Uluslararası Finansal Makroiktisat(ECON315)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ECON315 | Uluslararası Finansal Makroiktisat | 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Sevgi GENCAY İNECİ sineci@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin uluslararası makro iktisadın temel teorilerini kavramaları ve uluslararası parasal ve finansal sistemin işleyişini anlamaları sağlanmaya çalışılır. |
İçerik | Ders programı 14 hafta üzerinden 42 saatlik bir öğrenimi kapsar. İşlenen konuların örnek olay çözümlemeleri teorik açıklamaların daha iyi anlaşılmasını sağlamaya çalışır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Uluslararası makro iktisadın genel çerçevesini anlayabilmek, Döviz kuru ve parasal ilişkiler ile ilgili teorileri kavrayabilmek, Döviz kuru krizlerini açıklayan teorileri kavrayabilmek, Döviz piyasalarını tanımak ve yapılan işlemleri anlayabilmek, Risk kavramı ve finansal risk yönetimi ile ilgili temel bilgileri kavrayabilmek. |
Öğretim Yöntemleri |
Teorik (Derse devam zorunluluğu %70). |
Kaynaklar |
Temel kaynaklar: Bernard Guillochon et all (2020) Economie Internationale, Dunod Philippe d’Arvisenet (2008) Finance Internationale, Dunod. Tamamlayıcı kaynaklar: D.K. Eiteman. , A.I Stonehill, M.H Moffett , Multinational Business Finance, 13.ed. Pearson Paul Krugman &M. Obstfeld, and M. Melitz, Economie Internationale. Ed.11, Pearson, 2018. Halil Seyidoğlu (2020) Uluslararası İktisat. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Ödemeler bilançosu |
2 | Uluslararası para sistemi ve sorunları |
3 | Cari denge ve sorunları: Sermaye hareketleri, borçların sürdürülebilirliği, ödemeler bilançosu denkliği |
4 | Döviz kuru rejimleri ve rekabet gücü, Marshall -Lerner şartı |
5 | Geleneksel döviz piyasasının işleyişi |
6 | Dış şoklar ve Mundell Fleming modeli |
7 | Satın alma gücü paritesi, karşılanmış faiz paritesi , Balassa -Samulelson etkisi |
8 | Döviz kuru ile ilgili teorik modeller |
9 | Döviz kuru krizlerini açıklayan modeller |
10 | Finansal piyasalarda riskler: Kur riski, faiz riski, kredi riski |
11 | Risk yönetimi ile ilgili temel bilgiler |
12 | Risk yönetimi ile ilgili yöntemler: döviz swapları, faiz swapları |
13 | Öğrenci sunumları |
14 | Öğrenci sunumları |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 1 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 1 | 10 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 6 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Bütünleme | 0 | 0 |
Toplam | 3 | 26 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Farklı ekonomik teorilere ve güncel teorik yaklaşımları ortaya çıkartan tartışmalara dair temel bilgiye sahip olmak | X | ||||
2 | Uygulamalı alanlardaki farklı ekonomik soruları değerlendirmek için temel niceliksel ve niteliksel yöntemleri kullanma becerisine sahip olmak. | |||||
3 | Güncel ekonomik tartışma ve sorunları kavrama becerisine sahip olmak | X | ||||
4 | Farklı kamusal ve profesyonel ortamlarda yazılı ve sözlü olarak açık ve etkili iletişim becerilerine sahip olmak. | X | ||||
5 | Dünya ekonomik tarihine dair temel bilgilere ve Türkiye ekonomi tarihine dair sağlam bilgilere sahip olmak. | X | ||||
7 | Ekonomi alanında kullanılan standart sayısal tekniklere ve ampirik modellere dair bilgiye sahip olmak | |||||
8 | Temel ekonomik teorileri uygulamalı alanlarda kullanma becerisine sahip olmak. | X | ||||
9 | Teorik ve model temelli analitik yöntemleri temel olarak kavrama becerisine sahip olmak | X | ||||
10 | Ekonomik kavramları güncel ekonomik sorunları tartışmakta kullanma becerisine sahip olmak | X | ||||
11 | Mantık çerçevesinde akıl yürütme ve analitik olarak çalışma becerisine sahip olmak. | X | ||||
12 | Farklı uygulamalı ve teorik alanlarda ekonominin sosyal boyutuyla ilgili duyarlılık sahibi olmak | X | ||||
13 | Ekonomik problemleri analiz temek için doğru ekonomik modelleri tespit edebilmek. | |||||
16 | Temel istatistik ve ekonometrik kavramları anlamak ve bunları kendi uygulamalı çalışmalarında kullanabilmek | |||||
17 | Türkiye ekonomisinin güncel ekonomik sorunları hakkında derinlemesine bilgi sahibi olmak ve dünyada ekonomik sorunlara dair temel bilgiye sahip olmak | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 3 | 1 | 3 |
Sunum | 3 | 1 | 3 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 4 | 4 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 3 | 1 | 3 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 103 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 4.12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |