Uluslararası İlişkiler(COM307)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
COM307 | Uluslararası İlişkiler | 5 | 2 | 2 | 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Menent SAVAŞ CAZALA menento@gmail.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Uluslararası İlişkileri 1648 Wesfalya Antlaşması’ndan itibaren siyasi tarih süresinde günümüze kadar teorik evreleriyle ve tarihsel akış içinde önemli hadiselere değinerek incelemektir. Her dersin son 20 dakikasında güncel ve tercihen ülkemizi de ilgilendiren uluslararası bir sorun üzerine tartışılmaktadır. |
İçerik |
1. Uluslararası İlişkilere giriş 2. 1648-1789 arası uluslararası ilişkilere giriş 1789-1814 arası uluslararası ilişkilere giriş 3. 1815-1871 arası uluslararası ilişkilere giriş 4. 1871-1918 arası uluslararası ilişkilere giriş 5. Uluslararası ilişkilerde idealist akım 1920-1933 6. Uluslararası ilişkilerde realist akım 1933-1945 7. 1946’dan itibaren Soğuk savaş 8. Vize 9. Bölgesel çatışma örneği: Kıbrıs 10. Balkanlar: Bosna ve Kosova 11. Uluslararası Kurumlar: Birleşmiş Milletler ve NATO 12. Avrupa Birliği 13. IMF ve STKlar 14. Çokuluslu Şirketler ve Sonuç |
Dersin Öğrenme Çıktıları | Öğrencilerin siyasi tarih sürecinde uluslararası ilişkiler alanında temel bir bilgiye sahip olabilmeleri hedeflenmektedir. |
Öğretim Yöntemleri | |
Kaynaklar |
Brice Sokkol, “Relations Internationales” Editions Paradigme Jean-Jacque Roche, “Thèorie des Relations Internationales” Edition Montcheristen Faruk Sönmezoğlu “Uluslararası İlişkilere Giriş” |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Uluslararası İlişkilere giriş |
2 | 1648-1789 arası uluslararası ilişkilere giriş 1789-1814 arası uluslararası ilişkilere giriş |
3 | 1815-1871 arası uluslararası ilişkilere giriş |
4 | 1871-1918 arası uluslararası ilişkilere giriş |
5 | Uluslararası ilişkilerde idealist akım 1920-1933 |
6 | Uluslararası ilişkilerde realist akım 1933-1945 |
7 | 1946’dan itibaren Soğuk savaş |
8 | Vize |
9 | Bölgesel çatışma örneği: Kıbrıs |
10 | Balkanlar: Bosna ve Kosova |
11 | Uluslararası Kurumlar: Birleşmiş Milletler ve NATO |
12 | Avrupa Birliği |
13 | IMF ve STKlar |
14 | Çokuluslu Şirketler ve Sonuç |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 0 | 0 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Etkili Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olurlar | X | ||||
2 | İleri derecede, en az iki yabancı dil bilgisine sahip olurlar | X | ||||
3 | Kültür-sanat, demokrasi, insan hakları, toplumsal ve mesleki ve etik değerler, hukuk ve mevzuatlar, kalite standartları konularında bilgi ve sorumluluk bilincine sahip olurlar | X | ||||
4 | Temel sosyal bilimler, iletişim ve medya meslekleri ve sektörleri, yenilikçi ve girişimci uygulamalar hakkında yeterli bilgi birikimine sahip olurlar | X | ||||
5 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için gerekli olan teknik ve araçları ve bilişim teknolojilerini iş sağlığı ve güvenliği çerçevesinde etkin ve yaratıcı bir şekilde kullanma yetisine sahip olurlar | X | ||||
6 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için alanıyla ilgili belgesel ve kurgusal içerikleri tasarlama, bu içerikleri kolektif üretme ve yönetme becerisine sahip olurlar | X | ||||
7 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçleri ve bunların bireysel ve toplumsal sonuçlarına dair kuramsal birikime, bilimsel çalışma ve paylaşma yetisine | X | ||||
8 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerini analiz etmek için uygun analiz ve modelleme yöntemleri bilgisine | X | ||||
9 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerine dair gelişme ve sorunları sorgulama ve eleştirel çözümleme yetisine, Kamu yararı, sosyal sorumluluk ve çevre bilincine sahip, çağdaş dünya ve Türkiye’nin güncel sorunlarına duyarlı, özgürlükçü, demokratik, yapıcı ve problem çözücü bir yaklaşıma, sahip olmalarını hedefler | X | ||||
10 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanlarının tarihsel gelişim süreçleri ve bu mecralara ilişkin güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olurlar | X | ||||
11 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanları hakkında sosyolojik, kültürel ve estetik yaklaşımları öğrenirler | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 12 | 2 | 24 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 10 | 10 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 6 | 0 |
Diğer | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 3,00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |