Doğrusal Cebir(ECON209)
| Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ECON209 | Doğrusal Cebir | 3 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 |
| Ön Koşul | |
| Derse Kabul Koşulları |
| Dersin Dili | Fransızca |
| Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans |
| Dersi Veren(ler) | Oğuzhan KAYA oguzabel@gmail.com (Email) |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere doğrusal vektör uzayları ve matris işlemleri hakkında temel bilgiler vererek, iktisatta karşılaşacakları doğrusal cebir için temel bir matematiksel altyapı oluşturmaktır. |
| İçerik | Vektör ve matris işlemleri, vektörlerin doğrusal bağımsızlığı ve doğrusal vektör uzayları ve alt uzaylar, vektör uzaylarının boyutu ve taban vektörleri, doğrusal dönüşümler, determinantlar, iktisat uygulamaları, özdeğer-özvektör analizi ve köşegenleştirme konuları işlenmektedir. |
| Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler: -Denklem sistemlerini çeşitli yollarla çözebileceklerdir -matrislerin (indirgenmiş) eşelon formlarını elde edebilmek için satır işlemlerini uygulayabilecektir. -matrislerin tersini bulabilecektir. -matrislerin determinantlarını hesaplayabilecektir. -vektörlerin lineer bağımsızlıklarını inceleyebilecektir. -vektör uzaylarını ve onların alt uzaylarını tanıyabilecektir. -matrislerin öz değerlerini ve bunlara karşılık gelen öz vektörleri hesaplayabilecektir. -iç çarpımı tanımlayabilecektir. |
| Öğretim Yöntemleri | Klasik yöntemle tahtada konu anlatımı- öğrencilere soru çözdürme şeklinde |
| Kaynaklar | Introduction à l'algèbre linéaire, Özgür Gün, Sophie Jallais |
Teori Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları |
|---|---|
| 1 | Denklem Sistemleri |
| 2 | Denklem Sistemlerinin Çözümleri |
| 3 | Denklem Sistemlerinin Gauss Yöntemiyle çözümü |
| 4 | Vektör Uzayları |
| 5 | Alt Vektör Uzayları, lineer bağımsızlık |
| 6 | Baz, boyut |
| 7 | Lineer dönüşümler |
| 8 | Vize |
| 9 | Matrisler |
| 10 | Determinant |
| 11 | Gauss Yöntemiyle Matrisin Tersi, determinantı |
| 12 | Rank, İmaj, Çekirdek |
| 13 | Özdeğer v özdeğer vektörleri |
| 14 | Ekonomi uygulamaları |
Uygulama Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları |
|---|
Başarı Notuna Etki Oranları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
| Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 60 |
| Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Ödevler | 0 | 0 |
| Sunum | 0 | 0 |
| Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 40 |
| Proje | 0 | 0 |
| Laboratuar | 0 | 0 |
| Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
| Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
| Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
| Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
| Raporlar | 0 | 0 |
| Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
| Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 |
| Toplam | 1 | 40 |
| Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Farklı ekonomik teorilere ve güncel teorik yaklaşımları ortaya çıkartan tartışmalara dair temel bilgiye sahip olmak | X | ||||
| 2 | Uygulamalı alanlardaki farklı ekonomik soruları değerlendirmek için temel niceliksel ve niteliksel yöntemleri kullanma becerisine sahip olmak. | X | ||||
| 3 | Güncel ekonomik tartışma ve sorunları kavrama becerisine sahip olmak | X | ||||
| 4 | Farklı kamusal ve profesyonel ortamlarda yazılı ve sözlü olarak açık ve etkili iletişim becerilerine sahip olmak. | X | ||||
| 5 | Dünya ekonomik tarihine dair temel bilgilere ve Türkiye ekonomi tarihine dair sağlam bilgilere sahip olmak. | |||||
| 7 | Ekonomi alanında kullanılan standart sayısal tekniklere ve ampirik modellere dair bilgiye sahip olmak | |||||
| 8 | Temel ekonomik teorileri uygulamalı alanlarda kullanma becerisine sahip olmak. | X | ||||
| 9 | Teorik ve model temelli analitik yöntemleri temel olarak kavrama becerisine sahip olmak | X | ||||
| 10 | Ekonomik kavramları güncel ekonomik sorunları tartışmakta kullanma becerisine sahip olmak | X | ||||
| 11 | Mantık çerçevesinde akıl yürütme ve analitik olarak çalışma becerisine sahip olmak. | X | ||||
| 12 | Farklı uygulamalı ve teorik alanlarda ekonominin sosyal boyutuyla ilgili duyarlılık sahibi olmak | |||||
| 13 | Ekonomik problemleri analiz temek için doğru ekonomik modelleri tespit edebilmek. | |||||
| 16 | Temel istatistik ve ekonometrik kavramları anlamak ve bunları kendi uygulamalı çalışmalarında kullanabilmek | |||||
| 17 | Türkiye ekonomisinin güncel ekonomik sorunları hakkında derinlemesine bilgi sahibi olmak ve dünyada ekonomik sorunlara dair temel bilgiye sahip olmak | |||||
| Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 0 | 0 | 0 |
| Ödevler | 0 | 0 | 0 |
| Sunum | 0 | 0 | 0 |
| Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 4 | 4 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuar | 0 | 0 | 0 |
| Diğer Uygulamalar | 0 | 0 | 0 |
| Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 5 | 5 |
| Kısa Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 | 0 |
| Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
| Raporlar | 0 | 0 | 0 |
| Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 | 0 |
| Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü | 51 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 | 2.04 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 2 | ||


