Seyir I(GÜV350)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GÜV350 | Seyir I | 1 | 3 | 0 | 2 | 4 | 6 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Ön Lisans |
Dersi Veren(ler) | Özcan DURUKAN (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı |
1. Temel seyir bilgisi öğretmek, 2. Geminin emniyetli seyrine ilişkin denizcilik terimlerini öğretmek, 3. Seyir bilgisini uygulatmak, 4. Farklı deniz alanlarında farklı seyir türlerine göre seyir planlaması ve yönetimini öğretmek, 5. Seyir kitap ve neşriyatlarını (cetvel ve tabloların) kullanımı öğretmek |
İçerik |
SEYRİN TANIMI, DÜNYANIN ŞEKLİ VE KOORDİNATLARI HAKKINDA TEMEL BİLGİLER: a) Seyrin tanımı, b) Evren, güneş sistemi ve dünya, c) Dünyanın şekli, büyük ve küçük daireler, Ekvator, kutuplar, Enlem ve boylam, d) Enlem ve boylam farkları SEYİRDE KULLANILAN ARAÇ-GEREÇ, HARİTA VE NEŞRİYAT: a) Seyirde kullanılan araç gereç, harita ve neşriyat hakkında genel bilgi b) Harita projeksiyon sistemlerinin sınıflandırılması ve aranan temel özellikler c) Ekvatoral Merkator haritalarının özellikleri d) Merkator haritasının çizimi, küçük alan plotlama kağıdının çizimi, meridyen parçalarının tanımı DENİZDE MESAFE VE YÖN KAVRAMI: a) Mesafe ve yön b) Seyirde harita üzerinde mesafe ölçmek ve hesaplamak c) Kerte hattı ve büyük daire yayı d) Rota ve kerteriz (nispi ve hakiki) e) Denizde yön bulma, kerteriz alma ve haritaya uygulama PUSLALAR: a) Pusulalar b) Manyetik pusla, pusla okuma, derece ve kerte sistemleri, c) Dünyanın manyetik alanı ve gemi üzerinde oluşan manyetik alan, P, Q ve R kuvvetleri d) Doğal ve yapay manyetik sapma, e) Manyetik puslanın yapısı, hataları, düzeltmeleri f) Cayro pusla yapısı, çalışması ve hataları, düzeltmeleri, g) Pusla hatasının bulunması, rota ve kerterizlere uygulanması. KIYI SEYRİ, MEVKİ KOYMA YÖNTEM VE ÇEŞİTLERİ, MATEMATİKSEL SEYİR YÖNTEMLERİ: a) Mevki hatları ve mevki daireleri (Kerteriz- Mesafe), transit mevki hattı ve haritaya çizilmeleri b) Kıyı seyrinde mevki bulma yöntemleri, Fix, R. Fix, E.P ve M.P.P mevkilerini haritada işleme c) R. Fix usulü mevki bulma, çift katlı açılar yöntemi, Fix’siz emniyetli seyir yöntemleri HARİTA-NEŞRİYATIN DÜZENLENMESİ, DÜZELTİLMESİ VE KULLANILMASI: a) Haritalardan, fener kitaplarından ve diğer neşriyatlardan elde edilen bilgiler b) Haritalarda kullanılan sembol ve kısaltmalar c) Harita ve neşriyatın düzenlenmesi, harita folyo sistemleri d) Denizcilere ilanlar, harita ve neşriyatın düzeltilmesi e) Harita katalogları ve kullanımı f) Elektronik Harita Gösterim Bilgi Sitemi (ECDIS) kullanımı SEYİR YARDIMCILARI, FENERLER VE ŞAMANDIRALAR: a) Denizde ve kıyılarda bulunan seyir yardımcıları ve kullanımları, b) Fenerler, fenerlerin tanınması, c) Fener kitaplarının kullanılması, d) Fenerler ve şamandıraların tanınması, karakteristikleri, e) Telsiz seyir yardımcıları, sembolleri, harita ve kitapları |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler; - Temel seyir bilgilerine hakim olur. - Geminin emniyetli seyrine ilişkin denizcilik terimlerini bilir. - Seyir bilgisini uygular. - Farklı deniz alanlarında farklı seyir türlerine göre seyir planlaması ve yönetimini bilir. - Seyir kitap ve neşriyatlarını (cetvel ve tabloların) kullanır. |
Öğretim Yöntemleri | Power Point sunumu, ders notlar ve harita uygulamaları. |
Kaynaklar |
Güven Tuncer, Temel ve Yersel Navigasyon, Istanbul, 2005. Esmat Bekir, Introduction to modern navigation systems, World Scientific Publishing Company, 2007. Bowditch, N. 2002. The American Practical Navigation. National Imagery and Mapping Agency. Pub. No.9, Bethesda, Maryland. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Bütünleme | 0 | 0 |
Toplam | 0 | 0 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 3 | 3 | 9 |
Ödevler | 1 | 3 | 3 |
Sunum | 14 | 1 | 14 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 4 | 4 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Laboratuar | 5 | 2 | 10 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Raporlar | 3 | 4 | 12 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 3 | 4 | 12 |
Bütünleme | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 5.68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |