Muhasebede Kurumsal Sürdürülebilirlik Uygulamaları(G572)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
G572 | Muhasebede Kurumsal Sürdürülebilirlik Uygulamaları | 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans |
Dersi Veren(ler) | Destan Halit AKBULUT dhakbulut@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kurumsal Sürdürülebilirlik ve Muhasebe hakkında öğrencileri bilgilendirmek |
İçerik |
Hafta 1: Kurumsal Sürdürülebilirlik Kavramı ve Tarihsel Gelişimi Hafta 2: Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Kurumsal Sürdürülebilirlik Temelleri Hafta 3: Kurumsal Sürdürülebilirlik Açısından Finansal Raporlamanın Önemi Hafta 4: Geleneksel Raporlama ile Sürdürülebilirlik Uygulamaları Karşılaştırılması Hafta 5: Çevre Muhasebesi ve Sürdürülebilirlik Raporlaması Hafta 6: Vaka Çözümü 1 Hafta 7: Vaka Çözümü 2 Hafta 8: Vize Sınavı Hafta 9: Sürdürülebilirlik Raporlaması ile ilgili Küresel Düzenlemeler Hafta 10: Dünya’dan ve Türkiye’den Sürdürülebilirlik Raporlaması Uygulamaları Hafta 11: Sürdürülebilirlik Raporlaması ve İklim Değişikliği Uygulamaları Hafta 12: Sürdürülebilirlik Raporlaması ve Gelir Eşitsizliği Uygulamaları Hafta 13: Vaka Çözümü 3 Hafta 14: Uygulama Örnekleri |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Kurumsal Sürdürülebilirlik Kavramı hakkında bilgi edinmek Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve finansal raporlama ilişkisini kavramak Geleneksel Raporlama ile Sürdürülebilirlik Raporlaması hakkında bilgi edinmek Sürdürülebilirlik Raporlaması ve İklim Değişikliği Uygulamalarını kavramak Sürdürülebilirlik Raporlaması ve Gelir Eşitsizliği Uygulamalarını öğrenmek |
Öğretim Yöntemleri | Ders anlatımı, vaka analizi, uygulama örnekleri çözümleri |
Kaynaklar |
Tavsiye edilen okumalar; Adam, C. (2022). Climate change and the private sector: the role of internati onal reporting frameworks in promoting private sustainable investment. Denver Law Review, 99(3), 635-651. Blanco, C., Caro, F., & Corbett, C. J. (2017). An inside perspective on carbon disclosure. Business Horizons, 60(5), 635–646. Bui, B., Houqe, M. N., & Zaman, M. (2020). Climate governance effects on car bon disclosure and performance. British Accounting Review, 52(2), 100880. Cosma, S., Principale, S., & Venturelli, A. (2022). Sustainable governance and climate-change disclosure in European banking?: the role of the corporate social responsibility committee. Corporate Governance, 22(6), 1345 1369. Dincer, B., Keskin, A. Iİ., & Dincer, C. (2023). Nexus between Sustainability Reporting and Firm Performance: Considering Industry Groups, Accoun ting, and Market Measures. Sustainability (Switzerland), 15(7). Dinh, T., Husmann, A., & Melloni, G. (2023). Corporate Sustainability Repor ting in Europe: A Scoping Review. Accounting in Europe, 20(1), 91–119. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Kurumsal Sürdürülebilirlik Kavramı ve Boyutları |
2 | Kurumsal Sürdürülebilirlik Kavramının Tarihsel Gelişimi |
3 | Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Kurumsal Sürdürülebilirlik Temelleri |
4 | Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Kurumsal Sürdürülebilirlik Uygulama İlkeleri |
5 | Kurumsal Sürdürülebilirlik Açısından Finansal Raporlamanın Önemi |
6 | Kurumsal Sürdürülebilirlik ve Sosyal Sorumluluk açısından Finansal Raporlama Kavramsal Çerçevesi |
7 | Geleneksel Raporlama ile Sürdürülebilirlik Uygulamaları Karşılaştırılması |
8 | Çevre Muhasebesi ve Sürdürülebilirlik Raporlaması |
9 | Sürdürülebilirlik Raporlaması ile ilgili Küresel Düzenlemeler |
10 | Dünya’dan ve Türkiye’den Sürdürülebilirlik Raporlaması Uygulamaları |
11 | Sürdürülebilirlik Raporlaması ve İklim Değişikliği Uygulamaları |
12 | Sürdürülebilirlik Raporlaması ve Gelir Eşitsizliği Uygulamaları |
13 | Vaka Analizi |
14 | Vaka Analizi |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 60 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 10 | 10 |
Sunum | 1 | 20 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 30 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Bütünleme | 0 | 0 |
Toplam | 12 | 60 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bu programı başarıyla tamamlayan bir öğrenci, İşletmenin üretim, pazarlama, muhasebe/finansman, yönetim ve örgütsel davranış gibi farklı alanlarına ilişkin kavram ve teorilerine hakim olabilmeli ve bu alanlar arasındaki etkileşimi anlamak için bütüncül bakabilmelidir. | X | ||||
2 | İşletmelerin farklı fonksiyonları (muhasebe/finansman, pazarlama, insan kaynakları, yönetim) açısından işleyişini anlayabilmeli ve bu konularda hipotezler oluşturarak araştırma önerileri geliştirebilmelidir. | X | ||||
3 | İş dünyasındaki değişimleri saptamak, sorunları teşhis etmek ve bunlara çözüm üretebilmek için araştırma ve incelemeler yapabilmelidir. | X | ||||
4 | Kantitatif ve kalitatif araştırma metodolojisine hakim olabilmelidir. | X | ||||
5 | İstatistiksel analizler yaparak sonuçları yorumlayabilmelidir. | X | ||||
6 | Bilimsel çalışmaları (bildiri sunmak, makale yazmak) gerçekleştirmek için gerekli temele sahip olabilmelidir. | X | ||||
7 | Kültür karşılaştırmalı çalışmalar gerçekleştirmek amacıyla en az bir yabancı dile bilimsel yayın yapacak düzeyde hakim olmalıdır. | X | ||||
8 | Bilim dünyasındaki değişimlere uyum sağlayabilmek için mesleki bilgi ve becerisini sürekli güncelleyebilmelidir. | X | ||||
9 | Yürüttüğü araştırma ve incelemelerde takım çalışması yapabilmeli ve takım içindeki bilgi akışına gerekli katkıyı sağlayabilmelidir. | X | ||||
10 | İşletme ve yönetime ilişkin bütüncül bir bakış kazanarak işletmenin belirli bir alanında uzmanlaşmayı sağlayacak tez çalışması yapabilmelidir. | X | ||||
11 | İşletme ve yönetime ilişkin bütüncül bir bakış kazanarak işletmenin belirli bir alanında uzmanlaşmayı sağlayacak tez çalışması yapabilmelidir. | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 9 | 5 | 45 |
Ödevler | 5 | 2 | 10 |
Sunum | 1 | 1 | 1 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 16 | 16 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 18 | 18 |
Kısa Sınavlar | 2 | 9 | 18 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Bütünleme | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 6.00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |