Felsefe Lisans Programı

Felsefi Metodoloji II(PH258)

Ders Kodu Dersin Adı Yarıyıl Teori Uygulama Lab Kredisi AKTS
PH258 Felsefi Metodoloji II 4 3 0 0 3 4
Ön Koşul
Derse Kabul Koşulları
Dersin Dili Fransızca
Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans
Dersi Veren(ler) İhsan Hayri BATUR ihsanbatur@gmail.com (Email)
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Felsefi Düşünce Yapısı Geliştirilmesi:
Eleştirel düşünme, argümantasyon ve şüphecilik dahil olmak üzere felsefi araştırmanın temelini oluşturan bilişsel çerçevelerin anlaşılması. Öğrenciler bu kapsamda felsefeyi diğer disiplinlerden ayırt etmeyi, pozitif ve beşeri bilimlerle ilişkisini keşfetmeyi öğreneceklerdir.

Bilişsel Önyargıların Teşhisi ve Üstesinden Gelinmesi:
Felsefi düşünmeyi ve araştırmayı sekteye uğratabilecek temel bilişsel önyargılar (doğrulama önyargısı, demirleme önyargısı ve grup düşüncesi gibi) teşhis edilecektir. Öğrencilerin bu önyargıları ortadan kaldırmak için stratejiler geliştirmeleri ve argümantasyon ve analize daha nesnel ve eleştirel bir yaklaşım geliştirmeleri amaçlanmaktadır.

Akademik Araştırma ve Yazma Becerilerinde Ustalaşma: Araştırma soruları formüle etme, literatür incelemeleri yürütme, felsefi makaleleri yapılandırma ve kaynaklara atıfta bulunma dâhil olmak üzere felsefi araştırma ve yazma için gereken teknik becerilerin edinilmesi. Öğrenciler ayrıca özgeçmiş yazma, araştırma teklifleri oluşturma ve akademik yazışmaları yönetme gibi pratik akademik becerileri de öğreneceklerdir.??Pratik Felsefi Beceriler Edinilmesi: Not alma, taslak yazma ve düzenleme gibi başarılı akademik ve profesyonel felsefe için temel teknikleri öğrenilecektir. Öğrenciler, araştırma boşluklarını bulmaya ve gerekçelendirilmiş akademik makaleler geliştirmeye odaklanarak orijinal fikirleri ve argümanları açık ve tutarlı bir şekilde sunmak üzere eğitilecektir.

Felsefi Metodolojilerin Anlaşılması ve Uygulanması: Diyalektik yöntemler, fenomenoloji, hermeneutik ve analitik felsefe dâhil olmak üzere çeşitli felsefi metodolojiler hakkında kapsamlı bir anlayış kazanılması hedeflenecektir. Öğrenciler bu yaklaşımları eleştirel bir şekilde değerlendirecek ve bunları kendi felsefi araştırma ve sorgulamalarına etkili bir şekilde uygulayacaklardır.

Akademik ve Profesyonel Başarıya Hazırlık: Öğrenciler hem akademik hem de profesyonel felsefi ortamlarda başarı için gereken entelektüel ve pratik araçlarla donatılacak, böylece akademik literatüre katkıda bulunmaları ve daha geniş felsefi ve pratik bağlamlarda uygulamalarını sağlayacak beceriler edinmeleri sağlanacaktır.
İçerik -Bu ders esas olarak, felsefi sorgulama ve yazma için gereken süreçlerin ve becerilerin incelemesi üzerine kuruludur. Üç temel sacayağı üzerine inşa edilmiştir: felsefi düşünce yapısı, teknik akademik beceriler, felsefi araştırmada ve felsefe tarihinde farklı metodolojilerin incelenmesi. Ders, öğrencileri yalnızca akademik araştırma ve yazmaya değil, aynı zamanda hem akademi dışı ortamlarda, felsefi söylemde gereken entelektüel titizliğe hazırlamak için tasarlanmıştır ve öğrencilerin becerilerini pratik ve felsefi bağlamlarda uygulamalarını sağlamayı hedefler.

İlk sacayağı olan felsefi zihniyet, öğrencilere felsefeyi tanımlayan benzersiz bilişsel çerçeveyi tanıtır. Felsefenin diğer alanlardan farklı olarak rolünü ve amacını anlamaya odaklanarak, pozitif ve beşeri bilimlerle ilişkisini vurgular. Ders, sorgulamanın doğası, eleştirel düşünme, argümantasyon ve felsefi şüphecilik gibi temel kavramları inceler. Bu sacayağının temel bir bileşeni, felsefi düşünceye ket vuran bilişsel önyargıları belirlemek ve bunların üstesinden gelmektir.

Öğrenciler, önceden var olan inançları destekleyen bilgileri tercih etmeye yol açan doğrulama önyargısı; en kolay ulaşılabilir örneklerin genel gerçeklerle karıştırıldığı kullanılabilirlik önyargısı; ve başlangıçtaki bir bilgi parçasına aşırı güvenerek yargıyı çarpıtan demirleme önyargısı gibi önyargıları inceleyeceklerdir. Çerçeveleme etkileri ve grup düşüncesi gibi diğer önyargılarla birlikte bu önyargılar ayrıntılı olarak incelenecek ve öğrencilerin felsefi sorgulamaya daha nesnel ve özeleştirel bir yaklaşım geliştirmelerine yardımcı olacaktır. Öğrencilerin, düşüncedeki bu sınırlamaları fark ederek argümanları değerlendirme, varsayımlara meydan okuma ve daha derin, daha titiz analizlere girme becerilerini geliştirmeleri hedeflenmektedir.

İkinci sacayağı, akademik araştırma ve yazmanın teknik yönlerini kapsar. Öğrenciler, bir araştırma sorusunun nasıl formüle edileceği, literatür taramasının nasıl yapılacağı, argümanlarının nasıl organize edileceği ve kaynaklara uygun şekilde nasıl atıfta bulunulacağı dâhil olmak üzere felsefi bir makalenin nasıl yapılandırılacağını öğreneceklerdir. Öğrenciler ayrıca felsefede akademik ve profesyonel başarı için gereken pratik becerileri de öğreneceklerdir, örneğin akademik burslar veya iş başvuruları için özgeçmiş veya CV nasıl yazılır, araştırma teklifleri nasıl oluşturulur ve net ve ikna edici araştırma makaleleri nasıl hazırlanır, vb. Bu sacayağı ayrıca hocalara e-posta gönderme, ağ kurma ve akademik yazışmaları yönetme gibi temel becerileri de kapsayacaktır. Bunların dışında, araştırma boşluklarını belirleme, orijinal fikirler geliştirme ve bunları net ve tutarlı bir şekilde sunma konusunda özel bir vurgu yapılacaktır. Ders ayrıca not alma, taslak yazma ve düzenleme gibi pratik beceriler konusunda rehberlik sağlayarak öğrencilerin iyi gerekçelendirilmiş akademik makaleler üretmeye yönelik beceriler geliştirmelerini sağlayacaktır.

Üçüncü sacayağı, klasikten çağdaş yaklaşımlara kadar çeşitli felsefi metodolojilerin incelenmesini içerir. Bu bölüm, diyalektik yöntem, fenomenoloji, hermeneutik ve analitik felsefe gibi önemli metodolojilere genel bir bakış sağlayacaktır. Öğrenciler bu metodolojileri analiz ederek, yalnızca farklı düşünce okullarının felsefi sorunlara nasıl yaklaştığını öğrenmekle kalmayacak, aynı zamanda belirli araştırma soruları için hangi yöntemlerin en etkili olduğunu eleştirel bir şekilde değerlendireceklerdir. Amaç, öğrencilere kendi felsefi sorgulamalarında uygulayabilecekleri çeşitli yöntemlerden oluşan bir araç seti sağlamaktır.
Dersin Öğrenme Çıktıları Felsefi Düşünce Yapısı Oluşturulması: Öğrenciler, felsefi sorgulamayı destekleyen bilişsel çerçeveleri, felsefi sorunları sorgulama, analiz etme ve eleştirel olarak değerlendirme becerisi dâhil olmak üzere anladıklarını göstereceklerdir. Ayrıca felsefeyi diğer akademik disiplinlerden ayıracaklardır.

Bilişsel Önyargıların Tespiti ve Azaltılması:
Öğrenciler, felsefi düşünceyi etkileyen doğrulanma önyargısı ve demirleme önyargısı gibi yaygın bilişsel önyargıları tanıyabileceklerdir. Kendi analizlerinde ve muhakemelerinde bu önyargıları en aza indirmek için stratejiler uygulayacak, daha nesnel ve eleştirel felsefi tartışmalar yürütebileceklerdir.

Araştırma Sorularının Formülasyonu: Öğrenciler, felsefi sorgulamaya rehberlik eden net, odaklanmış ve etkili araştırma soruları tasarlama becerisini geliştireceklerdir. Çeşitli araştırma sorusu türleri (kavramsal, deneysel, etik) arasında ayrım yapabilecek ve bunların akademik araştırmadaki önemini anlayabileceklerdir.

Literatür İncelemesi Yapmak: Öğrenciler, ilgili felsefi literatürü bulabilecek, değerlendirebilecek ve sentezleyebileceklerdir. Mevcut araştırmalarla eleştirel bir gözle ilgilenecek, boşlukları belirleyecek ve kendi araştırmalarını çerçevelemek için önceki bilgileri temel alacaklardır.

Felsefi Literatüre Hâkimiyet: Öğrenciler, tutarlı bir giriş hazırlama, mantıksal argümanlar geliştirme ve net sonuçlar yazma dâhil olmak üzere iyi organize edilmiş bir felsefi makaleyi yapılandırmada yeterliliklerini göstereceklerdir. Ayrıca karşı argümanları ve itirazları ele almayı da öğreneceklerdir.

Akademik Teknik Beceriler: Öğrenciler, akademik özgeçmişler yazma, araştırma teklifleri oluşturma ve akademik yazışmaları etkili bir şekilde yönetme gibi pratik akademik beceriler edinecek ve uygulayacaklardır. Ayrıca akademik makalelerinin netliğini ve kalitesini artırmak için not alma, taslak yazma ve düzenleme becerileri geliştireceklerdir.

Felsefi Metodolojilerin Analizi: Öğrenciler, klasik yöntemler (örneğin diyalektik yöntem) ve modern yaklaşımlar (örneğin fenomenoloji, analitik felsefe) dâhil olmak üzere çeşitli felsefi metodolojiler hakkında bilgi edineceklerdir. Bu metodolojileri kendi felsefi araştırmalarına uygulayabilecek ve farklı türden soruşturmalar için etkinliklerini eleştirel bir şekilde değerlendirebileceklerdir.

Orijinal Fikir Geliştirme: Öğrenciler araştırma boşluklarını belirleme, orijinal fikirler üretme ve sağlam felsefi argümanlar geliştirme yeteneklerini geliştireceklerdir. Felsefi sorunlara yaklaşımda yaratıcılık göstermeyi ve güncel tartışmalara yeni bakış açıları katmayı deneyimleyeceklerdir.

Sunum Yetenekleri: Öğrenciler araştırmalarını hem yazılı hem de sözlü formatlarda sunma yeteneklerini geliştirecek; akran ve eğitmen geri bildirimlerini göz önünde bulundurarak netlik, tutarlılık ve ikna edicilik gibi beceriler elde edeceklerdir.
Öğretim Yöntemleri Öğrencilerin metodolojik, felsefi ve akademik becerilerini geliştirmek için etkileşimli çalışmalar, teorik oturumlar ve tartışmalardan oluşan karma bir yöntemle işlenecektir. Amaç, akademik yazma ve araştırma yöntemlerinde sağlam bir temel elde etmenin yanı sıra, eleştirel düşünme ve felsefi analizi teşvik etmektir. Bu karma yöntem, öğrencilerin yalnızca teorik kavramları öğrenmelerini değil, aynı zamanda akademik kariyerleri için çok önemli olan pratik beceriler edinmelerini de sağlar. Ders, aktif katılımı ve iş birliğini teşvik ederek hem dinamik hem de destekleyici bir öğrenme ortamı yaratmayı hedeflemektedir.

1. Etkileşimli Atölye Çalışmaları: Bazı oturumlar, öğrencilerin dersler sırasında tartışılan yöntemleri ve teknikleri aktif olarak uyguladıkları uygulamalı etkinlikler içerebilir. Araştırma teklifi yazma, eleştirel analiz ve felsefi argümantasyon gibi pratik alıştırmaları içeren bu çalışmalar öğrencilerin doğrudan materyalle etkileşime girmelerine ve anlayışlarını güçlendirmelerine olanak tanır.

