Enformasyon Toplumu Kuramları(COM214)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
COM214 | Enformasyon Toplumu Kuramları | 4 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Nazlı AYTUNA nazli.aytuna@gmail.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders kapsamında teknolojik gelişmelere bağlı toplumsal olgular temel kuramsal yaklaşımlardan hareketle tartışılmaktadır. Özellikle, yeni iletişim ve bilgi teknolojileri alanındaki gelişmelerin oluşturduğu sosyal değişim süreci kritik bir bakış açısıyla değerlendirilmektedir. |
İçerik |
Giriş : temel kavramlar Daniel Bell, "enformasyon toplumuna doğru" Enformasyon devrimi ve yeni toplumsal yapı Manuel Castells, "Internet Galaxisi" - İnternetin gelişim süreci ve internet kültürünün temel öğleri Manuel Castells, "Ağ toplumu" Anthony Giddens, « Moderliğin sonuçları » Alain Touraine, Yeni sosyal dinamikler Enformasyon toplumunun sosyo-politik aşamaları |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Enformasyon toplumuna ilişkin temel kavramsal yaklaşımları bilir ve yorumlar. Yeni iletişim ve bilgi teknolojilerinin gelişim sürecini bilir ve buna bağlı toplumsal değişim sürecini sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirerek değerlendirir. |
Öğretim Yöntemleri | Kuramsal yaklaşımları içeren temel kaynaklar üzerinde tartışılmaktadır. Çevrimiçi kaynaklardan örnek ve güncel istatistikler tartışılmaya ve günümüz sosyal yapısını uyarlamak için kullanılmaktadır. |
Kaynaklar |
BAUDRILLARD J. 1981, Simulacres et simulation, Paris, Galilée. CASTELLS M., 1998, 1998, 1999, L’ère de l’information, Tome 1 : La société en réseaux, Tome 2 : Le pouvoir de l’identité, Tome 3 : Fin de millénaire, Paris, Fayard. GARNHAM N., 2000, « La théorie de la société de l’information en tant qu’idéologie : une critique », Réseaux, vol. 18, n° 101, pp. 53-91. GİDDENS, A. (1991). Modernity and self-identity: Self and society in the late modern age. Stanford university press. GUILLAUME M. 2000, L’empire des réseaux, Paris, Descartes et Cie. KUMAR K. 1995. The information society. In From Post-Industrial to Post-Modern Society: NewTheories of the Contemporary World, London: Blackwell pp. 6-35. LÉVY P. 1995, Qu’est-ce que le virtuel ?, Paris, La Découverte, MATTELART A. 2001, Histoire de la société de l’information, Paris, La Découverte NEVEU É., 1994, Une société de communication ?, Paris, Montchrétien. ROBINS K., WEBSTER F.1999,. The long history of the information revolution. In Times of the Technoculture, London: Routledge, pp. 89-110. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Giriş: Genel Tanımlar |
2 | Daniel Bell, "enformasyon toplumuna doğru" |
3 | Enformasyon devrimi ve yeni toplumsal yapı |
4 | Manuel Castells, "Internet Galaxisi" - İnternetin gelişim süreci ve internet kültürünün temel öğleri |
5 | Manuel Castells, "Ağ Toplumu" |
6 | İnternetin ekonomi politiği |
7 | Vize sınavı |
8 | Anthony Giddens, « Moderliğin sonuçları » |
9 | Anthony Giddens, Zaman mekan ayrışması |
10 | Alain Touraine, yeni sosyal dinamikler |
11 | Enformasyon toplumunun sosyo-politik evreleri |
12 | Enformasyon toplumunun sosyo-politik evreleri |
13 | Büyük Veri tartışmaları |
14 | Genel değerlendirme |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 100 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 1 | 100 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Etkili Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olurlar | X | ||||
2 | İleri derecede, en az iki yabancı dil bilgisine sahip olurlar | X | ||||
3 | Kültür-sanat, demokrasi, insan hakları, toplumsal ve mesleki ve etik değerler, hukuk ve mevzuatlar, kalite standartları konularında bilgi ve sorumluluk bilincine sahip olurlar | X | ||||
4 | Temel sosyal bilimler, iletişim ve medya meslekleri ve sektörleri, yenilikçi ve girişimci uygulamalar hakkında yeterli bilgi birikimine sahip olurlar | X | ||||
5 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için gerekli olan teknik ve araçları ve bilişim teknolojilerini iş sağlığı ve güvenliği çerçevesinde etkin ve yaratıcı bir şekilde kullanma yetisine sahip olurlar | X | ||||
6 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için alanıyla ilgili belgesel ve kurgusal içerikleri tasarlama, bu içerikleri kolektif üretme ve yönetme becerisine sahip olurlar | X | ||||
7 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçleri ve bunların bireysel ve toplumsal sonuçlarına dair kuramsal birikime, bilimsel çalışma ve paylaşma yetisine | X | ||||
8 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerini analiz etmek için uygun analiz ve modelleme yöntemleri bilgisine | X | ||||
9 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerine dair gelişme ve sorunları sorgulama ve eleştirel çözümleme yetisine, Kamu yararı, sosyal sorumluluk ve çevre bilincine sahip, çağdaş dünya ve Türkiye’nin güncel sorunlarına duyarlı, özgürlükçü, demokratik, yapıcı ve problem çözücü bir yaklaşıma, sahip olmalarını hedefler | X | ||||
10 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanlarının tarihsel gelişim süreçleri ve bu mecralara ilişkin güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olurlar | X | ||||
11 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanları hakkında sosyolojik, kültürel ve estetik yaklaşımları öğrenirler | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 20 | 20 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 3,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |