Ekonomi(Mİ622)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Mİ622 | Ekonomi | 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans |
Dersi Veren(ler) | Melik ERTUĞRUL mertugrul@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı |
Mikroekonominin prensiplerini öğreterek firma ve hanehalkı seviyesinde kaynakların verimli kullanımına ilişkin fikir vermek Arz ve talebe ilişkin temeller ile olayların arz ve talepte meydana getireceği etkileri öğretmek Elastiklik kavramı, refah ekonomisi ve çeşitli piyasa yapılarındaki denge ile ilişkili üretim & kar seviyelerini öğretmek GSYİH, enflasyon, işsizlik, tasarruflar, yatırımlar, parasal sistem ve açık ekonomiler gibi kavramları öğreterek temel makroekonomik göstergelerin yorumlanmasını sağlamak FinTech’ler ve blokzincir teknolojisinin ekonomiye etkilerini öğretmek ve gelecek ekonomik sistem hakkında fikir vermek |
İçerik |
1. Ders: Ekonominin prensipleri (Ch#1), Ekonomist gibi düşünmek (Ch#2), Bağlılık & ticaretten kazanç (Ch#3) 2. Ders: Tüketici teorisi & davranışları (Ch#21), Arz & talep (Ch#4) 3. Ders: Esneklik & uygulamaları (Ch#5), Kamusal mallar ve ortak kaynaklar & dışsallıklar (Ch#11, 10) 4. Ders: Tüketiciler, üreticiler & piyasa etkinliği (Ch#6, 7), Vergilemenin maliyetleri & uluslararası ticaret (Ch#8, 9) 5. Ders: Üretim kuramı & üretim maliyetleri (Ch#13) 6. Ders: Rekabetçi piyasa (Ch#14), Tekel piyasası (Ch#15) 7. Ders: Tekelci rekabet piyasası (Ch#16), Oligopol piyasa (Ch#17) 8. Ders: Ulusal gelir (Ch#23, 12) 9. Ders: Enflasyon (Ch#24), İşsizlik (Ch#28, 35) 10. Ders: Üretim, büyüme & kalkınma (Ch#25, 20) 11. Ders: Yatırımlar, tasarruflar & finansal sistem (Ch#26) 12. Ders: Parasal sistem (Ch#29) 13. Ders: FinTech’ler 14. Ders: Blokzincir teknolojisi & kripto paralar |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi tamamlayan bir öğrenci aşağıda belirtilenleri yapabilir: 1. Mikroekonominin prensiplerini öğrenir ve firma ve hanehalkı seviyesinde kaynakların verimli kullanımına ilişkin fikir sahibi olur. 2. Arz ve talebe ilişkin temeller ile olayların arz ve talepte meydana getireceği etkileri bilir. 3. Elastiklik kavramı, refah ekonomisi ve çeşitli piyasa yapılarındaki denge ile ilişkili üretim & kar seviyelerini bilir. 4. GSYİH, enflasyon, işsizlik, tasarruflar, yatırımlar, parasal sistem ve açık ekonomiler gibi kavramları öğrenir ve temel makroekonomik göstergeleri yorumlayabilir. 5. FinTech’ler ve blokzincir teknolojisinin ekonomiye etkilerini bilir ve gelecek ekonomik sistem hakkında fikir sahibi olur. |
Öğretim Yöntemleri |
Yansılar, kütüphane taramaları ve internet kaynakları Öğrenciler, dersin moodle sayfasını düzenli olarak takip etmelidir! |
Kaynaklar | Principles of Economics – G. Mankiw |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Ekonominin prensipleri (Ch#1), Ekonomist gibi düşünmek (Ch#2), Bağlılık & ticaretten kazanç (Ch#3) |
2 | Tüketici teorisi & davranışları (Ch#21), Arz & talep (Ch#4) |
3 | Esneklik & uygulamaları (Ch#5), Kamusal mallar ve ortak kaynaklar & dışsallıklar (Ch#11, 10) |
4 | Tüketiciler, üreticiler & piyasa etkinliği (Ch#6, 7), Vergilemenin maliyetleri & uluslararası ticaret (Ch#8, 9) |
5 | Üretim kuramı & üretim maliyetleri (Ch#13) |
6 | Rekabetçi piyasa (Ch#14), Tekel piyasası (Ch#15) |
7 | Tekelci rekabet piyasası (Ch#16), Oligopol piyasa (Ch#17) |
8 | Ulusal gelir (Ch#23, 12) |
9 | Enflasyon (Ch#24), İşsizlik (Ch#28, 35) |
10 | Üretim, büyüme & kalkınma (Ch#25, 20) |
11 | Yatırımlar, tasarruflar & finansal sistem (Ch#26) |
12 | Parasal sistem (Ch#29) |
13 | FinTech’ler |
14 | Blokzincir teknolojisi & kripto paralar |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | |
2 | |
3 | |
4 | |
5 | |
6 | |
7 | |
8 | |
9 | |
10 | |
11 | |
12 | |
13 | |
14 |
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 3 | 50 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 2 | 20 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 30 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 3 | 50 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İşletmelerde üst düzey yönetim kademelerine ilişkin gereken bilgi ve becerileri kullanabilmelidir. | X | ||||
2 | İşletmeyi etkileyen iç ve dış koşulları dikkate alarak, riskleri minimize edecek davranış biçimlerini belirleyebilmelidir. | X | ||||
3 | Temel işletme fonksiyonları dışında, işletme yönetiminde gerekli olabilecek, iş hukuku, sosyoloji, psikoloji, örgüt sosyolojisi, lojistik ve sayısal yöntemler gibi bilimsel alanlar hakkında temel bilgiye sahip olmalıdır. | X | ||||
4 | Profesyonel iş yaşamının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerine hakim olabilmelidir. | X | ||||
5 | Artan rekabet ve küreselleşme ortamında, yenilikçi stratejiler uygulayarak, işletmenin rekabet gücünü üst düzeyde tutabilmelidir. | X | ||||
6 | İşletmeyi etkileyen iç ve dış koşullardaki değişimleri ve bu değişimlerin yaratabileceği sorunları zamanında tesbit ederek, çözüm önerileri geliştirebilmeli ve uygulayabilmelidir. | X | ||||
7 | İşletme oyunu, simülasyon gibi tekniklerden yararlanarak yönetsel sorunlara çözümler üretebilmelidir. | X | ||||
8 | En az iki yabancı dilde işletme sorunlarını tartışabilecek ve fikirlerini sunum haline getirebilecek düzeyde olmalıdır. | X | ||||
9 | Vak’a analizi, örnek olay çözümü gibi pratiklere yatkınlık sahibi olup, görev aldığı projelerde katkı sağlayabilmelidir. | X | ||||
10 | Ekip içinde sorumluluk alabilmeli ve takım çalışmasına katkı sağlayabilmelidir. | X | ||||
11 | Sürekli gelişen bilim ve teknoloji ortamına ayak uydurabilmek için mesleki ve teknolojik becerilerini güncelleme alışkanlığı kazanmış olmalıdır. | X | ||||
12 | İş hayatında etik davranmayı, iş arkadaşlarının ve işletme paydaşlarının menfaatlerini gözetmeyi prensip edinmiş olmalıdır. | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 12 | 2 | 24 |
Ödevler | 2 | 18 | 36 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 18 | 18 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 145 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 5.80 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |