Küreselleşme ve Finansal Krizler(ECON458)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ECON458 | Küreselleşme ve Finansal Krizler | 6 | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Sevgi GENCAY İNECİ sineci@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste finansal küreselleşmenin dünya ekonomisi üzerindeki etkileri, krizlere makroekonomik analiz yaklaşımı ile incelenecektir. |
İçerik | Lisans programı |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu dersin sonunda öğrenciler, • Öncü göstergeleri izleyerek konjonktürel dalgalanmaların evrelerini ayırtedebilir, • Finansal küreselleşme ile konjonktürel dalgalanmalar arasındaki ilişkiyi anlayabilir, • Finansal serbestliğin zayıf bankacılık sistemine etkilerini kavrayabilir, • Tekrarlayan finansal krizlerin nedenlerini anlayabilir, • Bankacılık sistemindeki zayflıklara çözüm öneren uluslararası bankacılık düzenlemeleri hakkında bilgi sahibi olabilir, (Basel I; II, III). |
Öğretim Yöntemleri | Teorik |
Kaynaklar | Ders dokumanı ve seçilmiş makaleler |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Giriş: Finansal Küreselleşme |
2 | İktisadi Dalgalanmalar ve Makroekonomik Zayıflıklar |
3 | Konjonktürel Dalgalanmalar: Reel Konjonktür Dalgalanmaları Teorisi |
4 | Döviz Kuru Krizleri ve Makroekonomik Zayıflıklar: Birinci, İkinci ve Üçüncü Nesil Krizler |
5 | Gelişmekte olan Ülkelerin Borç Sorunları: Azgelişmis Ülkelerin Yapısal Özellikleri, Gelişme Farklılıkları, Sermaye Hareketleri |
6 | Finansal Küreselleşme ve Krizler: |
7 | 1987 Bankacılık Krizi ve Yayılma Etkileri. |
8 | Gelişmekte olan Ülkelerde Bankacılık ve Finans krizler : Yeni Yükselen Piyasalar-Meksika Krizi 1994-1995. |
9 | 1997 Asya Krizi - 1998 Rusya Krizi. |
10 | Latin Amerika Krizleri. |
11 | Küresel Kredi Krizi 2008-2009. |
12 | Uluslararası Bankacılık Sisteminde Reformlar: Basel I; Basel II,.. |
13 | Kriz Yönetimi ve Makroekonomi: |
14 | Öğrenci Sunumları |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 1 | 5 |
Sunum | 1 | 5 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 40 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 3 | 50 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Farklı ekonomik teorilere ve güncel teorik yaklaşımları ortaya çıkartan tartışmalara dair temel bilgiye sahip olmak | |||||
2 | Uygulamalı alanlardaki farklı ekonomik soruları değerlendirmek için temel niceliksel ve niteliksel yöntemleri kullanma becerisine sahip olmak. | |||||
3 | Güncel ekonomik tartışma ve sorunları kavrama becerisine sahip olmak | X | ||||
4 | Farklı kamusal ve profesyonel ortamlarda yazılı ve sözlü olarak açık ve etkili iletişim becerilerine sahip olmak. | |||||
5 | Dünya ekonomik tarihine dair temel bilgilere ve Türkiye ekonomi tarihine dair sağlam bilgilere sahip olmak. | |||||
7 | Ekonomi alanında kullanılan standart sayısal tekniklere ve ampirik modellere dair bilgiye sahip olmak | |||||
8 | Temel ekonomik teorileri uygulamalı alanlarda kullanma becerisine sahip olmak. | X | ||||
9 | Teorik ve model temelli analitik yöntemleri temel olarak kavrama becerisine sahip olmak | |||||
10 | Ekonomik kavramları güncel ekonomik sorunları tartışmakta kullanma becerisine sahip olmak | X | ||||
11 | Mantık çerçevesinde akıl yürütme ve analitik olarak çalışma becerisine sahip olmak. | X | ||||
12 | Farklı uygulamalı ve teorik alanlarda ekonominin sosyal boyutuyla ilgili duyarlılık sahibi olmak | |||||
13 | Ekonomik problemleri analiz temek için doğru ekonomik modelleri tespit edebilmek. | X | ||||
16 | Temel istatistik ve ekonometrik kavramları anlamak ve bunları kendi uygulamalı çalışmalarında kullanabilmek | |||||
17 | Türkiye ekonomisinin güncel ekonomik sorunları hakkında derinlemesine bilgi sahibi olmak ve dünyada ekonomik sorunlara dair temel bilgiye sahip olmak | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 1 | 2 | 2 |
Sunum | 10 | 2 | 20 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 4 | 4 |
Diğer Uygulamalar | 2 | 2 | 4 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 4.32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |