Pazarlama İletişimi Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı

Kriz İletişimi Yönetimi(CO-E 634)

Ders Kodu Dersin Adı Yarıyıl Teori Uygulama Lab Kredisi AKTS
CO-E 634 Kriz İletişimi Yönetimi 2 3 0 0 3 6
Ön Koşul
Derse Kabul Koşulları
Dersin Dili Türkçe
Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans
Dersi Veren(ler) Banu BASKAN KARSAK bkarsak@gsu.edu.tr (Email)
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu derste elde edilecek bilgiler, kuruluşların marka ve itibarlarına yönelik kriz durumlarının yönetilmesinde temel oluşturacaktır. Ders kapsamında krizleri öngörme, planlama, yönetme, kontrol etme ve değerlendirme ile ilgili bilgi ve yetilerin artırılması hedeflenmektedir.
İçerik Kriz yönetimi
Risk yönetimi
Sorun yönetimi
Kriz ve risk iletişimi
Kriz yönetim planı
Kriz iletişimi kuramları
Kriz İletişimi stratejileri
Vaka analizleri
Sosyal medyada kriz yönetimi
Kriz yönetiminde ölçümleme ve değerlendirme
Dersin Öğrenme Çıktıları Bu dersin sonunda öğrenci;

1. Kriz yönetimi ile ilgili kuramları ve kavramları tanır.
2. Riskleri, sorunları ve krizi öngörür.
3. Kriz durumlarında istikrarsız enformasyon ortamını yönetebilir ve etkisini değerlendirebilir.
4. Kriz yönetim planı hazırlayabilir.
5. Kriz durumlarında medya ile etkili iletişim kurar.
6. Alan ile ilgili etik sorgulama yapabilir.
Öğretim Yöntemleri Ders anlatımı
Vaka analizleri
Öğrenci sunumları/Simülasyon
Kaynaklar Ders notları.

COOMBS, Timothy W. ve HOLLADAY, Sherry J. (Eds.). The Handbook of Crisis Communication, MA: Wiley and Blackwell, 2012.

COOMBS, Timothy W. “Crisis Management and Communications”, Institute for Public Relations, 2007.

ÇINARLI İnci, Kriz İletişimi: Örnek Vaka Analizleri ile, İstanbul: Beta Yayınları, 2016.

DAHLEN, Michael ve LANGE, Fredrik. “A Disaster is Contagious: How a Brand in Crisis Affects Other Brand”, Journal of Advertising Research, December 2006, pp.389-397.

DAWAR, Niraj ve PILLUTLA, Madan M. “Impact of Product-Harm Crises on Brand Equity: The Moderating Role of Consumer Expectations”, Journal of Marketing Research, Vol.37 (May 2000), pp.215-226.

GEORGE, Amiso M. ve PRATT, Cornelius B. (Eds.). Case Studies in Crisis Communication: International Perspectives on Hits and Misses, NY: Routledge, 2011.

REGESTER, Michael ve LARKIN, Judy. Risk Issues and Crisis Management in Public Relations, 4th ed., London: Kogan Page, 2008.

SELLNOW Timothy L. ve SEEGER, Matthew W. Theorizing Crisis Communication, UK: Wiley&Sons, 2013.

HEATH, Robert L. ve O’HAIR, Dan H. (Eds.). Handbook of Risk and Crisis Communication, NY: Routledge, 2010.

LERBINGER, Otto. The Crisis Manager: Facing Disasters, Conflicts and Failures, 2.Baskı, NY: Routledge, 2012.

PAINE DELAHAYE, Katie. “How to Measure Your Results in Crisis”, (2003),
http://www.instituteforpr.com/pdf/HowtoMeasureYourResultsinaCrisis, KatieDelahayePaine2002.pdfIPR, 11.06.2006.

SHIRE, Howard J. ve KAYAL, Justine. “Brand Crisis Management”, INTA Annual Meeting 2006.

ŞİMŞEK NARBAY, Mine. Kriz İletişimi. İstanbul: Nobel Yayınları, 2006.

ULMER, Robert R., SELLNOW, Timothy L. ve SEEGER, Matthew W. Effective Crisis Communication: Moving From Crisis to Opportunity, 2.Baskı, California: Sage Publications, 2011.

DAHLEN, Michael ve LANGE, Fredrik “A Disaster is Contagious: How a Brand in Crisis Affects Other Brand”, Journal of Advertising Research, December 2006, pp.389-397.

KAPLAN, Tamara. “How Effective Public Relations Saved Johnson & Johnson”, http://www.personal.psu.edu/users/w/x/wxk116/tylenol/crisis.html, 10.03.2005.
Ders İçeriğini Yazdır
Teori Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
1 ‘Kriz’in tanımlanması ve krizi iletişimi ve yönetimi sürecinin kuramsal kavramlaştırması / Kriz tipolojileri ve krizin evreleri
2 Kriz ve itibar
3 Kriz iletişimi kuramları / Kriz yönetim planı (CMP) / Boeing 737 Max, Volkswagen Dieselgate, Pegasus Havayolları, Amazon gibi krizlerin analizleri.
4 Medya ile ilişkiler ve kriz iletişimi / Sosyal medyada kriz yönetimi ve iletişimi.
5 Marka krizi yönetimi (brand crisis management) ve marka değeri (brand equity) üzerindeki etkileri
6 Kriz yönetiminin değerlendirilmesi / Kriz iletişimi performansının ölçümlenmesi
7 Vize sınavı
8 Sosyal medya ve kriz iletişimi / On-line krizler ve vaka analizleri
9 Sorun yönetimi-risk yönetimi-kriz yönetimi ilişkisi
10 Risk yönetimi ve risk iletişimi
11 Öğrenci kriz simülasyonlarının sunumu
12 Öğrenci kriz simülasyonlarının sunumu
13 Öğrenci kriz simülasyonlarının sunumu
14 Öğrenci kriz simülasyonlarının sunumu
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
Başarı Notuna Etki Oranları
  Sayı Katkı Payı
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı 1 40
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı 1 60
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmaları
  Sayı Katkı Payı
Ödevler 0 0
Sunum 0 0
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 1 40
Proje 0 0
Laboratuar 0 0
Diğer Uygulamalar 0 0
Kısa Sınavlar 0 0
Dönem Ödevi / Projesi 0 0
Portfolyo Çalışmaları 0 0
Raporlar 0 0
Öğrenme Günlükleri 0 0
Bitirme Tezi/Projesi 0 0
Seminer 0 0
Diğer 0 0
Bütünleme 0 0
Toplam 1 40
Numara Program Yeterlilikleri Puan
1 2 3 4 5
1 Kurumsal pazarlama stratejileri geliştirirebilir. X
2 Marka yönetim stratejileri üretebilir. X
3 Reklam kampanyalarını eleştirel gözle analiz eder.
4 Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibi olur. X
5 Kurum kimliği ve kurum imajı konularında bilgi sahibi olur ve aralarındaki ilişkiyi kurabilir. X
6 İletişim alanındaki yenilikçi ve yaratıcı gelişmeleri takip eder. X
7 Öğrenciler stratejik ve analitik düşünme yetilerine sahip olurlar.
Etkinlikler Sayı Süre Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Çalışma Süresi 6 4 24
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 1 8 8
Proje 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Diğer Uygulamalar 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) 5 5 25
Kısa Sınavlar 0 0 0
Dönem Ödevi / Projesi 0 0 0
Portfolyo Çalışmaları 0 0 0
Raporlar 0 0 0
Öğrenme Günlükleri 0 0 0
Bitirme Tezi/Projesi 0 0 0
Seminer 0 0 0
Diğer 0 0 0
Bütünleme 0 0 0
Toplam İş Yükü 99
Toplam İş Yükü / 25 3.96
Dersin AKTS Kredisi 4
Scroll to Top