Isı Transferi(GMI201)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GMI201 | Isı Transferi | 3 | 2 | 1 | 0 | 2.5 | 4 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Ön Lisans |
Dersi Veren(ler) | Yusuf GENÇ ygenc@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Isı ve kütle transferi içeren temel hesaplamaların yapabilmesi, iletim, taşınım ve ışınım ile ısı transferi kavramlarının tanımlanması ve ısı değiştirici tasarımlarının incelenmesi. Çözüm tekniklerinde sayısal yöntemlerin öneminin anlaşılması. |
İçerik | |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
1 Karmaşık sistemleri ve parçaları değerlendirmek için ısı transferi, akışkanlar mekaniği ve termodinamiği gerektiği gibi birleştirmek 2 Laminer/tübülanslı, iç/dış, serbest/ kuvvetli konveksiyon problemleri ve çözümleri için modeller geliştirmek 3 Varsayımlar ve şartların tanımlanması ve değerlendirilmesine bağlı olarak multi-mode ısı transferi problemleri çözmek 4 Kondüksiyon, konveksiyon ve / veya radyasyon içeren ısı transferi problemlerinin formüle etmek için temel korunum denklemlerini kullanma 5 İletim denkleminin kartezyen, silindirik veya küresel koordinatlarda zaman bağlı ve / veya kararlı durumlar için uygulama 6 Isı transferi ile ilgili terminoloji ve fiziksel ilkelerin anlamlandırma |
Öğretim Yöntemleri | Powerpoint sunuları, çözümlü anlatım, vidyo |
Kaynaklar |
Termo Akışkan Sistemler ders kitabı Ders notları |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Isı Transferi Mekanizmaları, İletim, Konveksiyon, Radyasyon |
2 | Isı Transferi Mekanizmaları, İletim, Konveksiyon, Radyasyon Genel Isı İletimi Denklemi Başlangıç ve Sınır Şartları Sürekli Tek Boyutlu Isı İletimi Problemlerinin Çözümü |
3 | Genel Isı İletimi Denklemi |
4 | Başlangıç ve Sınır Şartları |
5 | Sürekli Tek Boyutlu Isı İletimi Problemlerinin Çözümü |
6 | Arasınav 1 |
7 | Değişken Isı İletim Katsayısı durumu, Isı Üretimi olması durumu için çözümler |
8 | Silindir ve küre içinde Isı İletimi |
9 | Toplu Sistem Analizi |
10 | Yarı Sonsuz Katılarda Zamana Bağlı Geçici rejimde ısı İletim problemleri |
11 | Konveksiyon Temelleri |
12 | Dıştan Zorlanmış Konveksiyon |
13 | Örnek Problemler ve Çözümleri |
14 | Örnek Problemler ve Çözümleri |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 40 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Bütünleme | 0 | 0 |
Toplam | 1 | 40 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Temel seviyede matematik, fizik ve kimya uygulama becerisi | X | ||||
2 | Bağımsız çalışabilme becerisi | X | ||||
3 | Denizcilik, gemi inşa ve gemi tipleri, gemi makine sistemleri ile makine bakım tutum alanlarında temel bilgi sahibi olabilme ve uygulama becerisi | X | ||||
4 | Gemi makineleri ve çalışma ilkeleri ile gemi yardımcı makinelerini tanıyabilme becerisi | X | ||||
5 | Gemi yardımcı makinelerinin operasyon ve bakımını yapabilme becerisi | |||||
6 | Alanında ihtiyaç duyulan bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme becerisi | |||||
7 | Tamir ve bakım araç ve gereçlerini kullanabilme becerisi | |||||
8 | Disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi | X | ||||
9 | Hayat boyu öğrenmeyi kavrayabilme ve uygulayabilme becerisi | X | ||||
10 | Alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip ve uygulayabilme becerisi | X | ||||
11 | Yazılı ve sözlü iletişim kurabilme becerisi | X | ||||
12 | İnsan ilişkilerinde etik değerlere bağlı kalabilme becerisi | X | ||||
13 | Gemide olası problemlere yönelik yeni tasarım ve çözüm yolları bulabilme becerisi | X | ||||
14 | Denizcilik örf, adet ve gelenekleri hakkında bilgi edinme becerisi | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 12 | 2 | 24 |
Ödevler | 4 | 2 | 8 |
Sunum | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 3 | 3 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 4 | 2 | 8 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Bütünleme | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 92 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 3.68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |