Görsel Kültür(SİY 631)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SİY 631 | Görsel Kültür | 1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans |
Dersi Veren(ler) | Halime YÜCEL BOURSE hbyucel@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, imgelerin üretimini, dolaşımını ve alımını görsel evreni anlaşılır kılan göstergebilim kuramları ışığında incelenecektir. |
İçerik |
Görsel kültürün özellikleri Görsel kültürün gelişimi İmge kavramı Göstergebilim Görsel göstergebilim |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
1. İmge kavramını anlamak 2. Göstergebilimin temel kavramlarını öğrenmek 3. İmge çözümlemesi konusunda bilgilenmek 4. İmgenin toplumdaki dönemini kavramak |
Öğretim Yöntemleri |
anlatım tartışma öğrencilerin sunumu |
Kaynaklar |
Joseph Courtés, Semiotique. Dictionnaire raisonné de la théorie du langage. Hachette. 1994. Martine Joly, Introduction à l’analyse de l’image. Broché. Mariette Julien, L’Image Publicitaire des Parfums: Communication Olfactive, Paris, Harmattan, 1997. Hal Niedzviecki, Dikizleme Günlüğü, Ayrıntı Yayınları. Diana Crane, Moda ve Gündemleri, Ayrıntı Yayınları. Jean Baudrillard, Tam Ekran, YKY. Kevin Robins, İmaj, Ayrıntı Yayınları. Peter Burke, Tarihin Görgü Tanıkları, Kitap Yayınevi. Rudolf Arnheim, Görsel Düşünme, Metis. George Ritzer, Büyüsü Bozulmuş Dünyayı Büyülemek, Ayrıntı Yayınları. George Ritzer, Toplumun McDonaldlaştırılması, Ayrıntı Yayınları Halime Yücel, İmgeden Yoruma, Nobel Yayıncılık, 2021 |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Görsel kültürün özellikleri |
2 | Görsel kültürün gelişimi |
3 | İmge kavramı |
4 | İmge kavramı |
5 | Göstergebilim |
6 | Görsel göstergebilim |
7 | Sunum |
8 | Sunum |
9 | Reklam imgesi çözümlemesi |
10 | Reklam imgesi çözümlemesi |
11 | Televizyon imgesi çözümlemesi |
12 | Sinema imgesi çözümlemesi |
13 | Sunum |
14 | Sunum |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | |
2 | |
3 | |
4 | |
5 | |
6 | |
7 | |
8 | |
9 | |
10 | |
11 | |
12 | |
13 | |
14 |
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 2 | 100 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 2 | 100 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İletişim sorunlarına yönelik çözümler için gerekli stratejik düşünme ve analiz yetisine sahip olur. | X | ||||
2 | Stratejik iletişim alanında özgün projeler tasarlar, uygular ve yönetir. | X | ||||
3 | Yeni iletişim teknolojileri, kriz ve risk iletişimi yönetimi, ikna, kültürlerarası iletişimin etkinliği vb. konularda bilgi sahibi olur. | X | ||||
4 | Profesyonel etik ilkeleri uygular ve teşvik eder. | X | ||||
5 | Kültür, iletişim ve kuruluşların değişimi arasındaki ilintileri farkeder. | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 1 | 15 | 15 |
Sunum | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 95 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 3.80 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |