Uluslararası Güncel Sorunlar (Seminer)(RI-615)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
RI-615 | Uluslararası Güncel Sorunlar (Seminer) | 1 | 3 | 0 | 0 | 0 | 5 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans |
Dersi Veren(ler) | Feride Selcan SERDAROĞLU POLATAY sserdaroglu@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu seminer dersi, Uluslararası İlişkiler alanında akademik kurallara uygun bir Yüksek Lisans tezi yazma becerisini kazandırmayı amaçlamaktadır ve kaynak belirleme ve araştırma, kavramsallaştırma ve yazı planı oluşturma gibi temel aşamaları kapsamaktadır. Odak noktası nitel araştırma yöntemleridir. |
İçerik | Uluslararası ilişkilerde metodolojinin gelişim ve dönüşüm aşamalarını açıklayan metinler okunur ve sınıfta tartışılır. Konu seçimi, araştırma sorusu belirleme, literatür taraması, sorunsal oluşturma, içerik veya söylem analizi modelleri ve plan türleri gibi kavramsal/kuramsal yaklaşımlar ve açıklamalar incelenir. Analiz yöntemlerinin somut bir şekilde anlaşılmasını kolaylaştırmak amacıyla vaka çalışmaları tartışılır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenci; 1- Uluslararası İlişkiler disiplininin metodolojik problemleri çerçevesinde dünyada hangi tartışmaların yapıldığını öğrenir. 2- Nitel uluslararası ilişkiler yöntemleri hakkında bilgi edinir. 3- Araştırma soruları belirleme, literatür taraması, hipotez oluşturma ve bilimsel makaleler ile yüksek lisans tezi yazma gibi pratik çalışmalara hazırlanır. |
Öğretim Yöntemleri | İlk olarak, uluslararası ilişkiler disiplininin tarihi, dünyadaki farklı yaklaşımlar ve farklı araştırma ve analiz yöntemleri üzerine özel çalışmalar okunur ve tartışılır. Daha sonra, bu yöntemlerin uygulanmasına yönelik pratik çalışmalar yapılır. |
Kaynaklar |
AYDINLI Ersel (Ed.), Uluslararası İlişkilerde Metodoloji, İstanbul, KÜY, 2022 LAMONT Christopher, Research Methods in International Relations, London, Thousand Oaks, New Delhi, Singapore, SAGE, 2015. CURINI Luigi, FRANZESE Robert (Eds), The SAGE Handbook of Research Methods in Political Science and International Relations, Sage, 2020. DEVIN Guillaume (Ed), Méthodes de recherche en relations internationales, Paris, Presse de Sciences Po, 2016 + Bölüm konularına göre makaleler |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Ders tanıtımı |
2 | I- Uluslararası İlişkilerde Yöntemsel Sorunlar: A- Uİ bir sosyal bilim mi? Yöntem üzerine tartışmalar |
3 | B- Batı/Batı-dışı (Non-Western) ayrımı ve bilimsellikte meşruiyet |
4 | C- Türkiye’de Uİ |
5 | II- Araştırma Etiği |
6 | III- Uluslararası İlişkilerde Soru Odaklı Araştırma A- Literatür taraması |
7 | B-Araştırma tasarımı: değişkenleri ve aralarındaki bağıntıyı saptama/ nedensellik ve korelasyon |
8 | IV- İçerik Analizi: kodlama meselesi |
9 | V- Web Verisi Kullanımı |
10 | VI- Söylem Analizi |
11 | VII- Oyun Teorisi |
12 | VIII- Geniş örneklemli (Large-N) Analiz |
13 | IX- Saha Araştırması, Vaka Analizi |
14 | X- Araştırmayı yazmak |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Toplam | 0 | 0 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Toplam | 0 | 0 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Lisans düzeyinde almış olduğu eğitimi derinleştirmiş olabilmeli; | X | ||||
2 | Uluslararası İlişkiler disiplininin gerektirdiği siyaset bilimi ve felsefesi, tarih, hukuk, iktisat, sosyoloji temeline hâkimiyetinden hareketle çok yönlü analiz kapasitesini geliştirmiş olabilmeli; | X | ||||
3 | Bu düzeyde edinmiş olduğu bilgiyi pekiştirmiş olarak uzmanlık düzeyinde pratiğe dökebilecek durumda olmalı; | X | ||||
4 | Belirli bir tema ve/veya bölge üzerinde uzmanlık alanını belirlemiş olmalı ve yüksek lisans çalışmalarını bu seçim doğrultusunda derinleştirmeli, analitik kapasitesini arttırmalı; | X | ||||
5 | Araştırma yöntemleri konusunda uzmanlık düzeyinde yetkinleşmiş olmalı, araştırmalarından elde etmiş olduğu bulguları bilimsel kıstaslara uygun bir şekilde değerlendirebilmeli; | X | ||||
6 | Galatasaray Üniversitesi’nin, Avrupa ile kurumsal ilişkileri ışığında, Türkiye’nin Avrupa Birliği üyeliğine somut katkıda bulunabilecek yetkinliğe sahip olabilmeli; | |||||
7 | Akademik ve/ veya uluslararası alanda faaliyet gösteren kuruluşlarda etkin bir yer alacak bilgi ve beceriye sahip olabilmeli; | X | ||||
8 | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip etmekle kalmayıp, bu yayınlara katkıda bulunabilecek akademik ve dil (Fransızca, İngilizce, Türkçe) yetisine ve donanımına sahip olabilmeli; | X | ||||
9 | Araştırmacı yönü gelişmiş olmalı; bu amaç doğrultusunda edindiği bilgi ve becerileri, niteliksel ve niceliksel çalışmalarda etkin biçimde kullanabilecek seviyede olmalı; | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 0.00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 0 |