Yazarlar ve Yapıtlar(LFR229)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
LFR229 | Yazarlar ve Yapıtlar | 3 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Ahmet ÖZKAN aozkan@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste Fransız edebiyat tarihinin önde gelen yazar ve yapıtlarını analiz etmek amaçlanır. |
İçerik | Bu derste çeşitli yüzyıllardan yazarlar ve eserleri incelenir. Metin çözümleme yöntemleri ışığında kanonik metinler ilişkili olukları tür ve dönem bağlamında incelenir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları | |
Öğretim Yöntemleri | Anlatım-tartışma ve soru-cevap yöntemleri kullanılır. |
Kaynaklar | Fransız edebiyatından çeşitli metinler. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Öğrencilerle tanışma - Dersin içeriğini ve amaçlarını paylaşma |
2 | Ana hatlarıyla XIX. yüzyıl - Chateaubriand - Romantizm ve lirik şiir - Lamartine, Vigny, Hugo, Gérard de Nerval |
3 | XIX. yüzyıl - Romantik tiyatro - Victor Hugo, Alfred de Musset - Tarih ve Eleştiri - Sainte-Beuve, Renan, Taine |
4 | XIX. yüzyıl - Realizm - Honoré de Balzac, Gustave Flaubert, George Sand, Stendhal, Emile Zola, Guy de Maupassant |
5 | XIX. yüzyıl - Sembolizm - Baudelaire, Paul Verlaine, Arthur Rimbaud, Mallarmé |
6 | Belle Epoque ve XX. yüzyıla giriş - Sosyopolitik çerçeve - Sanat ve Edebiyat |
7 | Marcel Proust, André Gide, Paul Valéry |
8 | Ara sınav |
9 | İki Savaş Arası Dönem - Sürrealizm - Apollinaire, André Breton, Paul Eluard, Louis Aragon |
10 | İkinci Dünya Savaşı - Kamp Edebiyatı - Germaine Tillion - Primo Levi - Georges Perec |
11 | Varoluşçuluk - Sartre, Camus - Yeni Roman ve Yeni Tiyatro Beckett, Sarraute, Robbe-Grillet, Duras, Ionesco |
12 | Çağdaş Fransız Edebiyatı I - Amin Maalouf - Jean Echenoz |
13 | Çağdaş Fransız Edebiyatı II - Edouard Louis - Didier Daeninkcx |
14 | Çağdaş Fransız Edebiyatı III - Çizgi romana giriş - Tardi ve Mako |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 0 | 0 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 0 | 0 |
Toplam | 0 | 0 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 0 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 1 | 0 |
Toplam | 2 | 0 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Fransızca yazılı anlatıma C1 düzeyinde egemen olmak | X | ||||
2 | Fransızca sözlü anlatıma en az c1 düzeyinde egemen olmak | X | ||||
3 | Fransızcadan Türkçeye çeviri becerisini her düzeyde edinmiş olmak. | X | ||||
4 | Türkçeden Fransızcaya her düzeyde çeviri yapabilmek. | X | ||||
5 | Değişik düzey ve türlerden metin çözümleme becerisine sahip olma. | X | ||||
6 | Diller ve kültürler arası karşılaştırmalı çalışmalar yapabilmek. | X | ||||
7 | Fransız Edebiyatını öğretebilmek | X | ||||
8 | Çağdaş dilbilim kuramlarına dayanarak dil betimlemeleri yapabilmek. | X | ||||
9 | Yabancı dil olarak Fransızcayı öğretebilmek. | X | ||||
10 | İspanyol Dili ve Edebiyatına egemen olmak. |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 0.00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 0 |