Estetiğin Ontolojisi(PH480)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PH480 | Estetiğin Ontolojisi | 8 | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Mehmet Türker ARMANER tarmaner@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | -Bu ders bir felsefi disiplin olan "estetik" ile seçilen filmleri çözümlemeyi amaçlamaktadır. |
İçerik | -Film kuramları (Kracauer, Bazin) ile modern felsefe (Kant, Hegel) ve çağdaş felsefe geleneğinde yer alan estetik kuramlarının (Deleuze, Bergson, Berger) "sinematografik zaman"a uygulanması. |
Dersin Öğrenme Çıktıları | Öğrencilerin yukarıda sözü geçen film ve estetik kuramlarına dair bir perspektif geliştirmesi ve bu becerilerini film çözümlemelerine uygulayabilmeleri. |
Öğretim Yöntemleri |
-Yüz yüze ve öğrencileri tartışmalara katarak. -Film gösterimleri. |
Kaynaklar |
Kant – Critique de la faculté de juger Adorno – Théorie Esthétique Adorno – Minima Moralia Hegel – Cours d’esthétique Siegfried Kracauer, Film Theory André Bazin – Qu’est-ce que le cinéma? John Berger, Ways of Seeing Hegel – Phénoménologie de l’esprit Henri Bergson – Matière et Mémoire Gilles Deleuze, Cinéma 1 - L’image-mouvement Gilles Deleuze, Cinéma 2 – L’image-temps |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Introduction / "Blow Up" |
2 | Kant, Hegel, Adorno |
3 | Kracauer, Bazin. |
4 | Kracauer, Auerbach |
5 | 1. Ara Sınav / "A Special Day" |
6 | Berger, Ways of Seeing |
7 | Hegel |
8 | Bergson |
9 | 2. Ara Sınav / "Anatomie d'une chute" |
10 | Deleuze |
11 | Deleuze |
12 | 3. Ara Sınav |
13 | Tekrar Haftası |
14 | Konuk bir yönetmenin konferansı |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 3 | 50 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 3 | 50 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Bütünleme | 0 | 0 |
Toplam | 3 | 50 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Felsefe metinlerini mantıksal çözümlemeye tâbi tutabilir, eleştirel ve analitik zekâya sahip olur; | X | ||||
2 | Antik Çağ’dan 20. Yüzyıla kadar felsefe tarihine dair kapsamlı bilgi sahibi olur; | X | ||||
3 | Etik, Estetik, Bilim Tarihi, Toplum Felsefesi gibi sistematik felsefe disiplinlerinde bilgi edinir ve uzmanlaşma sağlar; | X | ||||
4 | Felsefenin, Tarih, Psikoloji, Antropoloji, Sosyoloji ve pozitif bilimler gibi felsefe dışı disiplinlerle ilişkisini kurabilir; | X | ||||
5 | Siyaset kuramlarının öğrenir, tarihi ve güncel olayları felsefi bakış açısıyla değerlendirebilir; | X | ||||
6 | Fransızca, İngilizce gibi yaşayan dillerde felsefi tartışmaları takip edebilecek düzeye gelir; | X | ||||
7 | Eski Yunanca, Latince veya Osmanlıca dillerinde yazılmış felsefe metinlerini takip edebilecek düzeye gelir; | |||||
8 | Sanat yapıtlarını ve tarihini değerlendirebilecek estetik kuramları tanır ve yaratıcı düşünce yeteneğini kavrar; | X | ||||
9 | Bağımsız akademik araştırmalar yapma ve makaleler yazma becerisinin kazanır; çözümleme, yorumlama ve eleştirel tartışma yeteneğinin geliştirir. | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 0.00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 0 |