Stratejik İletişim Yönetimi Yüksek Lisans Programı

Bilim İletişimi(SİY 693)

Ders Kodu Dersin Adı Yarıyıl Teori Uygulama Lab Kredisi AKTS
SİY 693 Bilim İletişimi 1 3 0 0 2 4
Ön Koşul
Derse Kabul Koşulları
Dersin Dili Türkçe
Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans
Dersi Veren(ler) Elgiz YILMAZ ALTUNTAŞ elyilmaz@gsu.edu.tr (Email)
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin bilimsel bilgi ve süreçleri farklı hedef kitlelere etkili, anlaşılır ve etik bir biçimde aktarabilme becerilerini geliştirmeleridir. Öğrenciler, bilim iletişiminin temel kuramları, yöntemleri ve araçları hakkında bilgi edinecek; yazılı, görsel ve dijital mecralarda bilimsel içeriği nasıl yapılandıracaklarını öğreneceklerdir. Ayrıca, bilim insanı olarak kamuoyuyla, medya ile ve politika yapıcılarla iletişim kurarken karşılaşabilecekleri zorlukları analiz edecek ve çözüm stratejileri geliştireceklerdir. Ders, katılımcıların bilimsel çalışmalarını daha geniş kitlelerle paylaşmalarını, toplumsal etkisini artırmalarını ve bilim ile toplum arasındaki etkileşimi güçlendirmelerini hedeflemektedir.
İçerik Hafta 1: Bilimin Toplumdaki Rolü ve İletişimin Temelleri
Hafta 2: Bilimsel Okuryazarlık ve Kamuoyu Algısı
Hafta 3: Medya ve Bilimsel Haber Üretimi
Hafta 4: Yazılı Bilim İletişimi – Teknik ve Popüler Anlatılar
Hafta 5: Sözlü İletişim ve Sunum Teknikleri
Hafta 6: Görsel Bilim İletişimi
Hafta 7: Dijital Bilim İletişimi – Medya ve İnteraktif Araçlar
Hafta 8. Vize sınavı
Hafta 9: Halkla Katılım ve Vatandaş Bilimi
Hafta 10: Kriz, Risk ve Belirsizlik İletişimi
Hafta 11: Politika ve Bilim İletişimi
Hafta 12: Tartışmalı Konular ve Vaka Analizleri
Hafta 13: Uzman konuk daveti
Hafta 14: Öğrenci sunumları
Dersin Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler:

Bilim iletişiminin temel kavramlarını, tarihsel gelişimini ve toplumsal işlevlerini açıklayabilir.
(Bilgi – Kavrama düzeyi)

Bilimsel bilginin farklı hedef kitlelere göre nasıl yapılandırılması gerektiğini analiz edebilir.
(Analiz düzeyi)

Bilimsel içerikleri medya, sosyal medya ve diğer iletişim kanallarında etkili şekilde sunabilir.
(Uygulama düzeyi)

Bilim iletişiminde karşılaşılan etik sorunları tanımlayabilir ve bu sorunlara yönelik çözüm önerileri geliştirebilir.
(Değerlendirme düzeyi)

Farklı mecralar (yazılı metin, görsel materyal, sunum, podcast vb.) için uygun bilim iletişimi ürünleri tasarlayabilir.
(Yaratma düzeyi)

Bilim insanlarının kamuoyu, medya ve politika yapıcılarla etkili iletişim kurma sorumluluğunu ve stratejilerini tartışabilir.
(Kavrama – Değerlendirme düzeyi)

Toplumsal sorunların bilimsel verilerle nasıl iletişime dökülebileceğini somut örneklerle uygulayabilir.
(Uygulama düzeyi)
Öğretim Yöntemleri Metin okuma, karşılaştırmalı örnek analizi, kavramsal tartışma, uzman konuklarla kavramsal içerik tartışma.
Kaynaklar
Ders İçeriğini Yazdır
Teori Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
1 Bilimin Toplumdaki Rolü ve İletişimin Temelleri
2 Bilimsel Okuryazarlık ve Kamuoyu Algısı
3 Medya ve Bilimsel Haber Üretimi
4 Yazılı Bilim İletişimi – Teknik ve Popüler Anlatılar
5 Sözlü İletişim ve Sunum Teknikleri
6 Görsel Bilim İletişimi
7 Dijital Bilim İletişimi – Medya ve İnteraktif Araçlar
8 Vize Sınavı
9 Halkla Katılım ve Vatandaş Bilimi
10 Kriz, Risk ve Belirsizlik İletişimi
11 Politika ve Bilim İletişimi
12 Tartışmalı Konular ve Vaka Analizleri
13 Uzman konuk daveti
14 Öğrenci sunumları ve Değerlendirme
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
Başarı Notuna Etki Oranları
  Sayı Katkı Payı
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı 5 40
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı 2 60
Toplam 7 100
Yarıyıl İçi Çalışmaları
  Sayı Katkı Payı
Ödevler 3 10
Sunum 1 5
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 1 25
Proje 0 0
Laboratuar 0 0
Diğer Uygulamalar 0 0
Kısa Sınavlar 0 0
Dönem Ödevi / Projesi 0 0
Portfolyo Çalışmaları 0 0
Raporlar 0 0
Öğrenme Günlükleri 0 0
Bitirme Tezi/Projesi 0 0
Seminer 0 0
Diğer 1 60
Bütünleme 0 0
Toplam 6 100
Numara Program Yeterlilikleri Puan
1 2 3 4 5
1 İletişim sorunlarına yönelik çözümler için gerekli stratejik düşünme ve analiz yetisine sahip olur. X
2 Stratejik iletişim alanında özgün projeler tasarlar, uygular ve yönetir. X
3 Yeni iletişim teknolojileri, kriz ve risk iletişimi yönetimi, ikna, kültürlerarası iletişimin etkinliği vb. konularda bilgi sahibi olur. X
4 Profesyonel etik ilkeleri uygular ve teşvik eder. X
5 Kültür, iletişim ve kuruluşların değişimi arasındaki ilintileri farkeder. X
Etkinlikler Sayı Süre Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Çalışma Süresi 14 3 42
Ödevler 2 3 6
Sunum 2 1 2
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 1 5 5
Proje 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Diğer Uygulamalar 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) 1 5 5
Kısa Sınavlar 0 0 0
Dönem Ödevi / Projesi -1 0 0
Portfolyo Çalışmaları 0 0 0
Raporlar 0 0 0
Öğrenme Günlükleri 0 0 0
Bitirme Tezi/Projesi 0 0 0
Seminer 0 0 0
Diğer 0 0 0
Bütünleme 0 0 0
Ts Yıl Sonu 0 0 0
Hazırlık Yıl Sonu 0 0 0
Hazırlık Bütünleme 0 0 0
Toplam İş Yükü 88
Toplam İş Yükü / 25 3.52
Dersin AKTS Kredisi 4
Scroll to Top