Kurumsal İletişim(CO-E 551)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
CO-E 551 | Kurumsal İletişim | 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans |
Dersi Veren(ler) | Banu BASKAN KARSAK bkarsak@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste örgütsel iletişimin örgütün devamlılığı ve başarısı için önemi vurgulanarak örgütsel iletişim kanalları, araçları ve yöntemleri aktarılacaktır |
İçerik |
1. Hafta: Örgüt/ örgütsel iletişim kavram ve amaçları 2. Hafta: Örgüt kuramları 3. Hafta Örgütlerde iletişim biçim ve araçları 4. Hafta Örgütsel iletişim kanalları 5. Hafta: Kurum Kimliği/ Kurum İmajı 6. Hafta: Kurum Kültürü 7. Hafta: Ara sınav 8. Hafta: Kurumsal İtibar 9. Hafta: Liderlik ve İletişim 10. Hafta: İletişim Engel ve Bozuklukları 11. Hafta: Örnek ve Uygulamalar 12. Hafta Örnek ve Uygulamalar 13. Hafta: Örnek ve Uygulamalar 14. Hafta: Örnek ve Uygulamalar |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu dersin sonunda öğrenci; - Örgütsel iletişim kavramı hakkında detaylı bilgi sahibi olur. - Örgütsel iletişim yöntem ve araçlarını tanıyabilir. - Uygulamalar ve örneklerle birlikte konuları analiz etme becerisine sahip olabilir. |
Öğretim Yöntemleri | Yönetim, organizasyon kuramlarına genel kavramsal bir bakış ve diğer ele alınacak konuların kavramsal ve görseller birlikteliğiyle ele alınması |
Kaynaklar |
Haluk GÜRGEN, Örgütlerde İletişim Kalitesi, Der Yayınları, 1997 Zeyyad SABUNCUOĞLU, Örgütlerde İletişim, Arıkan Yayınları,2009 Ayla OKAY, Kurum Kimliği, Media Cat Yayınları,1999. Beril Akıncı VURAL Kurum Kültürü, İletişim Yayınları, 2003. Cees B.M. Van RIEL, Principles of Corporate Communication, Prentice Hall, 1995. Peter STEIDL- Garry EMERY, CorporateImage and Identitiy Strategies Designing the corporate Future, Business & Professional Publishing, 1999. John M.T. BALMER and Stephan A. GREYSER, Revealing the Corporation: perspectives on identity, image, reputation, corporate branding, Routledge. John DOORLEY and Helio Fred GARCIA, Reputation Management, Routledge, 2007. Naomi LANGFORD and Woodand Brian SALTER, Critical Corporate Communications- a best practice blueprint, John Wiley & Sons , 2003 James HORTON, Integrating Corporate Communication,Quorum Books, 1995 |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Örgüt/ örgütsel iletişim kavram ve amaçları |
2 | Örgüt kuramları |
3 | Örgütlerde iletişim biçim ve araçları |
4 | Örgütlerde iletişim biçim ve araçları |
5 | Kurum Kimliği/ Kurum İmajı |
6 | Kurum Kültürü |
7 | Ara sınav |
8 | Kurumsal İtibar |
9 | Liderlik ve İletişim |
10 | Liderlik ve İletişim |
11 | Örnek ve Uygulamalar |
12 | Örnek ve Uygulamalar |
13 | Örnek ve Uygulamalar |
14 | Örnek ve Uygulamalar |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 0 | 0 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 0 | 0 |
Toplam | 0 | 0 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 40 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 1 | 60 |
Bütünleme | 0 | 0 |
Toplam | 2 | 100 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Kurumsal pazarlama stratejileri geliştirirebilir. | X | ||||
2 | Marka yönetim stratejileri üretebilir. | X | ||||
3 | Reklam kampanyalarını eleştirel gözle analiz eder. | X | ||||
4 | Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibi olur. | X | ||||
5 | Kurum kimliği ve kurum imajı konularında bilgi sahibi olur ve aralarındaki ilişkiyi kurabilir. | X | ||||
6 | İletişim alanındaki yenilikçi ve yaratıcı gelişmeleri takip eder. | X | ||||
7 | Öğrenciler stratejik ve analitik düşünme yetilerine sahip olurlar. | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 1 | 14 | 14 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 20 | 20 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 20 | 20 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 1 | 30 | 30 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Bütünleme | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 84 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 3.36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |