Makroiktisat III(ECON218)
| Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ECON218 | Makroiktisat III | 4 | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul | |
| Derse Kabul Koşulları |
| Dersin Dili | Fransızca |
| Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans |
| Dersi Veren(ler) | Salise İrem ZEYNELOĞLU izeyneloglu@gmail.com (Email) |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Amacı | - çeşitli değişkenlerin açık ekonomi çerçevesinde birbiriyle ilişkisi üzerinden IS-LM-BP ve OA-DA modelleriyle konjonktürel iktisat politikalarının etkinliğini tartışmak |
| İçerik | -Ders öncelikle açık ekonomideki milli muhasebe denkliklerini inceleyerek başlar. Sabit ve esnek döviz kuru rejimlerinde IS-LM-BP modelleriyle devam eder ve OA-DA modeliyle son bulur. |
| Dersin Öğrenme Çıktıları |
Dersi başarıyla tamamlayan öğrenci: -Çeşitli makroekonomik göstergelerin birbiriyle ilişkisini anlar -Çeşitli ülkelerde uygulanan makroiktisat politikaları anlar, sonuçlarını tahmin ve analiz eder, -Kriz dönemlerinde uygulanabilecek politikalar önerir, olumlu ve olumsuz sonuçlarını tahmin eder |
| Öğretim Yöntemleri | Anlatım, örnek olay, problem çözme, tartışma |
| Kaynaklar | Macroéconomie internationale, Gilbert Koenig chp1-3, 5, 4 |
Teori Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları |
|---|---|
| 1 | Chp 1. Balance de paiements, agrégats monétaires en éco ouverte |
| 2 | Chp 1. cadre comptable d'une éco ouverte, application à la TUR |
| 3 | Chp 2 IS-LM-BP en changes fixes: le modèle |
| 4 | Chp 2 IS-LM-BP en changes fixes: efficacité des politiques économiques |
| 5 | Chp 2 IS-LM-BP: TD et discussion de la période 2022-23 |
| 6 | Chp 3 IS-LM-BP en changes flexibles: info sur le tx de change/ 1. ara sınav |
| 7 | semaine de révision |
| 8 | Chp 3 IS-LM-BP en changes flexibles: modèle avec anticipations statiques et adaptatives / quiz |
| 9 | Ramazan Bayramı |
| 10 | Chp 3 IS-LM-BP en changes flexibles: efficacité des politiques économiques selon les anticipations |
| 11 | Férié |
| 12 | Chp 4. OA-DA en éco ouverte: OA / 2. arasınav |
| 13 | Chp 4. OA-DA en changes fixes |
| 14 | Chp 4. OA-DA en changes flexibles |
Uygulama Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları |
|---|---|
| 5 | IS-LM-BP changes fixes, problem çözümü |
| 14 | OA-DA, problem çözümü |
Başarı Notuna Etki Oranları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 4 | 60 |
| Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
| Toplam | 5 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Ödevler | 1 | 20 |
| Sunum | 0 | 0 |
| Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 2 | 30 |
| Proje | 0 | 0 |
| Laboratuar | 0 | 0 |
| Diğer Uygulamalar | 1 | 0 |
| Kısa Sınavlar | 1 | 10 |
| Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
| Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
| Raporlar | 0 | 0 |
| Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
| Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 |
| Toplam | 5 | 60 |
| Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Farklı ekonomik teorilere ve güncel teorik yaklaşımları ortaya çıkartan tartışmalara dair temel bilgiye sahip olmak | X | ||||
| 2 | Uygulamalı alanlardaki farklı ekonomik soruları değerlendirmek için temel niceliksel ve niteliksel yöntemleri kullanma becerisine sahip olmak. | X | ||||
| 3 | Güncel ekonomik tartışma ve sorunları kavrama becerisine sahip olmak | X | ||||
| 4 | Farklı kamusal ve profesyonel ortamlarda yazılı ve sözlü olarak açık ve etkili iletişim becerilerine sahip olmak. | X | ||||
| 5 | Dünya ekonomik tarihine dair temel bilgilere ve Türkiye ekonomi tarihine dair sağlam bilgilere sahip olmak. | X | ||||
| 7 | Ekonomi alanında kullanılan standart sayısal tekniklere ve ampirik modellere dair bilgiye sahip olmak | X | ||||
| 8 | Temel ekonomik teorileri uygulamalı alanlarda kullanma becerisine sahip olmak. | X | ||||
| 9 | Teorik ve model temelli analitik yöntemleri temel olarak kavrama becerisine sahip olmak | X | ||||
| 10 | Ekonomik kavramları güncel ekonomik sorunları tartışmakta kullanma becerisine sahip olmak | X | ||||
| 11 | Mantık çerçevesinde akıl yürütme ve analitik olarak çalışma becerisine sahip olmak. | X | ||||
| 12 | Farklı uygulamalı ve teorik alanlarda ekonominin sosyal boyutuyla ilgili duyarlılık sahibi olmak | X | ||||
| 13 | Ekonomik problemleri analiz temek için doğru ekonomik modelleri tespit edebilmek. | X | ||||
| 16 | Temel istatistik ve ekonometrik kavramları anlamak ve bunları kendi uygulamalı çalışmalarında kullanabilmek | |||||
| 17 | Türkiye ekonomisinin güncel ekonomik sorunları hakkında derinlemesine bilgi sahibi olmak ve dünyada ekonomik sorunlara dair temel bilgiye sahip olmak | X | ||||
| Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi | 3 | 15 | 45 |
| Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 15 | 2 | 30 |
| Ödevler | 1 | 10 | 10 |
| Sunum | 0 | 0 | 0 |
| Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 2 | 12 | 24 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuar | 0 | 0 | 0 |
| Diğer Uygulamalar | 4 | 3 | 12 |
| Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 20 | 20 |
| Kısa Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
| Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 | 0 |
| Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
| Raporlar | 0 | 0 | 0 |
| Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 | 0 |
| Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü | 143 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 | 5.72 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 6 | ||


