Pazarlama İlkeleri(Mİ504)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Mİ504 | Pazarlama İlkeleri | 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans |
Dersi Veren(ler) | Nilşah CAVDAR AKSOY (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, pazarlama bilimi hakkında analitik ve eleştirel düşünme kabiliyeti kazandırmayı amaçlamaktadır. |
İçerik | Ders kapsamında, etkili pazarlama stratejileri geliştirmek için anlaşılması gereken pazarlama kavramları, pazarlama stratejisi, pazarlama çevresi, pazarlama bilgi sistemi, pazarlama araştırmaları, tüketici davranışları gibi konular işlenecek ve uluslararası pazarlama, sürdürülebilir pazarlama gibi kimi öne çıkan pazarlama alt alanları üzerinde durulacaktır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
1. Pazarlamanın temelini teşkil eden kavram ve olguları tanımlayabilme, örneklendirebilme 2. Temel pazarlama bileşenlerini analiz edebilme ve pazarlama süreci içindeki yerleri düzenleyebilme 3. Pazar çevresi kavramını açıklayabilme, pazar çevresini oluşturan unsurları analiz edebilme ve pazarlama yönetimi açısından çıkarımlarını belirleyebilme 4. Bir işletmenin pazarlama faaliyetlerini analiz edebilme ve pazarlama programlarını oluşturabilme 5. Pazarlamadaki güncel gelişmeleri takip etme, bu bilgiler ışığında strateji oluşturabilme |
Öğretim Yöntemleri | |
Kaynaklar |
o Philip Kotler & Gary Armstrong, Principles of Marketing, Pearson. o Mehmet Karafakıoğlu, Pazarlama İlkeleri, Beta. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Giriş ve kavramlar |
2 | Pazarlamada temel kavramlar |
3 | Pazarlama stratejisinin işletmelerdeki yeri ve önemi |
4 | Pazarlama çevresi |
5 | Pazarlama bilgi sistemi ve pazarlama araştırmaları |
6 | Pazarlama araştırmaları-devam |
7 | Tüketici davranışı |
8 | Tüketici davranışı-devam |
9 | Ara sınav |
10 | Pazar bölümlendirme, hedefleme, konumlandırma |
11 | Güncel pazarlama alt alanları |
12 | Öğrenci sunumları |
13 | Öğrenci sunumları |
14 | Öğrenci sunumları |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | |
2 | |
3 | |
4 | |
5 | |
6 | |
7 | |
8 | |
9 | |
10 | |
11 | |
12 | |
13 | |
14 |
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 1 | 15 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 25 |
Proje | 1 | 20 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 3 | 60 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İşletmelerde üst düzey yönetim kademelerine ilişkin gereken bilgi ve becerileri kullanabilmelidir. | X | ||||
2 | İşletmeyi etkileyen iç ve dış koşulları dikkate alarak, riskleri minimize edecek davranış biçimlerini belirleyebilmelidir. | X | ||||
3 | Temel işletme fonksiyonları dışında, işletme yönetiminde gerekli olabilecek, iş hukuku, sosyoloji, psikoloji, örgüt sosyolojisi, lojistik ve sayısal yöntemler gibi bilimsel alanlar hakkında temel bilgiye sahip olmalıdır. | X | ||||
4 | Profesyonel iş yaşamının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerine hakim olabilmelidir. | X | ||||
5 | Artan rekabet ve küreselleşme ortamında, yenilikçi stratejiler uygulayarak, işletmenin rekabet gücünü üst düzeyde tutabilmelidir. | X | ||||
6 | İşletmeyi etkileyen iç ve dış koşullardaki değişimleri ve bu değişimlerin yaratabileceği sorunları zamanında tesbit ederek, çözüm önerileri geliştirebilmeli ve uygulayabilmelidir. | X | ||||
7 | İşletme oyunu, simülasyon gibi tekniklerden yararlanarak yönetsel sorunlara çözümler üretebilmelidir. | X | ||||
8 | En az iki yabancı dilde işletme sorunlarını tartışabilecek ve fikirlerini sunum haline getirebilecek düzeyde olmalıdır. | X | ||||
9 | Vak’a analizi, örnek olay çözümü gibi pratiklere yatkınlık sahibi olup, görev aldığı projelerde katkı sağlayabilmelidir. | X | ||||
10 | Ekip içinde sorumluluk alabilmeli ve takım çalışmasına katkı sağlayabilmelidir. | X | ||||
11 | Sürekli gelişen bilim ve teknoloji ortamına ayak uydurabilmek için mesleki ve teknolojik becerilerini güncelleme alışkanlığı kazanmış olmalıdır. | X | ||||
12 | İş hayatında etik davranmayı, iş arkadaşlarının ve işletme paydaşlarının menfaatlerini gözetmeyi prensip edinmiş olmalıdır. |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 0.00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 0 |