Gemi İnşaa(GMI211)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GMI211 | Gemi İnşaa | 3 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Ön Lisans |
Dersi Veren(ler) | Yusuf GENÇ ygenc@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı: - Geminin yapısı ile ilgili konuları öğretmek - Gemi dengesini ve denge ile alakalı hesaplamaları öğretmek |
İçerik |
a) GEMİ YAPISI - Gemi boyutları ve biçimi - Gemi gerilimleri - Tekne yapısı - Baş ve kıç - Donanımlar - Dümenler ve pervaneler - Yükleme çizgileri markası ve kana rakamları b) GEMİ DENGESİ - Deplasman - Yüzebilirlik - Tatlı su payı - Durağan denge - Başlangıç dengesi - Meyil açısı - Durağan denge eğrileri - Ağırlık merkezinin yer değiştirmesi - Meyil ve düzeltilmesi - Tam dolu olmayan tankların etkisi - Eğim - Tam yüzebilirliğin kaybı |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler; - Geminin yapısı ile ilgili konuları bilir - Gemi dengesi ile ilgili konuları bilir ve denge hesaplamalarını yapar. |
Öğretim Yöntemleri | Power Point sunusu, Anlatım, Vidyo |
Kaynaklar | Gemi Mühendisliği El kitabı, Ders notları |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Gemi yapısı |
2 | Gemi dengesi |
3 | |
4 | |
5 | |
6 | |
7 | |
8 | |
9 | |
10 | |
11 | |
12 | |
13 | |
14 |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 40 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Bütünleme | 0 | 0 |
Toplam | 1 | 40 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Temel seviyede matematik, fizik ve kimya uygulama becerisi | X | ||||
2 | Bağımsız çalışabilme becerisi | X | ||||
3 | Denizcilik, gemi inşa ve gemi tipleri, gemi makine sistemleri ile makine bakım tutum alanlarında temel bilgi sahibi olabilme ve uygulama becerisi | X | ||||
4 | Gemi makineleri ve çalışma ilkeleri ile gemi yardımcı makinelerini tanıyabilme becerisi | X | ||||
5 | Gemi yardımcı makinelerinin operasyon ve bakımını yapabilme becerisi | X | ||||
6 | Alanında ihtiyaç duyulan bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme becerisi | X | ||||
7 | Tamir ve bakım araç ve gereçlerini kullanabilme becerisi | X | ||||
8 | Disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi | X | ||||
9 | Hayat boyu öğrenmeyi kavrayabilme ve uygulayabilme becerisi | X | ||||
10 | Alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip ve uygulayabilme becerisi | X | ||||
11 | Yazılı ve sözlü iletişim kurabilme becerisi | X | ||||
12 | İnsan ilişkilerinde etik değerlere bağlı kalabilme becerisi | X | ||||
13 | Gemide olası problemlere yönelik yeni tasarım ve çözüm yolları bulabilme becerisi | X | ||||
14 | Denizcilik örf, adet ve gelenekleri hakkında bilgi edinme becerisi | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 10 | 2 | 20 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 3 | 3 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Bütünleme | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 68 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 2.72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |