Çağdaş Felsefe II(PH404)
| Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PH404 | Çağdaş Felsefe II | 8 | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul | |
| Derse Kabul Koşulları |
| Dersin Dili | Fransızca |
| Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans |
| Dersi Veren(ler) | Umut ÖKSÜZAN uoksuzan@gsu.edu.tr (Email) |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Amacı | Çağdaş felsefenin temel sorunlarını tarihsel kökenleri, boyutları, kapsamları ve ele alınma yöntemleri bakımdan açıklamak ve tartışmak. |
| İçerik | Fenomenoloji ve varoluşçuluk çerçevesinde incelenecek temel sorunlar ve yöntemler: metazifik - pozitif bilimler ilişkisi, fenomenoloji düşüncesi, öz, bilinç, gerçeklik, bilgi, deneyim, hakikat, anlam, varlık, varoluş, anlama, kavram, dünya, özgürlük, eylem, hümanizm, indirgeme, betimleme, geleneksel ontolojinin yıkımı, diyalektik. |
| Dersin Öğrenme Çıktıları | Çağdaş felsefenin temel sorunlarına ve yöntemlerine ilişkin bilgi edinmek ve bu sorunlar etrafında özgün bir düşünce geliştirme yeteneği kazanmak. |
| Öğretim Yöntemleri | Sunum, yorum, tartışma. |
| Kaynaklar |
Edmund Hussserl, L'idée de la phénoménologie, Paris, PUF, 1970. Martin Heidegger, Etre et Temps, Paris, Authentica, 1985. Martin Heidegger, "Lettre sur l'humanisme", in Questions III-IV, Paris, Gallimard, 1990. Jean-Paul Sartre, L'existentialisme est un humanisme, Paris, Gallimard, 1996. Emmanuel Levinas, "Humanisme et an-archie", in L'Humanisme de l'autre homme, Hérault, Fata Morgana, 1972. |
Teori Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları |
|---|---|
| 1 | Badiou'nun Teorisinin Kaynağı Olarak Hegel Mantığı |
| 2 | Badiou'nun Teorisinin Kaynağı Olarak Hegel Mantığı (Devam) |
| 3 | Badiou'nun Teorisinin Kaynağı Olarak Mallarmé Şiiri |
| 4 | Badiou'nun Teorisinin Kaynağı Olarak Mallarmé Şiiri (Devam) |
| 5 | Badiou'nun Teorisinin Kaynağı Olarak Marx Felsefesi |
| 6 | Badiou'nun Teorisinin Kaynağı Olarak Marx Felsefesi (Devam) |
| 7 | Öznenin Yeri |
| 8 | Sıradışılık Açısından Özne |
| 9 | Eksiklik ve Yıkım |
| 10 | Maddeciliğin Maddeci Bir Tersine Çevrilmesi |
| 11 | Özneleştirme ve Öznel Süreç |
| 12 | Etiğin Konuları |
| 13 | Badiou'nun Özne Konusuyla İlgili Diğer Kitap |
| 14 | Öznenin Sonu |
Uygulama Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları |
|---|
Başarı Notuna Etki Oranları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
| Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
| Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Ödevler | 0 | 0 |
| Sunum | 0 | 0 |
| Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 |
| Laboratuar | 0 | 0 |
| Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
| Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
| Dönem Ödevi / Projesi | 1 | 50 |
| Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
| Raporlar | 0 | 0 |
| Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
| Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 |
| Toplam | 1 | 50 |
| Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Felsefe metinlerini mantıksal çözümlemeye tâbi tutabilir, eleştirel ve analitik zekâya sahip olur; | X | ||||
| 2 | Antik Çağ’dan 20. Yüzyıla kadar felsefe tarihine dair kapsamlı bilgi sahibi olur; | X | ||||
| 3 | Etik, Estetik, Bilim Tarihi, Toplum Felsefesi gibi sistematik felsefe disiplinlerinde bilgi edinir ve uzmanlaşma sağlar; | X | ||||
| 4 | Felsefenin, Tarih, Psikoloji, Antropoloji, Sosyoloji ve pozitif bilimler gibi felsefe dışı disiplinlerle ilişkisini kurabilir; | X | ||||
| 5 | Siyaset kuramlarının öğrenir, tarihi ve güncel olayları felsefi bakış açısıyla değerlendirebilir; | X | ||||
| 6 | Fransızca, İngilizce gibi yaşayan dillerde felsefi tartışmaları takip edebilecek düzeye gelir; | X | ||||
| 7 | Eski Yunanca, Latince veya Osmanlıca dillerinde yazılmış felsefe metinlerini takip edebilecek düzeye gelir; | X | ||||
| 8 | Sanat yapıtlarını ve tarihini değerlendirebilecek estetik kuramları tanır ve yaratıcı düşünce yeteneğini kavrar; | X | ||||
| 9 | Bağımsız akademik araştırmalar yapma ve makaleler yazma becerisinin kazanır; çözümleme, yorumlama ve eleştirel tartışma yeteneğinin geliştirir. | X | ||||
| Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
| Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 30 | 1 | 30 |
| Dönem Ödevi / Projesi | 40 | 1 | 40 |
| Toplam İş Yükü | 140 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 | 5.60 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 6 | ||


