Türk Dili II(TUR002)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TUR002 | Türk Dili II | 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Ön Lisans |
Dersi Veren(ler) | Özcan DURUKAN (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı |
Dil, insanoğlunun toplumsallaşmasında en önemli iletidir. Bu ileti kavramları belirten birer göstergeler dizgesi oluşturmaktadır. Oluşturulan göstergeler dizgesi yazıyla, simgeyle, çeşitli imlerle, sosyal davranış belirtileri ile aynı düzlemde ele alınabilmektedir. Dil düşünme ve konuşma aracımızdır. iletişim kurarken sözcükleri seçme ve bunu aktarabilme yetisi önem kazanırken, bağlam ve konu değiştikçe aktarıcının da dil kullanımı farklılık kazanacak ve dil devingenleşecektir. Bu bağlamda da, amaç "Türk Dili" nin yazım kurallarını, noktalama imlerini, yapısını, öğelerini, ses kurallarını kullanabilme ve (APA sistemi) yazabilmelidir. |
İçerik |
1.Dil nedir? 2.Dilbilgisi Nedir? 3.Yazım Kuralları 4.Noktalama imleri 5.Sözcük ve Sözcük kullanımı 6.Yazma ve yazma beceriler (APA) 7.Yazın türlerinin okunması "Öykü, Roman, Deneme, Eleştiri" 8.Yazın türlerinin "21-K" yöntemi ile çözümlenmesi 9.Konuşma-Tartışma 10.Anlatım bozuklukları 11.metin yazma 12.Vurgulama-Yorumlama 13.Yazma uygulamaları 14.Konuşma uygulamaları 15.Fonetik Diksiyon |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
1.Yazma ve yazma becerileri (APA sistemi) 2.Yazın türlerinin okunması 3.Yazın türlerinin 21-K yöntemi ile çözümlenmesi 4.Yazma ve konuşma uygulamaları 5.Dil, Söylem ve Metin 5.Dil, Söylem ve Metin |
Öğretim Yöntemleri | Katılımcı Konferans |
Kaynaklar |
AKSAN D.(1988) Anlambilim. Engin yayınları. AUSTİN J. (1962) How to do Things with Words. Oxford. Clarendon Press. ÇOMAK A.N. (1995) Yazının İşlevsel Kullanımı. Der Yayınları. İstanbul. DEMİRAY K.(1994) Temel Türkçe Sözlük. İnkılap Kitabevi. İstanbul. DEMİRCAN Ö. (1996) Türkçenin Sesdizimi .Der Yayınları. İstanbul. EKİCİ E. (1997) Dilbilgisi. Alkan Matbaası. İstanbul. GÖKTÜRK A. (1988) Okuma Uğraşı. İnkılap Kitabevi. İstanbul. GREIMAS A.J. (1983) Structural Semantics. Lincoln: University of Nebraka Press. HALLIDAY M. (1976) Language as Social Semiotics. London. İNCEOĞLU Y.-ÇOMAK A.N. (2009) Metin Çözümlemeleri. Ayrıntı Yayınları. İstanbul. ONG W. (1995) Sözlü Kültür ve Yazılı Kültür. Metis Yayınları. TÜRKÇE SÖZLÜK (2011) (Hazırlayan/lar: Şükrü haluk Akalın ve Diğerleri) Atatürk Kültür ve Tarih Yüksek Kurumu . Ankara. VAN Dijk T.A. (1977) Text and Context. Explorations in the Semantics and Pragmatics of Discourse. Longman. Londra. VAN Dijk T.A. (1993) Principles of Critical Analysis. Sage Publications. VARDAR B.(1978) Başlıca Dilbilim Terimleri Sözlüğü. İstanbul Üniversitesi. Yabancı Diller Yüksek Okulu Yayınları. İstanbul. WODAK R. (1989) Language. Power and Ideoloji. Amsterdam. Türk ve Dünya Edebiyatı "Öykü-Roman" |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Toplam | 0 | 0 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Toplam | 0 | 0 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 0.00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 0 |