Küreselleşme ve Finansal Krizler(ECON458)
| Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ECON458 | Küreselleşme ve Finansal Krizler | 6 | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
| Ön Koşul | |
| Derse Kabul Koşulları |
| Dersin Dili | Fransızca |
| Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans |
| Dersi Veren(ler) | Sevgi GENCAY İNECİ sineci@gsu.edu.tr (Email) |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Amacı | Bu derste finansal küreselleşmenin dünya ekonomisi üzerindeki etkileri, krizlere makroekonomik analiz yaklaşımı ile incelenecektir. |
| İçerik | Lisans programı |
| Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu dersin sonunda öğrenciler, • Öncü göstergeleri izleyerek konjonktürel dalgalanmaların evrelerini ayırtedebilir, • Finansal küreselleşme ile konjonktürel dalgalanmalar arasındaki ilişkiyi anlayabilir, • Finansal serbestliğin zayıf bankacılık sistemine etkilerini kavrayabilir, • Tekrarlayan finansal krizlerin nedenlerini anlayabilir, • Bankacılık sistemindeki zayflıklara çözüm öneren uluslararası bankacılık düzenlemeleri hakkında bilgi sahibi olabilir, (Basel I; II, III). |
| Öğretim Yöntemleri | Teorik |
| Kaynaklar | Ders dokumanı ve seçilmiş makaleler |
Teori Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları |
|---|---|
| 1 | Giriş: Finansal Küreselleşme |
| 2 | İktisadi Dalgalanmalar ve Makroekonomik Zayıflıklar |
| 3 | Konjonktürel Dalgalanmalar: Reel Konjonktür Dalgalanmaları Teorisi |
| 4 | Döviz Kuru Krizleri ve Makroekonomik Zayıflıklar: Birinci, İkinci ve Üçüncü Nesil Krizler |
| 5 | Gelişmekte olan Ülkelerin Borç Sorunları: Azgelişmis Ülkelerin Yapısal Özellikleri, Gelişme Farklılıkları, Sermaye Hareketleri |
| 6 | Finansal Küreselleşme ve Krizler: |
| 7 | 1987 Bankacılık Krizi ve Yayılma Etkileri. |
| 8 | Gelişmekte olan Ülkelerde Bankacılık ve Finans krizler : Yeni Yükselen Piyasalar-Meksika Krizi 1994-1995. |
| 9 | 1997 Asya Krizi - 1998 Rusya Krizi. |
| 10 | Latin Amerika Krizleri. |
| 11 | Küresel Kredi Krizi 2008-2009. |
| 12 | Uluslararası Bankacılık Sisteminde Reformlar: Basel I; Basel II,.. |
| 13 | Kriz Yönetimi ve Makroekonomi: |
| 14 | Öğrenci Sunumları |
Uygulama Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları |
|---|
Başarı Notuna Etki Oranları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
| Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
| Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Ödevler | 1 | 5 |
| Sunum | 1 | 5 |
| Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 40 |
| Proje | 0 | 0 |
| Laboratuar | 0 | 0 |
| Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
| Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
| Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
| Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
| Raporlar | 0 | 0 |
| Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
| Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 |
| Toplam | 3 | 50 |
| Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Farklı ekonomik teorilere ve güncel teorik yaklaşımları ortaya çıkartan tartışmalara dair temel bilgiye sahip olmak | |||||
| 2 | Uygulamalı alanlardaki farklı ekonomik soruları değerlendirmek için temel niceliksel ve niteliksel yöntemleri kullanma becerisine sahip olmak. | |||||
| 3 | Güncel ekonomik tartışma ve sorunları kavrama becerisine sahip olmak | X | ||||
| 4 | Farklı kamusal ve profesyonel ortamlarda yazılı ve sözlü olarak açık ve etkili iletişim becerilerine sahip olmak. | |||||
| 5 | Dünya ekonomik tarihine dair temel bilgilere ve Türkiye ekonomi tarihine dair sağlam bilgilere sahip olmak. | |||||
| 7 | Ekonomi alanında kullanılan standart sayısal tekniklere ve ampirik modellere dair bilgiye sahip olmak | |||||
| 8 | Temel ekonomik teorileri uygulamalı alanlarda kullanma becerisine sahip olmak. | X | ||||
| 9 | Teorik ve model temelli analitik yöntemleri temel olarak kavrama becerisine sahip olmak | |||||
| 10 | Ekonomik kavramları güncel ekonomik sorunları tartışmakta kullanma becerisine sahip olmak | X | ||||
| 11 | Mantık çerçevesinde akıl yürütme ve analitik olarak çalışma becerisine sahip olmak. | X | ||||
| 12 | Farklı uygulamalı ve teorik alanlarda ekonominin sosyal boyutuyla ilgili duyarlılık sahibi olmak | |||||
| 13 | Ekonomik problemleri analiz temek için doğru ekonomik modelleri tespit edebilmek. | X | ||||
| 16 | Temel istatistik ve ekonometrik kavramları anlamak ve bunları kendi uygulamalı çalışmalarında kullanabilmek | |||||
| 17 | Türkiye ekonomisinin güncel ekonomik sorunları hakkında derinlemesine bilgi sahibi olmak ve dünyada ekonomik sorunlara dair temel bilgiye sahip olmak | X | ||||
| Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
| Ödevler | 1 | 2 | 2 |
| Sunum | 10 | 2 | 20 |
| Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 4 | 4 |
| Diğer Uygulamalar | 2 | 2 | 4 |
| Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 8 | 8 |
| Toplam İş Yükü | 108 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 | 4.32 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 4 | ||


