Estetiğin Ontolojisi(PH480)
| Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PH480 | Estetiğin Ontolojisi | 8 | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
| Ön Koşul | |
| Derse Kabul Koşulları |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans |
| Dersi Veren(ler) | Mehmet Türker ARMANER tarmaner@gsu.edu.tr (Email) |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Amacı | -Bu ders bir felsefi disiplin olan "estetik" ile seçilen filmleri çözümlemeyi amaçlamaktadır. |
| İçerik | -Film kuramları (Kracauer, Bazin) ile modern felsefe (Kant, Hegel) ve çağdaş felsefe geleneğinde yer alan estetik kuramlarının (Deleuze, Bergson, Berger) "sinematografik zaman"a uygulanması. |
| Dersin Öğrenme Çıktıları | Öğrencilerin yukarıda sözü geçen film ve estetik kuramlarına dair bir perspektif geliştirmesi ve bu becerilerini film çözümlemelerine uygulayabilmeleri. |
| Öğretim Yöntemleri |
-Yüz yüze ve öğrencileri tartışmalara katarak. -Film gösterimleri. |
| Kaynaklar |
Kant – Critique de la faculté de juger Adorno – Théorie Esthétique Adorno – Minima Moralia Hegel – Cours d’esthétique Siegfried Kracauer, Film Theory André Bazin – Qu’est-ce que le cinéma? John Berger, Ways of Seeing Hegel – Phénoménologie de l’esprit Henri Bergson – Matière et Mémoire Gilles Deleuze, Cinéma 1 - L’image-mouvement Gilles Deleuze, Cinéma 2 – L’image-temps |
Teori Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları |
|---|---|
| 1 | Introduction / "Blow Up" |
| 2 | Kant, Hegel, Adorno |
| 3 | Kracauer, Bazin. |
| 4 | Kracauer, Auerbach |
| 5 | 1. Ara Sınav / "A Special Day" |
| 6 | Berger, Ways of Seeing |
| 7 | Hegel |
| 8 | Bergson |
| 9 | 2. Ara Sınav / "Anatomie d'une chute" |
| 10 | Deleuze |
| 11 | Deleuze |
| 12 | 3. Ara Sınav |
| 13 | Tekrar Haftası |
| 14 | Konuk bir yönetmenin konferansı |
Uygulama Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları |
|---|
Başarı Notuna Etki Oranları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 3 | 50 |
| Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
| Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Ödevler | 0 | 0 |
| Sunum | 0 | 0 |
| Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 3 | 50 |
| Proje | 0 | 0 |
| Laboratuar | 0 | 0 |
| Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
| Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
| Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
| Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
| Raporlar | 0 | 0 |
| Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
| Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 |
| Bütünleme | 0 | 0 |
| Toplam | 3 | 50 |
| Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Felsefe metinlerini mantıksal çözümlemeye tâbi tutabilir, eleştirel ve analitik zekâya sahip olur; | X | ||||
| 2 | Antik Çağ’dan 20. Yüzyıla kadar felsefe tarihine dair kapsamlı bilgi sahibi olur; | X | ||||
| 3 | Etik, Estetik, Bilim Tarihi, Toplum Felsefesi gibi sistematik felsefe disiplinlerinde bilgi edinir ve uzmanlaşma sağlar; | X | ||||
| 4 | Felsefenin, Tarih, Psikoloji, Antropoloji, Sosyoloji ve pozitif bilimler gibi felsefe dışı disiplinlerle ilişkisini kurabilir; | X | ||||
| 5 | Siyaset kuramlarının öğrenir, tarihi ve güncel olayları felsefi bakış açısıyla değerlendirebilir; | X | ||||
| 6 | Fransızca, İngilizce gibi yaşayan dillerde felsefi tartışmaları takip edebilecek düzeye gelir; | X | ||||
| 7 | Eski Yunanca, Latince veya Osmanlıca dillerinde yazılmış felsefe metinlerini takip edebilecek düzeye gelir; | |||||
| 8 | Sanat yapıtlarını ve tarihini değerlendirebilecek estetik kuramları tanır ve yaratıcı düşünce yeteneğini kavrar; | X | ||||
| 9 | Bağımsız akademik araştırmalar yapma ve makaleler yazma becerisinin kazanır; çözümleme, yorumlama ve eleştirel tartışma yeteneğinin geliştirir. | X | ||||
| Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Toplam İş Yükü | 0 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 | 0.00 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 0 | ||


