Bütünleşik Pazarlama İletişimi(GE 743)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GE 743 | Bütünleşik Pazarlama İletişimi | 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Doktora |
Dersi Veren(ler) | Caner DİNCER cdincer@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bütünleşik pazarlama iletişimi sisteminin nasıl işlediğini ve farklı sektör ve işletmelerdeki uygulamalarını açıklamaya çalışmak |
İçerik |
1. Hafta BPİ felsefesi 2. Hafta BPİ’nin amaçları 3. Hafta BPİ’nin elemanları ve organizasyonu 4. Hafta Ürün iletişimi 5. Hafta Marka iletişimi 6. Hafta Fiyat iletişimi 7. Hafta Lojistik iletişimi 8. Hafta Perakendecilikte iletişim 9. Hafta Tutundurma stratejileri 10. Hafta Reklamcılık 11. Hafta Halkla İlişkiler 12. Hafta Satış özendirme 13. Hafta Kişisel Satış 14. Hafta E-iletişim ve doğrudan pazarlama |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
1. Bütünleşik pazarlama iletişimi (BPİ) felsefesini tanımlamak 2. BPİ amaç ve hedeflerini açıklamak 3. BPİ araç ve strateji/taktiklerini açıklamak 4. BPİ’nin çıktılarını ve etkinliğini analiz etmek 5. BPİ’ni kullanan başarılı işletmelerin uygulamalarını incelemek |
Öğretim Yöntemleri | |
Kaynaklar |
1. Tony Yeshin, Integrated Marketing Communication, Butterworth-Heinemann Publish. 2. Yavuz Odabaşı, Mine Oyman, Bütünleşik Pazarlama İletişimi 3. Paul Copley, marketing Communication Manegemet, Elsevier Publish. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | BPİ felsefesi |
2 | BPİ’nin amaçları |
3 | BPİ’nin elemanları ve organizasyonu |
4 | Ürün iletişimi |
5 | Marka iletişimi |
6 | Fiyat iletişimi |
7 | Lojistik iletişimi |
8 | Perakendecilikte iletişim |
9 | Tutundurma stratejileri |
10 | Reklamcılık |
11 | Halkla İlişkiler |
12 | Satış özendirme |
13 | Kişisel Satış |
14 | E-iletişim ve doğrudan pazarlama |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 1 | 40 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 1 | 40 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci bilimsel düşüncenin temellerini ve gelişimini kavrayabilmelidir. | X | ||||
2 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci kuramsal yaklaşımları irdeleyip, yorumlayabilmeli ve yeni sentezlere ulaşabilmelidir. | X | ||||
3 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci uzmanlık alanındaki donanımını farklı fonksiyonlara (üretim, pazarlama, yönetim, muhasebe ve finans) ilişkin bilgi ve becerilerle destekleyebilmelidir. | X | ||||
4 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci eleştirel düşünebilmeli ve düşünsel bağımsızlığını koruyabilmelidir. | X | ||||
5 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci seçtiği uzmanlık alanında ileri düzeyde ve güncel, kuramsal ve pratik bilgiyi çalışmalarına eklemleyebilmelidir. | X | ||||
6 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci özgün bilimsel araştırmalar yapabilmelidir. | X | ||||
7 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci nitel ve nicel araştırma yöntemlerini ustalıkla kullanabilmelidir. | X | ||||
8 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci yeni yöntemler geliştirerek ya da bilinen yöntemleri yeni alanlara uygulayarak bilimsel metodlara yenilik getirebilmelidir. | X | ||||
9 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci çalışmalarını uluslararası saygın bilimsel platformlarda sunabilmeli ve yayımlayabilmelidir. | X | ||||
10 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci farklı uluslardan ve farklı bilim dallarından gelen uzmanlarla araştırma ve eğitim işbirlikleri yapabilmelidir. | X | ||||
11 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci toplum ve iş dünyası arasındaki sorunlara duyarlılık gösterebilmeli ve bu konuların doğru kavranması, araştırılması ve çözümünde proaktif olabilmelidir. | X | ||||
12 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci çalışmalarını sürdürürken bilimsel etiği öncelikle gözetebilmelidir. | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 0.00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 0 |