Muhasebe Kuramı(GE 731)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GE 731 | Muhasebe Kuramı | 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Doktora |
Dersi Veren(ler) | İdil KAYA ikaya@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı finansal muhasebe ve raporlama ile denetimin esaslarını oluşturan teori ve kavramları sunmak, öğrencilerin bu teori ve kavramlardan hareketle muhasebe ve denetim alandaki bilimsel araştırma yapabilme kabiliyetlerini artırmaktır. |
İçerik |
1. Ders: Finansal Muhasebe Teorisine Giriş 2. Ders: Finansal Raporlama Ortamı 3. Ders: Yasal Düzenlemeler 4. Ders: Uluslararası Muhasebe 5. Ders: Normatif Muhasebe Teorileri 6. Ders: Kavramsal Çerçeve Projeleri 7. Ders: Pozitif muhasebe Teorisi 8. Ders: Sistem Yönelimli Teoriler 9. Ders: Sosyal ve Çevresel Faktörlerin Entegrasyonu 10. Ders: Sermaye Piyasalarının Reaksiyonu 11. Ders: Bireylerin Reaksiyonu: Davranışsal Araştırmalar 12. Ders: Muhasebede Kritik Perspektifler 13. Ders: Muhasebede Araştırma Yöntemleri 14. Ders: Muhasebede Araştırma Yöntemleri |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarı ile tamamlayan bir öğrenci; 1. Serbest piyasa ekonomisi içinde muhasebe ve denetimin rolünü anlar. 2. Akademik literatüre dayanan teorik temeli anlar. 3. Finansal muhasebe alanında çağdaş ampirik araştırmaların ana temaları ve metodolojileri hakkında bilgi sahibi olur. 4. Muhasebe araştırmaları yapma becerisi kazanır. 5. Muhasebe ile alt alanları arasındaki boşlukların belirlenmesi yönünde etkili ve etik araştırma tasarlama becerisi edinir. |
Öğretim Yöntemleri | Ders Anlatımı, Vaka Analizi ve Uygulama Örnekleri Çözümü |
Kaynaklar |
Deegan Craig and Jeffrey Unerman. Financial Accounting Theory, International Edition, Mc Graw Hill, 2011. Kothari, S.P. (2001) Capital Market Research in Accounting. Journal of Accounting and Economics, 31, 105-231. Mathews, M.R. and Perera, M.H.B., Accounting Theory and Development, Chapman & Hall, London, 1991. Riahi-Belkaoui, Ahmed, Accounting Theory, Fifth Edition,Thomson, 2007. Scott, William S., Financial Accounting Theory, fifth edition, Pearson, Toronto, 2009. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Finansal Muhasebe Teorisine Giriş |
2 | Finansal Raporlama Ortamı |
3 | Yasal Düzenlemeler |
4 | Uluslararası Muhasebe |
5 | Normatif Muhasebe Teorileri |
6 | Kavramsal Çerçeve Projeleri |
7 | Pozitif Muhasebe Teorisi |
8 | Sistem Yönelimli Teoriler |
9 | Sosyal ve Çevresel Faktörlerin Entegrasyonu |
10 | Sermaye Piyasalarının Reaksiyonu |
11 | Bireylerin Reaksiyonu: Davranışsal Araştırmalar |
12 | Muhasebede Kritik Perspektifler |
13 | Muhasebede Araştırma Yöntemleri 1 |
14 | Muhasebede Araştırma Yöntemleri 2 |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 10 | 10 |
Sunum | 1 | 20 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 30 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Bütünleme | 0 | 0 |
Toplam | 12 | 60 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci bilimsel düşüncenin temellerini ve gelişimini kavrayabilmelidir. | X | ||||
2 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci kuramsal yaklaşımları irdeleyip, yorumlayabilmeli ve yeni sentezlere ulaşabilmelidir. | X | ||||
3 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci uzmanlık alanındaki donanımını farklı fonksiyonlara (üretim, pazarlama, yönetim, muhasebe ve finans) ilişkin bilgi ve becerilerle destekleyebilmelidir. | X | ||||
4 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci eleştirel düşünebilmeli ve düşünsel bağımsızlığını koruyabilmelidir. | X | ||||
5 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci seçtiği uzmanlık alanında ileri düzeyde ve güncel, kuramsal ve pratik bilgiyi çalışmalarına eklemleyebilmelidir. | X | ||||
6 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci özgün bilimsel araştırmalar yapabilmelidir. | X | ||||
7 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci nitel ve nicel araştırma yöntemlerini ustalıkla kullanabilmelidir. | X | ||||
8 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci yeni yöntemler geliştirerek ya da bilinen yöntemleri yeni alanlara uygulayarak bilimsel metodlara yenilik getirebilmelidir. | X | ||||
9 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci çalışmalarını uluslararası saygın bilimsel platformlarda sunabilmeli ve yayımlayabilmelidir. | X | ||||
10 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci farklı uluslardan ve farklı bilim dallarından gelen uzmanlarla araştırma ve eğitim işbirlikleri yapabilmelidir. | X | ||||
11 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci toplum ve iş dünyası arasındaki sorunlara duyarlılık gösterebilmeli ve bu konuların doğru kavranması, araştırılması ve çözümünde proaktif olabilmelidir. | X | ||||
12 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci çalışmalarını sürdürürken bilimsel etiği öncelikle gözetebilmelidir. | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 5 | 70 |
Ödevler | 14 | 2 | 28 |
Sunum | 1 | 1 | 1 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 16 | 16 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 18 | 18 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Bütünleme | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 175 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 7.00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |