Uluslararası İletişim(COM 513)
| Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| COM 513 | Uluslararası İletişim | 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul | |
| Derse Kabul Koşulları |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans |
| Dersi Veren(ler) | Dilruba ÇATALBAŞ dcatalbas@gsu.edu.tr (Email) |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, uluslararası iletişim alanında geçmişten günümüze ortaya atılan kuramsal perspektifleri, ön plana çıkan kavram ve yaklaşımları dönemlerinin siyasal ve sosyo-kültürel bağlamı içinde ve belli başlı yazarların önemli çalışmalarını temel alarak eleştirel bir bakış açısıyla incelemektir. |
| İçerik | Bkz. konu başlıkları |
| Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu dersin sonunda öğrenci; - uluslararası ilişkiler kuramları ile uluslararası iletişim kuramlarının iç içe geçmişliğini anlar; - uluslararası iletişimin bir akademik alan olarak gelişiminde propaganda çalışmalarının rolünü kavrar; - Modernizasyon, gelişme, bağımlılık ve emperyalizm dahil olmak üzere farklı kuramsal perspektiflerin uluslararası medya ve iletişim çalışmalarına etkileri ve sonuçlarını tartışabilir; - UNESCO ve diğer uluslararası kurumların uluslararası iletişimi ilgilendiren politika ve entrümanların gelişimindeki rolünü açıklar; - oryantalizm ve post-kolonyalizm gibi güncel tartışmaların uluslararası iletişim çalışmalarına katkısını kavrar; - karşılaştırmalı medya sistemlerini tanımlamak için kullanılan paradigma ve kriterleri anlar; - alana yöne veren belli başlı akademik çalışmaların güçlü ve zayıf yönlerini değerlendirir. |
| Öğretim Yöntemleri | Konferans, grup tartışması, sözlü sunum, yazılı anlatım |
| Kaynaklar |
Scott Burchill, Andrew Linklater, Richard Devetak, JackDonnelly, Matthew Paterson, Christian Reus-Smit and Jacqui True (2005), Theories of International Relations, Third edition.http://lib.jnu.ac.in/sites/default/files/RefrenceFile/feminism.pdf Ole R. Holsti (n.d) Theories of International Relations, http://people.duke.edu/~pfeaver/holsti.pdf Armand Mattelart (2001) İletişimin Dünyasallaşması, İletişim Yayınları. İrfan Erdoğan (1995) Uluslararası İletişim, Kaynak Yay. William B. Gudykunst, Molefi Kete Asante , Eileen Newmark (2000) Handbook of international and intercultural communication, Sage Publications, Third print Hamid Mowlana (1997) Global information and world communication : new frontiers in international relation, London:Sage, 2nd ed. Uluslararası iletişim : dünyanın çarpık düzeni / İrfan Erdoğan Armand Mattelart (1996) La mondialisation de la communication, Paris : Presses Universitaires de France. Robert W. McChesney, Ellen Meiksins Wood, and John Bellamy Foster (1998) Capitalism and the information age: the political economy of the global communication revolution, New York, NY : Monthly Review Press. Robert S. Fortner (1993) International communication : history, conflict, and control of the global metropolis. Sean MacBride [ve öte.] (1993) Bir çok ses tek bir dünya: iletişim ve toplum - bugün ve yarın, çev. Ertuğrul Özkök...[ve öte.] Ankara : Unesco Türkiye Milli Komisyonu. |
Teori Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları |
|---|---|
| 1 | Dersin genel çerçevesinin çizilmesi |
| 2 | Uluslararası İlişkiler Kuramları |
| 3 | Propaganda Çalışmaları: 1. Dünya Savaşı |
| 4 | Propaganda Çalışmaları: 2. Dünya Savaşı |
| 5 | Modernizasyon Kuramı |
| 6 | Gelişme Kuramı |
| 7 | Ara sınav |
| 8 | Bağımlılık kuramı |
| 9 | Emperyalizm ve kültürel emperyalizm |
| 10 | Yeni Dünya İletişim Düzeni (NWICO) ve UNESCO |
| 11 | Karşılaştırmalı uluslararası medya sistemleri |
| 12 | Küreselleşme ve küresel medya |
| 13 | Oryantalizm ve postkolonyalizm |
| 14 | Yeni medya ve enformasyonel kapitalizm |
Uygulama Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları |
|---|
Başarı Notuna Etki Oranları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
| Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 60 |
| Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Ödevler | 0 | 0 |
| Sunum | 0 | 0 |
| Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 40 |
| Proje | 0 | 0 |
| Laboratuar | 0 | 0 |
| Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
| Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
| Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
| Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
| Raporlar | 0 | 0 |
| Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
| Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 |
| Bütünleme | 0 | 0 |
| Toplam | 1 | 40 |
| Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Dünyada, ülkesinde ve çevresindeki olayları bilir ve aralarındaki ilişkileri kavrar. | X | ||||
| 2 | Medyada ve iletişim teknolojilerindeki yenilikleri ve gelişmeleri izler. | |||||
| 3 | Medya ve iletişim alanlarında araştırma ve çalışma yapmak için gerekli kuram, yöntem ve uygulamaları bilir. | X | ||||
| 4 | Analiz ve sentez yapma becerisi kazanır. | X | ||||
| 5 | Olay ve olguları eleştirel bakış açısıyla değerlendirir. | X | ||||
| 6 | Medya ve iletişim alanında etik değerleri; kamu yararına, insan ve birey haklarına saygıyı edinir ve savunur. | X | ||||
| 7 | Toplumların ve kültürlerin farklılıklarını anlama duyarlılığı edinir. | X | ||||
| Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
| Ödevler | 0 | 0 | 0 |
| Sunum | 0 | 0 | 0 |
| Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuar | 0 | 0 | 0 |
| Diğer Uygulamalar | 0 | 0 | 0 |
| Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 | 0 |
| Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
| Raporlar | 0 | 0 | 0 |
| Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 | 0 |
| Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Bütünleme | 0 | 0 | 0 |
| Ts Yıl Sonu | 0 | 0 | 0 |
| Hazırlık Yıl Sonu | 0 | 0 | 0 |
| Hazırlık Bütünleme | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü | 84 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 | 3.36 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 3 | ||


