Yazarlar ve Yapıtlar(LFR229)
| Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| LFR229 | Yazarlar ve Yapıtlar | 3 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul | |
| Derse Kabul Koşulları |
| Dersin Dili | Fransızca |
| Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans |
| Dersi Veren(ler) | Ahmet ÖZKAN aozkan@gsu.edu.tr (Email) |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Amacı | Bu derste Fransız edebiyat tarihinin önde gelen yazar ve yapıtlarını analiz etmek amaçlanır. |
| İçerik | Bu derste çeşitli yüzyıllardan yazarlar ve eserleri incelenir. Metin çözümleme yöntemleri ışığında kanonik metinler ilişkili olukları tür ve dönem bağlamında incelenir. |
| Dersin Öğrenme Çıktıları | |
| Öğretim Yöntemleri | Anlatım-tartışma ve soru-cevap yöntemleri kullanılır. |
| Kaynaklar | Fransız edebiyatından çeşitli metinler. |
Teori Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları |
|---|---|
| 1 | Öğrencilerle tanışma - Dersin içeriğini ve amaçlarını paylaşma |
| 2 | Ana hatlarıyla XIX. yüzyıl - Chateaubriand - Romantizm ve lirik şiir - Lamartine, Vigny, Hugo, Gérard de Nerval |
| 3 | XIX. yüzyıl - Romantik tiyatro - Victor Hugo, Alfred de Musset - Tarih ve Eleştiri - Sainte-Beuve, Renan, Taine |
| 4 | XIX. yüzyıl - Realizm - Honoré de Balzac, Gustave Flaubert, George Sand, Stendhal, Emile Zola, Guy de Maupassant |
| 5 | XIX. yüzyıl - Sembolizm - Baudelaire, Paul Verlaine, Arthur Rimbaud, Mallarmé |
| 6 | Belle Epoque ve XX. yüzyıla giriş - Sosyopolitik çerçeve - Sanat ve Edebiyat |
| 7 | Marcel Proust, André Gide, Paul Valéry |
| 8 | Ara sınav |
| 9 | İki Savaş Arası Dönem - Sürrealizm - Apollinaire, André Breton, Paul Eluard, Louis Aragon |
| 10 | İkinci Dünya Savaşı - Kamp Edebiyatı - Germaine Tillion - Primo Levi - Georges Perec |
| 11 | Varoluşçuluk - Sartre, Camus - Yeni Roman ve Yeni Tiyatro Beckett, Sarraute, Robbe-Grillet, Duras, Ionesco |
| 12 | Çağdaş Fransız Edebiyatı I - Amin Maalouf - Jean Echenoz |
| 13 | Çağdaş Fransız Edebiyatı II - Edouard Louis - Didier Daeninkcx |
| 14 | Çağdaş Fransız Edebiyatı III - Çizgi romana giriş - Tardi ve Mako |
Uygulama Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları |
|---|
Başarı Notuna Etki Oranları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 0 | 0 |
| Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 0 | 0 |
| Toplam | 0 | 0 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Ödevler | 0 | 0 |
| Sunum | 0 | 0 |
| Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 0 |
| Proje | 0 | 0 |
| Laboratuar | 0 | 0 |
| Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
| Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
| Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
| Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
| Raporlar | 0 | 0 |
| Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
| Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 |
| Diğer | 1 | 0 |
| Toplam | 2 | 0 |
| Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Fransızca yazılı anlatıma C1 düzeyinde egemen olmak | X | ||||
| 2 | Fransızca sözlü anlatıma en az c1 düzeyinde egemen olmak | X | ||||
| 3 | Fransızcadan Türkçeye çeviri becerisini her düzeyde edinmiş olmak. | X | ||||
| 4 | Türkçeden Fransızcaya her düzeyde çeviri yapabilmek. | X | ||||
| 5 | Değişik düzey ve türlerden metin çözümleme becerisine sahip olma. | X | ||||
| 6 | Diller ve kültürler arası karşılaştırmalı çalışmalar yapabilmek. | X | ||||
| 7 | Fransız Edebiyatını öğretebilmek | X | ||||
| 8 | Çağdaş dilbilim kuramlarına dayanarak dil betimlemeleri yapabilmek. | X | ||||
| 9 | Yabancı dil olarak Fransızcayı öğretebilmek. | X | ||||
| 10 | İspanyol Dili ve Edebiyatına egemen olmak. | |||||
| Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
| Sunum | 1 | 1 | 1 |
| Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 10 | 10 |
| Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 11 | 11 |
| Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 10 | 0 |
| Diğer | 0 | 10 | 0 |
| Toplam İş Yükü | 106 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 | 4.24 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 4 | ||


