İnsan Davranışının Hesaplamalı Analizi(INF 538)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
INF 538 | İnsan Davranışının Hesaplamalı Analizi | 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | İngilizce |
Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans |
Dersi Veren(ler) | Pınar ULUER puluer@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, insan davranışı analizinde kullanılan yapay öğrenme ve örüntü tanıma tekniklerine odaklanmaktadır. Dersin temel amacı, bu alanda yapılan çalışmaları ve farklı uygulamaları öğrencilere tanıtmak, insan davranışı analizinde kullanılan modern yöntemler ve multimodal yaklaşımlar kullanarak ders kapsamında öğrendikleri bilgileri pratiğe dökmelerini sağlamaktır. |
İçerik | Bu ders, insan davranışının hesaplamalı analizinde kullanılan yapay öğrenme ve örüntü tanıma teknikleri ele alır. Ders kapsamında, bu alanda en sık kullanılan teknikler ve algoritmalar tanıtılır, gerçek dünyadan uygulama örnekleri üzerinde tartışılır. Ele alınan konular arasında yürüyüş ve duruş analizi, işaret dilinde el hareketlerinin tespiti, görüntü dizilerinde aktivite tanıma, sosyal sinyallerin takibi, multimodal (görsel-işitsel-fizyolojik sinyallere dayalı) davranış analizi ve sosyal etkileşimlerin incelenmesi gibi uygulamalar bulunur. |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler aşağıdaki becerilere sahip olacaklardır; 1- İnsan davranışını analiz etmek için mevcut yöntemler hakkında bilgi sahibi olur, hedef ve koşullara bağlı olarak hangi yöntemi kullanacağını bilir. 2- Tek kipli ve çok kipli verilerin davranış analizinde nasıl işlendiğine dair deneyim sahibi olur. 3- Hedefe ve koşullara bağlı olarak davranış analizi için kullanılacak bir sistem modelleyebilir ve elde edilen sonuçları probleme özgü farklı performans metrikleri kullanarak yorumlayabilir. |
Öğretim Yöntemleri | Teorik ve pratik, sınıf ortamında ders anlatımı, karşılıklı soru - cevap, tartışma |
Kaynaklar |
Salah, A. A., & Gevers, T. (Eds.). (2011). Computer analysis of human behavior. London: Springer. Uddin, M. Z. (2024). Machine Learning and Python for Human Behavior, Emotion, and Health Status Analysis. CRC Press. Yu, Z., & Wang, Z. (2020). Human behavior analysis: sensing and understanding (pp. 1-271). Singapore: Springer. Paramasivan, P., Rajest, S. S., Chinnusamy, K., Regin, R., Joseph, J., & Joe, F. (Eds.). (2024). Explainable AI applications for human behavior analysis. IGI Global. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | İnsan Davranışını Bilgisayarla Algılama ve Anlama |
2 | Sensör-Tabanlı Davranış Tanıma |
3 | Sensörden Bağımsız Davranış Tanıma |
4 | Aktivite Analizi : Yürüyüş ve Duruş Analizi |
5 | Aktivite Analizi : İşaret Dili Hareketlerinin Tespiti |
6 | Sosyal ve Duygusal Davranışlar : Konuşma ve Ses Analizi |
7 | Sosyal ve Duygusal Davranışlar : Rehabilitasyonda Multimodal Etkileşimler |
8 | Sosyal ve Duygusal Davranışlar : Sosyal Etkileşimde Duygu Takibi |
9 | Ara Sınav |
10 | Uyarlanabilir ve Kişiselleştirilebilir Sistemler |
11 | Örnek Uygulama: Sağlıkta Aktivite İzleme Sistemleri |
12 | Örnek Uygulama: Ciddi Oyunlarda ve Eğlenceli Etkileşimde İnsan Davranışı Analizi |
13 | Karşılaşılan Zorluklar |
14 | Proje Sunumları |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 2 | 60 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 30 |
Proje | 1 | 30 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Bütünleme | 0 | 0 |
Toplam | 2 | 60 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 10 | 10 |
Proje | 1 | 15 | 15 |
Laboratuar | 0 | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Bütünleme | 0 | 0 | 0 |
Ts Yıl Sonu | 0 | 0 | 0 |
Hazırlık Yıl Sonu | 0 | 0 | 0 |
Hazırlık Bütünleme | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 82 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 3.28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |