Anlatı Çözümlemesi I(LFR315)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
LFR315 | Anlatı Çözümlemesi I | 5 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Ahmet ÖZKAN aozkan@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencileri anlatı çözümlemesi kuramları ile tanıştırmak ve çeşitli anlatılar üzerinde çözümleme araçlarının kullanımını tanıtmaktır. Her derste kuramsal metinlerin okumalarına ilişkin tartışmalar yapılması ve bu kuramların uygulamalı olarak açıklanması hedeflenmektedir. |
İçerik | Anlatı çözümleme kuramları ve uygulamaları. |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
1. Anlatıya ilişkin temel teorik yaklaşımlara aşinalık. 2. Çeşitli metinlere ve anlatılara derste öğrenilen kuramsal araçları uygulayabilmek |
Öğretim Yöntemleri | Anlatı çözümleme kuramlarının derste anlatılması, alanın önemli kuramsal metinlerinin derste tartışılması ve seçme parçaların çözümlemeleri yapılmaktadır. |
Kaynaklar |
Gérard Genette, Figures III, Paris, Seuil, 1972 Gérard Genette, Palimpsestes, Paris, Seuil, 1982 Gérard Genette, Nouveau discours du récit, Paris, Seuil, 1983 Gérard Genette, Seuils, Paris, Seuil, 1987 Vincent Jouve, La lecture. 1993. Jean-Michel Adam, Le récit. Presses Universitaires de France, 1996 Yves Reuter, L'analyse du récit. Armand colin, 1997. Jean-Pierre Goldenstein, Lire le roman. De Boeck Supérieur, 2005 |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Giriş - Anlatı cözümlemesi nedir ? - Temel İlkeler |
2 | Anlatının eşiğinde (1) Gerekli Okumalar: Roland Barthes, « Introduction à l'analyse structurale des récits » In Communications, 8, 1966. Recherches sémiologiques : l'analyse structurale du récit. p.1-3 |
3 | Anlatının eşiğinde (2) Gerekli Okumalar : Gérard Genette, « La littérature et l’espace », Figures II, Paris, Seuil, 1969, pp.43-48 |
4 | Anlatının Yapıları (1) Gerekli Okumalar: Gerald Prince, « Introduction à l’étude du narrataire », Poétique, n°14, 1973 |
5 | Anlatının Yapıları (2) Gerekli Okumalar: Tvzetan Todorov, « Le récit primitif : l’Odyssée » in Poétique de la prose, Paris, Seuil, 1971, p.21-23 |
6 | Hikayenin Yapıları (1) Gerekli Okumalar: Roman Sanatında Milan Kundera, « L'héritage décrié de Cervantes » in L'art du roman. Gallimard, 1986, p.15-17 |
7 | Hikayenin Yapıları (2) Gerekli Okumalar: Jale Parla, Don Kişot'tan Bugında "Don Kişot ve Yaz Türleri" Bugüne Roman, İletişim Yayınları, 2001, s.23-36 Kısmi |
8 | Ara sınav |
9 | Okuyucunun rolü (1) Sunumlar / Gerekli Okumalar :Umberto Eco, Lector in Fabula, trad. franç., Paris, Grasset, 1985, pp.151-153 |
10 | Okuyucunun rolü (2) Sunumlar / Gerekli Okumalar : Jean-Paul Sartre, « Pourquoi écrire ? » in Qu’est-ce que la littérature ?, Situation II, 1948, p.48-49 |
11 | Metne geçiş süreci (1) Sunumlar / Gerekli Okumalar: Gérard Genette, Fiction et Diction, Paris, Seuil, 1991, p.10-11 |
12 | Metne geçiş süreci ( 2) Sunumlar / Gerekli Okumalar: Pierre Bourdieu, Les règles de l’art. Génèse et structure du champ littéraire, Paris, Seuil, 1992, pp.417-419 |
13 | Metinlerarasılık (1) Sunumlar / Gerekli Okumalar: Teori Şeytanında Antoine Compagnon, "« L’auteur » in Le Démon de la théorie. Littérature et sens commun, Paris, Seuil, 1998 |
14 | Metinlerarasılık (2) Sunumlar / Gerekli Okumalar: Violaine Houdart-Mérot, « L'intertextualité comme clé d'écriture littéraire », Le français aujourd'hui, vol. 153, no. 2, 2006, pp. 25-32. |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 2 | 0 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Bütünleme | 0 | 0 |
Toplam | 3 | 0 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Fransızca yazılı anlatıma C1 düzeyinde egemen olmak | X | ||||
2 | Fransızca sözlü anlatıma en az c1 düzeyinde egemen olmak | X | ||||
3 | Fransızcadan Türkçeye çeviri becerisini her düzeyde edinmiş olmak. | |||||
4 | Türkçeden Fransızcaya her düzeyde çeviri yapabilmek. | |||||
5 | Değişik düzey ve türlerden metin çözümleme becerisine sahip olma. | X | ||||
6 | Diller ve kültürler arası karşılaştırmalı çalışmalar yapabilmek. | |||||
7 | Fransız Edebiyatını öğretebilmek | X | ||||
8 | Çağdaş dilbilim kuramlarına dayanarak dil betimlemeleri yapabilmek. | X | ||||
9 | Yabancı dil olarak Fransızcayı öğretebilmek. | X | ||||
10 | İspanyol Dili ve Edebiyatına egemen olmak. |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 12 | 2 | 24 |
Ödevler | 12 | 1 | 12 |
Sunum | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 15 | 15 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 12 | 1 | 12 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Bütünleme | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 5.00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |