Fransız Edebiyatı III (18.yy)(LFR319)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
LFR319 | Fransız Edebiyatı III (18.yy) | 5 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | OSMAN SENEMOĞLU osenemoglu@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | XVIII. yüzyıl Fransız edebiyatının önemli yazarlarının düşüncelerini, edebiyat anlayışlarını ve felsefelerini metinleri aracılığıyla tanıtmak. |
İçerik | XVIII. yüzyıl felsefesinin anlatılması. Bir önceki yüzyılla (XVII. yy) etkileşimleri. Fontenelle, Bayle, Montesquieu, Le Sage, Marivaux, Diderot ve L'Encyclopédie, Voltaire ve Rousseau'dan metin incelemeleri. |
Dersin Öğrenme Çıktıları | |
Öğretim Yöntemleri | Yazarların yaşam öyküleri ve yapıtları, yüzyıla etkileri üstüne sunum yapıldıktan sonra, söz konusu yazarlardan seçme parçaların çözümlemeleri ve metin açıklamaları yapılmaktadır. |
Kaynaklar |
Fontenelle, Bayle, Montesquieu, Le Sage, Marivaux, Diderot, Voltaire ve Rousseau'nun yapıtları. Gustave Lanson, Histoire de la littérature française. Laurent Versini, Le XVIIIe siecle - Littérature française. Daniel Mornet, La Pensée française au XVIIIe siecle. Roland Mounier et Ernest Labrousse, Le XVIIIe siecle, L'Epoque des Lumieres. Paul Hazard, La Pensée européenne au XVIIIe siecle. Jean Robiquet, La Vie quotidienne au temps de la Révolution. André Lagarde- Laurent Michard, XVIIIe siecle. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | 18. Yüzyılın genel özellikleri - Aydınlanma Çağı - Akılcılık - Felsefenin rolü. |
2 | 17 yüzyıl - 18. yüzyıl karşılaştırması |
3 | Değişime yol açan etkenler: siyasal koşullar, seyahatnameler, yabancı ülkelerin tanınması, "kamuoyu"nun etkisi |
4 | Fontenelle ve Bayle: Bilimsel yenilikleri kamuoyuna tanıtan yapıtlar. |
5 | Fontenelle - Seçme parçalar: Entretiens sur la pluralité des mondes, Histoire des oracles. |
6 | Bayle - Seçme Parçalar : Pensées sur les cometes. |
7 | XVIII. yy.da roman |
8 | Lesage - Seçme Parçalar: Diable boiteux, Gil Blas de Santillane |
9 | Marivaux - Seçme Parçalar: La Vie de Marianne |
10 | Diderot et L'Encyclopédie - Seçme Parçalar: Le Neveu de Rameau, Jacques le Fataliste, Lettres sur les aveugles a l'usage de ceux qui voient |
11 | Voltaire - Seçme Parçalar: Lettres anglaises, Zadig, Candide, Micromégas. |
12 | Montesquieu - Seçme Parçalar : Lettres persanes, L'esprit des lois. |
13 | Rousseau - Seçme Parçalar: Discours sur les Sciences et les Arts, Julie ou La Nouvelle Héloïse, Contrat social. |
14 | Rousseau - Seçme Parçalar: Emile ou de l'éducation, Confessions |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 0 | 0 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 0 | 0 |
Toplam | 0 | 0 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 8 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 0 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 9 | 0 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Fransızca yazılı anlatıma C1 düzeyinde egemen olmak | X | ||||
2 | Fransızca sözlü anlatıma en az c1 düzeyinde egemen olmak | X | ||||
3 | Fransızcadan Türkçeye çeviri becerisini her düzeyde edinmiş olmak. | X | ||||
4 | Türkçeden Fransızcaya her düzeyde çeviri yapabilmek. | X | ||||
5 | Değişik düzey ve türlerden metin çözümleme becerisine sahip olma. | X | ||||
6 | Diller ve kültürler arası karşılaştırmalı çalışmalar yapabilmek. | X | ||||
7 | Fransız Edebiyatını öğretebilmek | X | ||||
8 | Çağdaş dilbilim kuramlarına dayanarak dil betimlemeleri yapabilmek. | X | ||||
9 | Yabancı dil olarak Fransızcayı öğretebilmek. | X | ||||
10 | İspanyol Dili ve Edebiyatına egemen olmak. | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 0 | 3 | 0 |
Ödevler | 0 | 8 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 8 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 10 | 0 |
Toplam İş Yükü | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 0.00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 0 |