Felsefi Antropoloji(PH430)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PH430 | Felsefi Antropoloji | 8 | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Selami Atakan ALTINÖRS aaltinors@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | “İnsan varlığı” nedir? İnsan varlığı ve ona ilişkin felsefî problemlerin incelenmesi. İnsan varlığına ve onun mevcudiyet koşullarına dair çeşitli felsefî yaklaşımların sunulması. |
İçerik | Presokratik filozoflardan Cassirer'e insan anlayışları. |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
1.İnsan üzerine felsefî refleksiyon becerisi. 2.Başlıca felsefî antropoloji teorileri. 3.İnsanın mevcudiyet koşullarına dair felsefî donanım. |
Öğretim Yöntemleri | Yüzyüze |
Kaynaklar |
Bernard Groethuysen: Anthropologie philosophique Jacques Poulain: De l'homme. Eléments d'anthropologie philosophique du langage Denis Trierweiler: Hans Blumenberg: Anthropologie philosophique Arnold Gehlen: Essais d'anthropologie philosophique Gérard Raulet: Max scheler l'anthropologie philosophique en Allemagne dans l'entre-deux-guerres Takiyettin Mengüşoğlu: İnsan Felsefesi Mustafa Günay: Felsefe Tarihinde İnsan Sorunu |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Felsefî antropolojinin konusu ve kapsamı |
2 | Bir felsefî problem olarak insan varlığı |
3 | Sokrates öncesi felsefede insan |
4 | Sokrates ve Platon |
5 | Aristoteles |
6 | Ortaçağ'da insan anlayışları |
7 | Vize sınavı |
8 | Rönesans'ta insan anlayışları |
9 | Aydınlanma çağında insan |
10 | Alman Romantizminde insan |
11 | Max Scheler |
12 | Arnold Gehlen |
13 | Ernst Cassirer |
14 | Son değerlendirmeler |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 12 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 14 | 2 |
Toplam | 15 | 14 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Felsefe metinlerini mantıksal çözümlemeye tâbi tutabilir, eleştirel ve analitik zekâya sahip olur; | X | ||||
2 | Antik Çağ’dan 20. Yüzyıla kadar felsefe tarihine dair kapsamlı bilgi sahibi olur; | X | ||||
3 | Etik, Estetik, Bilim Tarihi, Toplum Felsefesi gibi sistematik felsefe disiplinlerinde bilgi edinir ve uzmanlaşma sağlar; | X | ||||
4 | Felsefenin, Tarih, Psikoloji, Antropoloji, Sosyoloji ve pozitif bilimler gibi felsefe dışı disiplinlerle ilişkisini kurabilir; | X | ||||
5 | Siyaset kuramlarının öğrenir, tarihi ve güncel olayları felsefi bakış açısıyla değerlendirebilir; | |||||
6 | Fransızca, İngilizce gibi yaşayan dillerde felsefi tartışmaları takip edebilecek düzeye gelir; | X | ||||
7 | Eski Yunanca, Latince veya Osmanlıca dillerinde yazılmış felsefe metinlerini takip edebilecek düzeye gelir; | |||||
8 | Sanat yapıtlarını ve tarihini değerlendirebilecek estetik kuramları tanır ve yaratıcı düşünce yeteneğini kavrar; | |||||
9 | Bağımsız akademik araştırmalar yapma ve makaleler yazma becerisinin kazanır; çözümleme, yorumlama ve eleştirel tartışma yeteneğinin geliştirir. | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 94 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 3.76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |