İnsan Bilgisayar Etkileşimi(INF 509)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
INF 509 | İnsan Bilgisayar Etkileşimi | 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | İngilizce |
Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans |
Dersi Veren(ler) | REİS BURAK ARSLAN buarslan@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İnsan bilgisayar etkileşimine (İBE) ilişkin prensip ve araştırma konularını ögrencilere tanıtmak |
İçerik |
1. Hafta İnsan bilisayar etkileşimine (İBE) genel bir bakış 2. Hafta İBE’nin tarihçesi 3. Hafta İnsan: Giriş/Çıkış kanalları, bellek. 4. Hafta İnsan: mantık yürütme, problem çözme 5. Hafta Bilgisayar: G/Ç aygıtları, bellek ve veri işleme 6. Hafta Etkileşim: etkileşim modelleri 7. Hafta Sözlü sunumlar 8. Hafta Etkileşim biçimleri 9. Hafta Kullanılabilirlik paradigmaları ve prensipleri 10. Hafta Etkileşim tasarımı 11. Hafta Sözlü sunumlar 12. Hafta Grafik kullanıcı arayüzleri 13. Hafta İleri konular 14. Hafta Proje sunumları |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Ögrenciler, 1.İnsan bilgisayar etkileşimi konusunda temel kavramları ve güncel araştırma bulgularını ögrenmiş olacaklar, 2.bu araştırma alanları dogrultusunda kendi kişisel ilgi alanlarını belirleyebilecekler, 3.İBE araştırmaları perspektifinden sistem arayüzleri ve etkileşim süreçlerini degerlendirebilecekler, 4.İBE’den ögrendikleri ile sistem kullanımını kolaylaştıracak tasarım özellikleri önerebileceklerdir. |
Öğretim Yöntemleri | Sözlü anlatım (tahtada ve yansılar ile), Öğrenci sunumları, Raporlama, Dönem projesi |
Kaynaklar | ‘Human computer interaction’, Alan Dix. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | İnsan bilgisayar etkileşimine (İBE) genel bir bakış |
2 | İBE’nin tarihçesi |
3 | İnsan: Giriş/Çıkış kanalları, bellek. |
4 | İnsan: mantık yürütme, problem çözme |
5 | Bilgisayar: G/Ç aygıtları, bellek ve veri işleme |
6 | Etkileşim: etkileşim modelleri |
7 | Sözlü sunumlar |
8 | Etkileşim biçimleri |
9 | Kullanılabilirlik paradigmaları ve prensipleri |
10 | Etkileşim tasarımı |
11 | Sözlü sunumlar |
12 | Grafik kullanıcı arayüzleri |
13 | İleri konular |
14 | Proje sunumları |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 2 | 20 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 1 | 20 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 1 | 20 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 4 | 60 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sunum | 2 | 7 | 14 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 15 | 15 |
Dönem Ödevi / Projesi | 1 | 20 | 20 |
Raporlar | 2 | 10 | 20 |
Toplam İş Yükü | 139 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 5.56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |