Zihin Felsefesi(PH398)
| Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PH398 | Zihin Felsefesi | 6 | 4 | 0 | 0 | 3 | 4 |
| Ön Koşul | |
| Derse Kabul Koşulları |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans |
| Dersi Veren(ler) | Selami Atakan ALTINÖRS aaltinors@gsu.edu.tr (Email) |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Amacı | Bu derste, Descartes'tan Searle'e kadar, zihin felsefesi alanındaki başlıca filozofların görüşleri tartışılarak incelenmektedir. |
| İçerik | Zihin felsefesinin temel problemleri: Zihin-beden ilişkisi, kişisel aynılık problemi, yapay zekâ, bilinç problemi. |
| Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi alan öğrenciler 1.Zihin felsefesinin konusu ve kapsamı hakkında temel bilgiler edinir. 2.Zihin felsefesinin problemlerine ilişkin bir kavrayışa sahip olur. 3.Zihin felsefesi alanında görüş beyan etmiş başlıca filozoflar hakkında bilgilenir. |
| Öğretim Yöntemleri | İnformel anlatım, soru-cevap, tartışma. |
| Kaynaklar |
-Kâmuran Gödelek, Zihin Felsefesi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi yay. -Stephen Priest, Zihin Üzerine Teoriler, İstanbul: Litera yay. -John Heil, Zihin Felsefesi, İstanbul: Küre yay. -Paul M. Churchland, Madde ve Zihin, İstanbul: Alfa yay. -Adrew Bailey (editör), Zihin Felsefesi, Ankara: Fol yay. -Jay Lombard, Tanrı’nın Zihni. -Riccardo Manzotti, Yayılmış Zihin. -Eric J. Larson, Yapay Zekâ Miti. -Mehtap Doğan, Yapay Zekâ ve Bilinç Problemi. -Gerald M. Edelman, Giulio Tononi, Bilincin Evreni. -Hoimar V. Ditfurth, Bilinç Gökten Düşmedi. -Matthias Eckold, Beynin ve Zihnin Kısa Tarihi. -Jean-Pierre Changeux, Paul Ricoeur (söyleşi), Neden, Nasıl Düşünürüz? -John R. Searle, Zihin - Kısa Bir Giriş. |
Teori Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları |
|---|---|
| 1 | Zihin felsefesinin konusu ve kapsamı nedir? |
| 2 | Zihin nedir? |
| 3 | Kişisel aynılık nedir? |
| 4 | Zihin-beden problemi nedir? |
| 5 | Yapay zekâ nedir? |
| 6 | Bilinç nedir? |
| 7 | Descartes, Malebranche ve Leibniz |
| 8 | De La Mettrie ve Fransız materyalistler |
| 9 | Berkeley ve Hume |
| 10 | Bergson |
| 11 | Russell ve Wittgenstein |
| 12 | Searle ve Nagel |
| 13 | Chalmers ve Revonsuo |
| 14 | Damasio |
Uygulama Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları |
|---|
Başarı Notuna Etki Oranları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
| Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
| Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Ödevler | 1 | 50 |
| Sunum | 1 | 50 |
| Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 |
| Laboratuar | 0 | 0 |
| Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
| Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
| Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
| Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
| Raporlar | 0 | 0 |
| Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
| Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 |
| Bütünleme | 0 | 0 |
| Toplam | 2 | 100 |
| Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Felsefe metinlerini mantıksal çözümlemeye tâbi tutabilir, eleştirel ve analitik zekâya sahip olur; | X | ||||
| 2 | Antik Çağ’dan 20. Yüzyıla kadar felsefe tarihine dair kapsamlı bilgi sahibi olur; | X | ||||
| 3 | Etik, Estetik, Bilim Tarihi, Toplum Felsefesi gibi sistematik felsefe disiplinlerinde bilgi edinir ve uzmanlaşma sağlar; | X | ||||
| 4 | Felsefenin, Tarih, Psikoloji, Antropoloji, Sosyoloji ve pozitif bilimler gibi felsefe dışı disiplinlerle ilişkisini kurabilir; | X | ||||
| 5 | Siyaset kuramlarının öğrenir, tarihi ve güncel olayları felsefi bakış açısıyla değerlendirebilir; | |||||
| 6 | Fransızca, İngilizce gibi yaşayan dillerde felsefi tartışmaları takip edebilecek düzeye gelir; | X | ||||
| 7 | Eski Yunanca, Latince veya Osmanlıca dillerinde yazılmış felsefe metinlerini takip edebilecek düzeye gelir; | X | ||||
| 8 | Sanat yapıtlarını ve tarihini değerlendirebilecek estetik kuramları tanır ve yaratıcı düşünce yeteneğini kavrar; | |||||
| 9 | Bağımsız akademik araştırmalar yapma ve makaleler yazma becerisinin kazanır; çözümleme, yorumlama ve eleştirel tartışma yeteneğinin geliştirir. | X | ||||
| Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 2 | 20 | 40 |
| Ödevler | 1 | 10 | 10 |
| Sunum | 1 | 10 | 10 |
| Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuar | 0 | 0 | 0 |
| Diğer Uygulamalar | 0 | 0 | 0 |
| Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 | 0 |
| Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
| Raporlar | 0 | 0 | 0 |
| Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 | 0 |
| Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Bütünleme | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü | 102 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 | 4.08 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 4 | ||


