Bilişim ve Teknoloji Hukuku II(HUK492)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
HUK492 | Bilişim ve Teknoloji Hukuku II | 8 | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Emine Eylem AKSOY RETORNAZ eaksoy@gsu.edu.tr (Email) Osman Gazi GÜÇLÜTÜRK ogucluturk@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı |
--Bilişim hukuku alanındaki güncel hukuki meseleleri bilmek, bu meselelere çözüm üretmek. |
İçerik | Bilişim hukuku alanında kişisel verilerin korunması |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
1. Bilişim hukukunun temel kavramları hakkında bilgi sahibi olma ve yorum yapabilme. 2. Bilişim ve teknoloji ile ilgili yasal düzenlemeleri, yargı organlarının kararlarını, bunların gelişiminden ve bunlarla ilgili olarak bilimsel değerlendirmeleri anlama ve analiz edebilme. 3. Gelişen teknoloji ve hukuk arasındaki ilişkiyi tespit ederek alandaki güncel mevzuat metinlerini, yargı kararlarını ve bilimsel kaynakları hukuk metodolojisinin sağladığı yöntemlerle izleyipd değerlendirebilme. 4.Hukuk ve teknolojinin gelişimine dair yeni kuralları mevcut teknolojilere ve yeni gelişen teknolojilere uygulayıp ortaya çıkabilecek hukuki sorunlar hakkında akıl yürütebilme. 5. Mevcut hukuki düzenlemelerin yeni teknolojilere uygulanması alanında ortaya çıkabilecek sorunlara dair akıl yürütebilme ve hukuki çözümler önerebilme. 6. Blokzincir ve kripto varlıkların hukuki niteliğine ve bunlara uygulanacak düzenlemelere dair hukuki değerlendirme yapabilme. 7. Yapay zekanın hukuki tanımını yapabilme, yapay zekaya uygulanabilecek hukuki düzenlemeleri ve sorumluluk esaslarını tespit edebilme. 8. Bilişim suçlarına ve bu suçların teknolojik gelişim karşısındaki durumuna dair hukuki değerlendirme yapabilme. |
Öğretim Yöntemleri | |
Kaynaklar |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Kişisel Verilerin Korunması Hukukunun Tarihçesi ve Amacı |
2 | AIHM ve AYM içtihadında Kişisel Veriler |
3 | 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanununa Giriş, Kapsam ve Temel Kavramlar |
4 | Kişisel Verilerin İşlenmesinde Temel İlkeler - KVKK m. 4 |
5 | Kişisel Verilerin İşlenme Şartları 1 - KVKK m. 5 |
6 | Kişisel Verilerin İşlenme Şartları 2 - KVKK m. 6 |
7 | Ara Sınav |
8 | Kişisel Verilerin İmhası - KVKK . 7 |
9 | Kişisel Verilerin Aktarılması - KVKK m. 8-9 |
10 | Aydınlatma Yükümlülüğü ve İlgili Kişi Hakları - KVKK m. 10-11 |
11 | Veri Güvenliği Tedbirleri ve VERBİS - KVKK m.12 ve m. 15 |
12 | Kişisel Verilerin İşlenmesi ve Ceza Hukuku - 1 |
13 | Kişisel Verilerin İşlenmesi ve Ceza Hukuku - 2 |
14 | Kişisel Verilere İlişkin Kabahatler |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 0 | 0 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Temel hukuki kavramlara hâkim olma, bu kavramları tanımlama, yorumlama ve kullanabilme yeteneğine sahip olma. | X | ||||
2 | Temel hukuk disiplinlerine ve içeriklerine (her bir alana ilişkin yasal düzenlemelere, yargı organlarının kararlarına ve bilimsel değerlendirmelere) hâkim olma. | X | ||||
3 | Genel hukuk bilgisine, temel hukuk kurallarına ve hukuk metodolojisine yönelik yeterli teorik bilgiye sahip olma. | X | ||||
4 | Hukuki sorunları tespit ve teşhis edebilme. | X | ||||
5 | Tespit edilen hukuki sorunlara çözüm üretebilmek için hukuki yorum yöntemlerini etkin şekilde kullanabilme, çözüm odaklı analiz ve sentez yapabilme, strateji geliştirebilme. | X | ||||
6 | Hukuki sorunlar üzerine araştırma yapabilme ve düşünce geliştirme yeterliliğine sahip olma. | X | ||||
7 | Karmaşık hukuki sorunları çözmek için bireysel olarak ya da ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | X | ||||
8 | Eleştirel bakış açısı ile hukuki sorunları mevcut olan ve olması gereken hukuk bakımından ayrı ayrı değerlendirebilme. | X | ||||
9 | Teknik hukuk bilgisini gerek Türkçe gerek Fransızca ya da İngilizce olarak sözlü ya da yazılı şekilde kullanabilme, belirli bir hukuki meseleye ilişkin kişisel görüş ve değerlendirmesini sözlü ya da yazılı olarak ikna edici şekilde anlatabilme. | X | ||||
10 | Hukuk literatürünü ulusal ve uluslararası düzeyde takip edebilme, teknik hukuk bilgisini sürekli olarak geliştirme ve güncelleme, bu amaç doğrultusunda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | X | ||||
11 | Çeşitli hukuk sistemleri arasında mukayeseli şekilde inceleme ve araştırma yapabilme. | X | ||||
12 | İnsan haklarına saygılı olma, evrensel hukuk ilkelerini ve evrensel hukuk anlayışını özümseme. | X | ||||
13 | Hukukçu kimliğinin gerektirdiği dürüstlüğe, adalet ve hakkaniyet anlayışına ve etik değerlere sahip olma. | X | ||||
14 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal sorunlara karşı duyarlı olma; demokratik, laik ve sosyal hukuk devletini benimseme. | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 5 | 1 | 5 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 5 | 1 | 5 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 38 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 1.52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |