96 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 3 | ||


