Ekonometri II(ECON306)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ECON306 | Ekonometri II | 6 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul | ECON305 |
Derse Kabul Koşulları | ECON305 |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Zehra Yeşim GÜRBÜZ ygurbuz@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin ekonometrik teknikleri kullanmalarını sağlayarak iktisadi verilerin analizini yapabilecek yeteneğe erişmeleri amaçlanmaktadır. Bu dersin sonunda öğrencilerin iktisadi modellerin gerçek dünyada test edilmesini mümkün kılan araçları ve yaklaşımları edinmeleri mümkün olacaktır. |
İçerik |
"R" programı ile ekonometrik analiz Kukla değişken kullanımı ve çapraz değişkenler Zaman boyutlu değişkenler ile regresyon, Birim kök ve eşbütünleşme analizleri Tek değişkenli zaman serisi analizleri Kestirim Çok değişkenli zaman serisi analizleri |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Yürüttüğü bir çalışmada temel istatistiksel ve ekonometrik kavramları ve yöntemleri uygulayabilmek İktisat alanında kullanılan standart nicel tekniklere ve ugulamalı modeller hakkında bilgili olmak |
Öğretim Yöntemleri |
Teorik ders Uygulama problemleri Haftalık ödevler |
Kaynaklar |
WOOLDRIDGE J.M.(2009), Introductory Econometrics Christian Kleiber, Achim Zeileis (2008) Applied Econometrics with R, Springer Paul S.P. Cowpertwait, Andrew V. Metcalfe(2009) Introductory Time Series with R, Springer BOURBONNAIS R. (2000). Econométrie, manuel et exercices corrigés, Dunod (3ième ed.), Paris. JOHNSTON J., DINARDO J., (1999), Méthodes économétriques, Economica, 4ième ed., Paris. SHEATHER S.J.(2009), A Modern Aprroach to Regression with R |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | R ile Ekonometrik Analiz |
2 | R ile Ekonometrik Analiz |
3 | Regresyon Analizinin temel varsayımları ve testler |
4 | Regresyon analizinde kukla değişken kullanımı |
5 | Regresyon analizinde doğrusallığın ihlali ve çapraz değişkenler |
6 | Zaman boyutlu değişkenler ile regresyon |
7 | Vize |
8 | Birim kök analizi |
9 | Tek değişkenli zaman serisi analizleri: Dekompozisyon |
10 | Tek değişkenli zaman serisi analizleri: ARMA modelleri |
11 | Kestirim yöntemleri |
12 | Eşbütünleşme analizleri |
13 | Çok değişkenli zaman serisi analizleri |
14 | Çok değişkenli zaman serisi analizleri |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 12 | 60 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 0 | 40 |
Toplam | 12 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 12 | 20 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 40 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 13 | 60 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Farklı ekonomik teorilere ve güncel teorik yaklaşımları ortaya çıkartan tartışmalara dair temel bilgiye sahip olmak | |||||
2 | Uygulamalı alanlardaki farklı ekonomik soruları değerlendirmek için temel niceliksel ve niteliksel yöntemleri kullanma becerisine sahip olmak. | |||||
3 | Güncel ekonomik tartışma ve sorunları kavrama becerisine sahip olmak | |||||
4 | Farklı kamusal ve profesyonel ortamlarda yazılı ve sözlü olarak açık ve etkili iletişim becerilerine sahip olmak. | |||||
5 | Dünya ekonomik tarihine dair temel bilgilere ve Türkiye ekonomi tarihine dair sağlam bilgilere sahip olmak. | |||||
7 | Ekonomi alanında kullanılan standart sayısal tekniklere ve ampirik modellere dair bilgiye sahip olmak | X | ||||
8 | Temel ekonomik teorileri uygulamalı alanlarda kullanma becerisine sahip olmak. | |||||
9 | Teorik ve model temelli analitik yöntemleri temel olarak kavrama becerisine sahip olmak | |||||
10 | Ekonomik kavramları güncel ekonomik sorunları tartışmakta kullanma becerisine sahip olmak | |||||
11 | Mantık çerçevesinde akıl yürütme ve analitik olarak çalışma becerisine sahip olmak. | |||||
12 | Farklı uygulamalı ve teorik alanlarda ekonominin sosyal boyutuyla ilgili duyarlılık sahibi olmak | |||||
13 | Ekonomik problemleri analiz temek için doğru ekonomik modelleri tespit edebilmek. | |||||
16 | Temel istatistik ve ekonometrik kavramları anlamak ve bunları kendi uygulamalı çalışmalarında kullanabilmek | X | ||||
17 | Türkiye ekonomisinin güncel ekonomik sorunları hakkında derinlemesine bilgi sahibi olmak ve dünyada ekonomik sorunlara dair temel bilgiye sahip olmak |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 12 | 2 | 24 |
Ödevler | 12 | 3 | 36 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 5,00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |