Fransızca Cef B2.2 Akademik(FLF201)
| Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| FLF201 | Fransızca Cef B2.2 Akademik | 2 | 4 | 0 | 0 | 2 | 2 |
| Ön Koşul | |
| Derse Kabul Koşulları |
| Dersin Dili | Fransızca |
| Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans |
| Dersi Veren(ler) | ISABELLE ASLAN isabelleaslan@gmail.com (Email) |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Amacı |
- B2 seviyesinin alınması - Öğrencileri Delf/Dalf sertifikalarına hazırlamak - İletişim alanına ilişkin sözlükçenin geliştirilmesi - Bir etkinliğin iletişim planının hazırlanması |
| İçerik |
Haftalık dersler 4 saat - 3 tartışma Bu ders aşağıdaki amaçlar doğrultusunda düzenlenmiştir : - Bir etkinlik yürütmek için gereken iletişim ihtiyaçlarını değerlendirmek - Bir tartışmadaki konum alışları anlamak - Sözlü veya yazılı bir tartışmada argümanları organize etmek - Argümanları yapılandırmak, açıklamak ve yeniden formüle etmek - Fikirleri ve argümanları aktarmak - Bir iletişim planı hazırlamak - Bir argümanı kabul etmek veya çürütmek - Çözüm önerisi sunmak - Bir olay, toplumsal bir vaka ve bir sanat eserine ilişkin kanaat oluşturmak - Bir tartışma metni yazmak - Fikrinizi haklı bir durum haline getirmek - Bir değerlendirme raporu yazmak |
| Dersin Öğrenme Çıktıları |
Ders sonunda, öğrenciler şunları yapabilecektir: - Delf B2'yi başarmak - Disiplin alanına özgü bir konu veya güncel bir konu hakkındaki görüşlerini ifade etmek |
| Öğretim Yöntemleri |
- 4 beceri üzerinde çalışmak için etkinlikler (Dinle / Konuş / Oku / Yaz) - Dönem Projesi: Bir etkinliğin iletişim planını düzenlemek ve uygulamak (Sergi, konferans, tartışma ...) - 2 görev: - Bir ses kapsülü olun / Eserin bir incelemesini yazın |
| Kaynaklar | Öğretim elemanı tarafından hazırlanan dönem ders dosyası |
Teori Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları |
|---|---|
| 1 | Tanıtım |
| 2 | Proje ve organizasyona yansıma |
| 3 | Sözlü ve yazılı eğitim faaliyetleri |
| 4 | Sözlü ve yazılı eğitim faaliyetleri |
| 5 | Sözlü ve yazılı anlama çalışmaları |
| 6 | Okuma ve Reformülasyon Faaliyetleri |
| 7 | Argümanlar ve Örnekler Etkinlik Bulma |
| 8 | Metin yazma |
| 9 | Tartışma |
| 10 | Metin yazma ve kayıt |
| 11 | Sözlü sunumlar |
| 12 | Sözlü sunumlar |
| 13 | Sözlü sunumlar |
| 14 | Kurs özeti |
Uygulama Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları |
|---|---|
| 1 | Tanıtım |
| 2 | Proje ve organizasyona yansıma |
| 3 | Sözlü ve yazılı eğitim faaliyetleri |
| 4 | Sözlü ve yazılı eğitim faaliyetleri |
| 5 | Sözlü ve yazılı anlama çalışmaları |
| 6 | Okuma ve Reformülasyon Faaliyetleri |
| 7 | Argümanlar ve Örnekler Etkinlik Bulma |
| 8 | Metin yazma |
| 9 | Tartışma |
| 10 | Metin yazma ve kayıt |
| 11 | Sözlü sunumlar |
| 12 | Sözlü sunumlar |
| 13 | Sözlü sunumlar |
| 14 | Kurs özeti |
Başarı Notuna Etki Oranları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 100 | 60 |
| Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 100 | 40 |
| Toplam | 200 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Ödevler | 200 | 60 |
| Sunum | 100 | 10 |
| Proje | 100 | 30 |
| Toplam | 400 | 100 |
| Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Temel hukuki kavramlara hâkim olma, bu kavramları tanımlama, yorumlama ve kullanabilme yeteneğine sahip olma. | X | ||||
| 2 | Temel hukuk disiplinlerine ve içeriklerine (her bir alana ilişkin yasal düzenlemelere, yargı organlarının kararlarına ve bilimsel değerlendirmelere) hâkim olma. | X | ||||
| 3 | Genel hukuk bilgisine, temel hukuk kurallarına ve hukuk metodolojisine yönelik yeterli teorik bilgiye sahip olma. | X | ||||
| 4 | Hukuki sorunları tespit ve teşhis edebilme. | X | ||||
| 5 | Tespit edilen hukuki sorunlara çözüm üretebilmek için hukuki yorum yöntemlerini etkin şekilde kullanabilme, çözüm odaklı analiz ve sentez yapabilme, strateji geliştirebilme. | X | ||||
| 6 | Hukuki sorunlar üzerine araştırma yapabilme ve düşünce geliştirme yeterliliğine sahip olma. | X | ||||
| 7 | Karmaşık hukuki sorunları çözmek için bireysel olarak ya da ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | |||||
| 8 | Eleştirel bakış açısı ile hukuki sorunları mevcut olan ve olması gereken hukuk bakımından ayrı ayrı değerlendirebilme. | |||||
| 9 | Teknik hukuk bilgisini gerek Türkçe gerek Fransızca ya da İngilizce olarak sözlü ya da yazılı şekilde kullanabilme, belirli bir hukuki meseleye ilişkin kişisel görüş ve değerlendirmesini sözlü ya da yazılı olarak ikna edici şekilde anlatabilme. | X | ||||
| Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi | 28 | 2 | 56 |
| Ödevler | 15 | 1 | 15 |
| Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 76 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 | 3.04 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 3 | ||


