Medya ve İletişim Çalışmaları Yüksek Lisans Programı

Yeni Medya Çalışmaları(COM 518)

Ders Kodu Dersin Adı Yarıyıl Teori Uygulama Lab Kredisi AKTS
COM 518 Yeni Medya Çalışmaları 2 3 0 0 3 6
Ön Koşul
Derse Kabul Koşulları
Dersin Dili Türkçe
Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans
Dersi Veren(ler) Tolga ÇEVİKEL tcevikel@gsu.edu.tr (Email)
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu ders öğrencilere, yeni medya çalışmaları alanına sistematik bir giriş sunmaya çalışmaktadır. Derste yeni medyayla ilgili temel kavramlar ve ampirik/kuramsal tartışmalar ele alınmakta ve öğrencilerin yeni medya araştırmalarında kullanılan yöntem ve teknikler hakkında bilgi ve deneyim sahibi olmaları amaçlanmaktadır.

Bu amaçla derste, öğrencilerin ilgi alanlarına uygun olarak popüler kültür, siyaset ve aktivizm, gazetecilik, kriz iletişimi vb. konularda, farklı yöntemlerle gerçekleştirilmiş olan yeni medya araştırmalarından örnekler incelenecektir. Örnek araştırmaların incelenmesine paralel olarak, ders kapsamında öğrenciler kendi özgün yeni medya araştırmalarını da tasarlayacak ve hayata geçireceklerdir.
İçerik Bkz. Konu Başlıkları
Dersin Öğrenme Çıktıları Bu dersin sonunda öğrenci,
- yeni medyayla ilgili temel kavramlara, ampirik/kuramsal tartışmalara ve araştırma yöntemlerine vâkıf olur,
- yeni medyanın toplumsal, politik ve kültürel etkileriyle ilgili eleştirel bir kavrayış geliştirmeye başlar,
- incelenen ampirik araştırma örneklerinden kendi yapacağı araştırmalar için ilham alır,
- temel düzeyde yeni medya araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi ve deneyimi kazanır.
Öğretim Yöntemleri Ders anlatımı, soru-cevap, tartışma, öğrenci sunumları, öğrenci uygulamaları
Kaynaklar Örnek olarak incelenecek araştırmaların/makalelerin yanı sıra,
R. Ackland (2013). Web Social Science: Concepts, Data and Tools for Social Scientists in the Digital Age, Sage Publications.
M. Binark (2014). Yeni Medya Çalışmalarında Araştırma Yöntem ve Teknikleri, Ayrıntı Yayınları.
R. Poynter (2012). İnternet ve Sosyal Medya Araştırmaları El Kitabı, Optimist Yayınları.
K. Weller, A. Bruns, J.Burgess, M. Mahrt, C. Puschmann (2016). Twitter ve Toplum, Kafka-Epsilon Yayıncılık.
Ders İçeriğini Yazdır
Teori Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
1 Tanışma ve dersin tanıtımı. Teknoloji, (yeni) medya ve toplum ilişkisine genel bir bakış.
2 Yeni medya nedir? Geleneksel medya vs. yeni medya paradigması.
3 Yeni medya çalışmaları neleri kapsar? Kavramlar, perspektifler, pratikler.
4 Yeni medyada kullanıcıları, çevrimiçi toplulukları ve sosyal ağları çalışmak
5 Yeni medya çalışmalarında kullanılan temel araştırma yöntem ve teknikleri
6 Yeni medya çalışmalarında kullanılan temel araştırma yöntem ve teknikleri
7 Vize
8 Örnek araştırmaların incelenmesi ve öğrenci araştırmalarının tasarlanması
9 Örnek araştırmaların incelenmesi ve öğrenci araştırmalarının tasarlanması
10 Örnek araştırmaların incelenmesi ve öğrenci araştırmalarının tasarlanması
11 Öğrenci araştırmalarının uygulanması ve bulguların değerlendirilmesi
12 Öğrenci araştırmalarının uygulanması ve bulguların değerlendirilmesi
13 Öğrenci araştırmalarının uygulanması ve bulguların değerlendirilmesi
14 Öğrenci sunumları
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
Başarı Notuna Etki Oranları
  Sayı Katkı Payı
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı 0 40
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı 0 60
Toplam 0 100
Yarıyıl İçi Çalışmaları
  Sayı Katkı Payı
Ödevler 0 0
Sunum 0 0
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 0 0
Proje 0 0
Laboratuar 0 0
Diğer Uygulamalar 0 0
Kısa Sınavlar 0 0
Dönem Ödevi / Projesi 1 40
Portfolyo Çalışmaları 0 0
Raporlar 0 0
Öğrenme Günlükleri 0 0
Bitirme Tezi/Projesi 0 0
Seminer 0 0
Diğer 0 0
Toplam 1 40
Numara Program Yeterlilikleri Puan
1 2 3 4 5
1 Dünyada, ülkesinde ve çevresindeki olayları bilir ve aralarındaki ilişkileri kavrar. X
2 Medyada ve iletişim teknolojilerindeki yenilikleri ve gelişmeleri izler. X
3 Medya ve iletişim alanlarında araştırma ve çalışma yapmak için gerekli kuram, yöntem ve uygulamaları bilir. X
4 Analiz ve sentez yapma becerisi kazanır. X
5 Olay ve olguları eleştirel bakış açısıyla değerlendirir. X
6 Medya ve iletişim alanında etik değerleri; kamu yararına, insan ve birey haklarına saygıyı edinir ve savunur. X
7 Toplumların ve kültürlerin farklılıklarını anlama duyarlılığı edinir. X
Etkinlikler Sayı Süre Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 1 40 40
Sunum 1 20 20
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 1 10 10
Toplam İş Yükü 140
Toplam İş Yükü / 25 5,60
Dersin AKTS Kredisi 6
Scroll to Top