2. Teorik Dersler: Yapılandırılmış dersler, çeşitli felsefi yöntemler ve akademik teknikler için teorik temel sağlar. Bu dersler, analitik, fenomenolojik ve soykütüksel yaklaşımlar arasındaki farklar gibi temel felsefi ayrımları tanıtırken, araştırma boşluğu tanımlama, teklif yazma ve kavramsal analiz gibi temel teknik becerileri de kapsar.

3. Grup Tartışmaları: Akran öğrenimini sağlamak ve felsefi sorunlarda aktif katılımı teşvik etmek için sınıf tartışmaları teşvik edilir. Öğrencilere, birbirleriyle diyalog halinde fikirlerini tartışma, eleştirme ve geliştirme fırsatları verilir; bu da karmaşık kavramları ifade etme ve bakış açılarını savunma becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur.

4. Vaka Çalışmaları ve Metin Analizi: Belirli vaka çalışmaları ve felsefi metinlerin analizi yoluyla, öğrenciler farklı yöntemleri (örneğin, diyalektik akıl yürütme, soykütüksel analiz, fenomenoloji) gerçek felsefi sorunlara uygulamayı öğrenirler. Bu, soyut tekniklerin uygulanmasına dair somut örnekler sağlar.

5. Araştırma ve Sunum Ödevleri: Öğrencilerden bağımsız araştırma, eleştirel okuma ve akademik yazma içeren ödevleri tamamlamaları istenebilir. Ayrıca, kamusal konuşma becerilerini geliştirmek, fikirlerini savunmak ve akranlarından ve eğitmenlerinden geri bildirim almak için çalışmalarını sınıfa sunma fırsatı da verilebilir.

6. Geribildirim ve Akran İncelemesi: Dönem boyunca düzenli geribildirim oturumları düzenlenir. Öğrenciler, yapılandırılmış bir akran inceleme sürecinde birbirlerinin çalışmalarını gözden geçirmeye teşvik edilir ve işbirlikçi bir öğrenme ortamı teşvik edilir. Bu yöntem, akademik çalışmaları yapıcı bir şekilde eleştirme ve akademik diyaloğa katılma becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur.

7. Felsefi Zihniyet Geliştirme: Açık sorgulamayı, şüpheciliği ve mantıksal tutarlılığı teşvik eden felsefi bir zihniyet geliştirmeye vurgu yapılır. Öğrencilere felsefe ile diğer düşünce biçimleri (örneğin ideoloji, din) arasında ayrım yapmaları ve felsefenin entelektüel söyleme olan katkısını tanımaları için rehberlik edilir.
Kaynaklar Bu ders zorunlu ders kitapları veya harici kaynaklar içermemektedir. Ders işlenişi ağırlıklı olarak akıllı tahta sunumları, zihin haritaları ve sınıf içi tartışmalar aracılığıyla sağlanacaktır. Ancak, konuları daha derinlemesine keşfetmek isteyenler için felsefi metinler ve akademik kaynaklardan oluşan kapsamlı bir çevrimiçi kütüphane öğrencilerin kullanımına açılabilir. Bu kütüphane, ders içeriğini tamamlayan çeşitli temel çalışmalar, çağdaş makaleler ve ilgili vaka çalışmaları içerir. Bu materyallere erişim isteğe bağlı olsa da, ders boyunca tartışılan felsefi metodolojileri daha derin anlamak isteyen öğrenciler için geniş bir ufuk sunabilir.
Ders İçeriğini Yazdır
Teori Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
1 1. Hafta: Derse Giriş ve Sacayaklarına Genel Bakış * Felsefi Metodoloji 1’in Gözden Geçirilmesi * Üç Sacayağının Genel Tanıtımı: Teknik beceriler, felsefi düşünce yapısı ve yöntemler * Dönem için Hedefler ve Beklentiler * Atölye Çalışması: Akademik bağlamda profesyonel e-posta yazımı
2 2. Hafta: CV ve Akademik Özgeçmiş Hazırlama * Teknik Beceriler: Güçlü bir akademik CV ve özgeçmiş nasıl yazılır? * Felsefi Düşünce Yapısı: “Üretken saflık” üzerine düşünceler * Yöntem: Burslar, araştırma pozisyonları ve iş başvuruları için özgeçmişlerin uyarlanması * Atölye Çalışması: CV örneklerinin gözden geçirilmesi
3 3. Hafta: Araştırma Teklifleri Yazma * Teknik Beceriler: Başarılı bir araştırma teklifinin bileşenleri (başlık, özet, hedefler, yöntem, beklenen sonuçlar) * Felsefi Düşünce Yapısı: Araştırma tekliflerinin entelektüel projeleri nasıl şekillendirdiği * Yöntem: Araştırma tekliflerinde sık yapılan hatalar ve bunlardan nasıl kaçınılacağı * Atölye Çalışması: Seçilen bir felsefi konuda teklif taslağı hazırlama
4 4. Hafta: Felsefi Makalelerin Yapılandırılması ve Araştırma Makalelerinin Analizi * Teknik Beceriler: Felsefi bir araştırma makalesi nasıl yapılandırılır ve yazılır? * Felsefi Düşünce Yapısı: Felsefi yazımın diğer akademik türlerden farkı nedir? * Yöntem: Karmaşık akademik metinleri okuma ipuçları * Atölye Çalışması: Seçilen bir araştırma makalesinin yapısının çözümlemesi
5 5. Hafta: Okunmak İçin Yazma – Uluslararası Bir Gazeteci ile Atölye Çalışması * Teknik Beceriler: Daha geniş bir kitleye hitap eden felsefi veya akademik metinler nasıl yazılır? * Felsefi Düşünce Yapısı: Felsefi fikirlerin geniş bir kitleye ulaşacak şekilde okunabilir hale getirilmesinin önemi * Yöntem: Okuyucunun ilgisini çekmek ve karmaşık argümanları anlaşılır bir şekilde yapılandırmak için stratejiler * Atölye Çalışması: Felsefi fikirleri popülerleştirme konusunda uzman bir gazeteciyle pratik yazım atölyesi
6 6. Hafta: Felsefi Düşünce Yapısı – Felsefe ile Din, İdeoloji ve Mitin Karşılaştırılması * Felsefi Düşünce Yapısı: Felsefi düşünceyi dini, ideolojik ve mitolojik düşüncelerden ayırmak * Yöntem: Mit, din ve ideolojiye yönelik felsefi meydan okumaların vaka çalışmaları * Teknik Beceriler: Felsefe ve diğer inanç sistemlerinin kesişimini ele alan makaleler yazmak * Tartışma: Felsefe diğer dünya görüşleriyle bir arada var olabilir mi?
7 7. Hafta: Araştırma Soruları Geliştirme ve Boşlukları Belirleme * Teknik Beceriler: Felsefede anlamlı araştırma soruları nasıl oluşturulur? * Felsefi Düşünce Yapısı: Merak ve sorgulamanın felsefi gelenekteki rolü * Yöntem: Mevcut literatürdeki araştırma boşluklarını belirlemek * Atölye Çalışması: Güçlü araştırma soruları oluşturma ve literatürdeki boşlukları belirleme
8 8. Hafta: Kavramsal Analiz ve Mantıksal Yöntemler * Teknik Beceriler: Kavramsal analiz nasıl yapılır ve felsefi kavramlar nasıl tanımlanır? * Felsefi Düşünce Yapısı: Felsefi düşüncede kesinliğin önemi * Yöntem: Felsefi argümanlarda tümdengelimsel akıl yürütmenin kullanılması * Atölye Çalışması: Seçilen bir kavramı kavramsal analiz kullanarak inceleme
9 9. Hafta: Eleştirel Analiz, Diyalektik ve Düşünce Deneyleri * Felsefi Düşünce Yapısı: Felsefi tartışmalarda eleştirel düşünme ve diyalektik yöntemlerin değeri * Yöntem: Varsayımları sorgulamak için düşünce deneyleri ve diyalektik yöntemlerin kullanılması * Teknik Beceriler: Diyalektik makalelerin ve tartışmaların yapılandırılması * Atölye Çalışması: Bir düşünce deneyi oluşturma ve diyalektik yöntemi uygulama
10 10. Hafta: Fenomenolojik ve Hermenötik Yöntemler * Felsefi Düşünce Yapısı: Birinci şahıs deneyimi ve metin yorumu kavrayışı * Yöntem: Felsefede fenomenoloji (Husserl) ve hermenötik (Gadamer) * Teknik Beceriler: Bu yöntemlerin felsefi metinlere uygulanması * Atölye Çalışması: Seçilen bir metne fenomenolojik ve hermenötik yöntemler uygulama
11 11. Hafta: Felsefede Tarihsel ve Soykütüksel Yaklaşımlar * Felsefi Düşünce Yapısı: Felsefi fikirleri tarihsel bağlamda anlamak * Yöntem: Soykütüksel analiz (ör. Nietzsche) ve felsefi kavramların gelişimini izlemek * Teknik Beceriler: Soykütüksel analiz yazımı * Atölye Çalışması: Soykütüksel yöntemlerle bir kavramın tarihsel gelişimini inceleme
12 12. Hafta: Karşılaştırmalı ve Pragmatik Yöntemler * Felsefi Düşünce Yapısı: Farklı geleneklerden felsefi fikirleri karşılaştırmak * Yöntem: Karşılaştırmalı felsefe (ör. Doğu ve Batı gelenekleri), Pragmatizm (Peirce, Dewey, Rorty) * Teknik Beceriler: Felsefi fikirlerin karşılaştırmalı analizlerini yazmak * Atölye Çalışması: İki felsefi geleneğin karşılaştırmalı analizini hazırlama
13 13. Hafta: Transendental, Ampirik ve Analitik vs. Kıta Yöntemleri * Felsefi Düşünce Yapısı: Transendental yöntemler (ör. Kant) ve analitik-kıta ayrımı * Yöntem: Felsefede ampirik yaklaşımlar, analitik ve kıta metodolojilerinin karşılaştırılması * Teknik Beceriler: Bu yaklaşımlardan bir veya daha fazlasını içeren araştırma metodolojileri geliştirme * Atölye Çalışması: Bu yaklaşımlardan birine dayalı bir makale metodolojisi formüle etme
14 14. Hafta: Metafelsefe – Felsefenin Doğası Üzerine Düşünmek * Felsefi Düşünce Yapısı: Felsefenin doğası, hedefleri ve sınırları üzerine sorgulama * Yöntem: Metafelsefi tartışmaların değerlendirilmesi ve bunların öğrencilerin ilgi alanlarıyla ilişkisi * Teknik Beceriler: Metafelsefi görüşlerin güncele uyarlanması * Düşünme: Felsefi çalışmaları için en uygun metodolojiler hangileridir?
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
Başarı Notuna Etki Oranları
  Sayı Katkı Payı
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı 1 50
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı 1 50
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmaları
  Sayı Katkı Payı
Ödevler 0 0
Sunum 0 0
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 0 0
Proje 0 0
Laboratuar 0 0
Diğer Uygulamalar 0 0
Kısa Sınavlar 0 0
Dönem Ödevi / Projesi 0 0
Portfolyo Çalışmaları 0 0
Raporlar 0 0
Öğrenme Günlükleri 0 0
Bitirme Tezi/Projesi 0 0
Seminer 0 0
Diğer 0 0
Bütünleme 0 0
Toplam 0 0
Numara Program Yeterlilikleri Puan
1 2 3 4 5
1 Felsefe metinlerini mantıksal çözümlemeye tâbi tutabilir, eleştirel ve analitik zekâya sahip olur; X
2 Antik Çağ’dan 20. Yüzyıla kadar felsefe tarihine dair kapsamlı bilgi sahibi olur; X
3 Etik, Estetik, Bilim Tarihi, Toplum Felsefesi gibi sistematik felsefe disiplinlerinde bilgi edinir ve uzmanlaşma sağlar;
4 Felsefenin, Tarih, Psikoloji, Antropoloji, Sosyoloji ve pozitif bilimler gibi felsefe dışı disiplinlerle ilişkisini kurabilir; X
5 Siyaset kuramlarının öğrenir, tarihi ve güncel olayları felsefi bakış açısıyla değerlendirebilir;
6 Fransızca, İngilizce gibi yaşayan dillerde felsefi tartışmaları takip edebilecek düzeye gelir; X
7 Eski Yunanca, Latince veya Osmanlıca dillerinde yazılmış felsefe metinlerini takip edebilecek düzeye gelir;
8 Sanat yapıtlarını ve tarihini değerlendirebilecek estetik kuramları tanır ve yaratıcı düşünce yeteneğini kavrar;
9 Bağımsız akademik araştırmalar yapma ve makaleler yazma becerisinin kazanır; çözümleme, yorumlama ve eleştirel tartışma yeteneğinin geliştirir. X
Etkinlikler Sayı Süre Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü 0
Toplam İş Yükü / 25 0.00
Dersin AKTS Kredisi 0
Scroll to Top