Siyasal Düşünceler Tarihi II(SP202)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SP202 | Siyasal Düşünceler Tarihi II | 4 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Magali BOUMAZA boumazamagali@yahoo.fr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Derste öğrencilerin siyasal düşünceler tarihini metinlerini analiz ve değerlendirme konusunda becerilerinin arttırılması hedeflenmektedir. Siyasi düşünceler tarihinin kavram ve terimlerini özümsemeleri ve bu bilgiler yardımıyla içinde yaşadığımız dünyada karşılaşılan problemler ile siyaset düşüncesi tarihi arasındaki bağları kurabilmeleri amaçlanmaktadır. |
İçerik | Antik Yunan felsefesinin başlangıcından 19. yy'a kadar siyasal düşünceler tarihi ile ilgili önemli yazarlardan seçme alıntılar ve ders kitabının ilgili bölümü okunmakta ve her bölümde bağımsız tartışmalar yapılmaktadır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları | Öğrenci sosyal bilimler ve siyasi düşünce vokabülerini ve kavramlarını öğrenecektir. Akabinde öğrenciler siyasal düşünce tarihini tanıyacak ve tarihsel düşünce ekollerini eleştirel bir biçimde değerlendirme yeteneği kazanacaktır |
Öğretim Yöntemleri | Klasik akademik ders formatı, interaktif tartışmalar, öğrenci sunumları |
Kaynaklar |
Ders Kitabı: Histoire raisonnée de la philosophie morale et politique - Le bonheur et l'utile. Sous la direction de Alain Caillé, Christian Lazzeri, Michel Senellart, Ed. La Découverte. Ek okumalar: L'anomalie sauvage - Negri Robert Filmer - Patriarcha La théologie Politique – Schmitt La banalité de mal - Arendt La théorie de justice – Rawls Vers une Société rationnelle- Habermas |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Spinoza - L'anomalie sauvage - Negri |
2 | Locke 1 |
3 | Locke 2 |
4 | Rousseau (1712-1778) : l’idée d’un peuple heureux Hume (1711-1776) : la science de la nature humaine |
5 | Kant (1724-1804) : le bonheur et la religion dans les limites de la morale |
6 | l'influence de la pensée politique de Kant sur Marx |
7 | L’utilitarisme et la naissance des sciences sociales Les socialismes français |
8 | Hegel (1770-1831) : le bien au-delà du besoin |
9 | Pierre Leroux (1797-1871) : prophète et critique du « socialisme »Marx (1818-1883) : utilitarisme, exploitation et bonheur communiste Auguste Comte (1798-1857) : l’espoir d’une politique scientifique |
10 | John Stuart Mill (1806-1873) : un utilitariste anti-utilitariste ? Les libéralismes français anti-utilitaristes : G. de Staël (1766-1817), B. Constant (1767-1830) et A. de Tocqueville (1805-1859) Kropotkine (1842-1921) : l’économie libertaire |
11 | Georg Simmel (1858-1918), Max Weber (1864-1920), Max Scheler (1874-1928) et la tradition sociologique allemande : grandeur et misère de l’homme économique Le pragmatisme américain. Charles Sanders Peirce (1839-1914), William James (1842-1910), John Dewey (1859-1952), George Herbert Mead (1863-1931) |
12 | Heidegger (1889-1976) : portrait du philosophe en politique Hannah Arendt (1906-1975) : la banalité du mal |
13 | Schmitt |
14 | Levinas - Habermas - Rawls |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 14 | 20 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 10 | 60 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 1 | 20 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 25 | 100 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Siyaset Bilimi alanındaki başlıca kuramları, kavramları, yaklaşımları ve yöntemleri anlayabilir. | X | ||||
2 | Türkiye'deki sisyasal sistemin ve dünyadaki diğer siyasal sistemlerin yapısını ve işleyişini tanımlayabilir. | X | ||||
3 | Siyaset Bilimi alanında çalışma yaparken birincil ve ikincil kaynaklardan yararlanarak gerekli bilgileri saptayabilir, bunlarla analiz ve sentez yapabilir. | X | ||||
4 | Siyasal süreçler, kurumlar, mekanizmalar ve ilişkiler hakkında hipotezler oluşturarak bunları ampirik düzlemde sınayabilir. | X | ||||
5 | Temel araştırma yöntemlerini kullanarak özgün bir araştırmayı bilimsel ve etik ilkeler doğrultusunda tasarlayabilir, yürütebilir ve araştırma sonuçlarını yorumlayarak taraflara ulaştırabilir. | X | ||||
6 | Demokrasi, insan hakları ve toplumsal barışa ilişkin meselelere farkındalık ve duyarlılıkla yaklaşabilir. | X | ||||
7 | Toplumsal çatışmaların nedenlerini değerlendirerek çözümlerini araştırabilir. | X | ||||
8 | Küresel siyasal toplumda değişimin doğasını ve küreselleşme gibi karmaşık süreçlerin oluşumunu eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir. | X | ||||
9 | Siyaset Bilimi ve ilişkili diğer disiplinlerin temel alanlarında ekip çalışmaları yapabilir. | X | ||||
10 | Galatasaray Üniversitesi’nin öğrenim dili olan Fransızca’yı ve zorunlu yabancı dili olan İngilizce’yi kültürlerarası iletişimin gereklerini karşılayacak şekilde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslekdaşlarıyla iletişim kurabilir. | X | ||||
11 | Bilişim ve iletişim teknolojilerini alanının gerektirdiği düzeyde kullanabilir. |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 14 | 1 | 14 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 20 | 20 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |