Felsefeye Giriş II(PH112)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PH112 | Felsefeye Giriş II | 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Aliş SAĞIROĞLU asagiroglu@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Felsefenin temel sorunlarının ve disiplinlerinin tanıtılması. |
İçerik | Felsefeye giriş kapsamına giren temel konular. |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
1.Felsefî düşüncenin karakteristik yanının öğrenilmesi. 2.«Bilgi», «bilim», «teknik», «din», «dil», «estetik», «mantık», «olgu», «kavram» «değer», «etik», «akılyürütme», «hermeneutik» gibi başlıca felsefî nosyonlara dair temel bir kavrayış geliştirme. 3.«Kuşkuculuk», «bilinemezcilik», «nihilizm», «rasyonalizm», «empirizm», «eklektizm», «pozitivizm», «yanlışlamacılık», «yapısalcılık», «yapısöküm» gibi önde gelen felsefî konsepsiyonların tanınması. |
Öğretim Yöntemleri | Yüzyüze |
Kaynaklar | Denis Husiman: Nouveau court Traité de Philosophie |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Dil Felsefesi-I : Konuşan bir varlık olarak insan. Dilin çeşitli işlevleri. Dilin kökeni sorunu. Hayvanlar arasındaki iletişim. Saussure'e göre işaretin keyfîliği. |
2 | Dil Felsefesi-II: Dilin kökeni sorunu. Hayvanlar arasındaki iletişim. Saussure'e göre işaretin keyfîliği. |
3 | Bilim Felsefesi I: Bilimsel kavramların oluşumu. Comte'un üç hâl yasası. |
4 | Bilim Felsefesi II: Gaston Bachelard'a göre « bilginin psikanalizi » |
5 | Bilimlerin sınıflandırılması I: Doğa bilimleri ve beşerî bilimler. |
6 | Bilimlerin Sınıflandırılması II: Aksiyomatik disiplinler. |
7 | Vize sınavı |
8 | Tarih Felsefesi I: Tarih bir bilim midir? - Tarihin bir bilim olduğu iddiasına yönelik itirazlar. |
9 | Tarih Felsefesi II: Tarihin bir bilim olduğu iddiasına yönelik itirazlara verilen cevaplar. |
10 | Etik I: Ahlâk nedir? Etik Nedir? |
11 | Etik II: Farklı etik anlayışları: Eudaimonizm, Değerler Etiği, Ödev Etiği, Faydacılık. |
12 | Din Felsefesi I: Farklı "Tanrı" kavramları: Teizm, Deizm. |
13 | Din Felsefesi II: Ateizm, Agnostisizm, Panteizm. |
14 | Son değerlendirmeler |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 0 | 0 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Felsefe metinlerini mantıksal çözümlemeye tâbi tutabilir, eleştirel ve analitik zekâya sahip olur; | X | ||||
2 | Antik Çağ’dan 20. Yüzyıla kadar felsefe tarihine dair kapsamlı bilgi sahibi olur; | X | ||||
3 | Etik, Estetik, Bilim Tarihi, Toplum Felsefesi gibi sistematik felsefe disiplinlerinde bilgi edinir ve uzmanlaşma sağlar; | X | ||||
4 | Felsefenin, Tarih, Psikoloji, Antropoloji, Sosyoloji ve pozitif bilimler gibi felsefe dışı disiplinlerle ilişkisini kurabilir; | X | ||||
5 | Siyaset kuramlarının öğrenir, tarihi ve güncel olayları felsefi bakış açısıyla değerlendirebilir; | |||||
6 | Fransızca, İngilizce gibi yaşayan dillerde felsefi tartışmaları takip edebilecek düzeye gelir; | X | ||||
7 | Eski Yunanca, Latince veya Osmanlıca dillerinde yazılmış felsefe metinlerini takip edebilecek düzeye gelir; | |||||
8 | Sanat yapıtlarını ve tarihini değerlendirebilecek estetik kuramları tanır ve yaratıcı düşünce yeteneğini kavrar; | |||||
9 | Bağımsız akademik araştırmalar yapma ve makaleler yazma becerisinin kazanır; çözümleme, yorumlama ve eleştirel tartışma yeteneğinin geliştirir. | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 13 | 13 |
Diğer Uygulamalar | 4 | 3 | 12 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 23 | 23 |
Diğer | 5 | 4 | 20 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 5.52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |