İletişim Antropolojisi(COM 509)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
COM 509 | İletişim Antropolojisi | 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans |
Dersi Veren(ler) | Murad Ö. ÖZDEMİR mozdemir@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı |
Bilim ve felsefe için gündelik yaşam, temelde bir ilk anlam küresidir: çoğunlukla “yaşanmışlığın ve düşünmenin henüz birbirinden ayrışmadığı , dünyanın tüm şeylerinin toplamı olarak görüldüğü bir derece” olarak kabul gören gündelik yaşam, çokça ciddi konuların alanına eklemlenmesi yakışık almayan bir önemsiz nesneler topluluğu olarak görülmüştür. Buradaki temel çelişki, gündelik yaşam bilgisibin çoğu bilkim dalının temel nesnesi olduğunun göz ardı edilmesidir. Günümüzde çoğu disiplin yaklaşımını bu olguyu dikkate alarak biçimlendirmektedir. İletişimi, temelinde, gündelik yaşam ortamlarında, sözlerde, beden dilinde, zaman ve mekan kullanımında kavrama ve gözleme becerisini geliştirmek bu dersin amacını oluşturmaktadır. Bu olgunun toplumsal ve kültürel boyutu, etnografik yöntem çerçevesinde vurgulanacaktır. |
İçerik |
1. Hafta: İletişim Antropolojisine Giriş 2. Hafta:Kültür kavramı 3. Hafta:Kültür ve Öteki 4. Hafta: Mekan-I 5. Hafta: Mekan-II 6. Hafta: Zaman-I 7. Hafta: Zaman-II 8. Hafta: Beden Dili 9. Hafta: Dil 10. Hafta:Sanat ve Görsel İletişim 11. Hafta: Alan araştırması 12. Hafta: Alan araştırması 13. Hafta: Alan araştırması 14. Hafta: Değerlendirme |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu dersin sonunda öğrenci: 1. İletişim antropolojisini tanımlayabilir, yöntemini açıklayabilir. 2. İletişimin kültürel boyutlarını gündelik yaşam pratikleri çerçevesinde gözleyebilir. 3. Mekanda / mekanla/ kültürel iletişimin boyutlarını kavrar. 4.Kültürlere göre zaman iletişiminin rolünü bilir. 5. Beden dilinin kültürel boyutlarını tanımlayabilir. 6.Dil ve kültür arasındaki ilişkileri tartışabilir. 7. Görsel sanatın iletişim boyutunu açıklayabilir. 8 Alana ilşkin bir etnografik çalışma deneyimi kazanır. |
Öğretim Yöntemleri | |
Kaynaklar |
1. GÜVENÇ, Bozkurt. İnsan ve Kültür, İstanbul: Remzi Kitabevi 2. WINKIN, Yves. Anthropologie de la Communication, Bruxelles: de Boeck & Larcier, 1996 3. HALL, Edward T. Le Langage Silencieux, Paris: Seuil, 1984 4. BARRIER, Guy La Communication Non Verbale, Paris: ESF.1996 |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Toplam | 0 | 0 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Toplam | 0 | 0 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 0.00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 0 |