Makroiktisat III(ECON218)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ECON218 | Makroiktisat III | 4 | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Salise İrem ZEYNELOĞLU izeyneloglu@gmail.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | - çeşitli değişkenlerin açık ekonomi çerçevesinde birbiriyle ilişkisi üzerinden IS-LM-BP ve OA-DA modelleriyle konjonktürel iktisat politikalarının etkinliğini tartışmak |
İçerik | -Ders öncelikle açık ekonomideki milli muhasebe denkliklerini inceleyerek başlar. Sabit ve esnek döviz kuru rejimlerinde IS-LM-BP modelleriyle devam eder ve OA-DA modeliyle son bulur. |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Dersi başarıyla tamamlayan öğrenci: -Çeşitli makroekonomik göstergelerin birbiriyle ilişkisini anlar -Çeşitli ülkelerde uygulanan makroiktisat politikaları anlar, sonuçlarını tahmin ve analiz eder, -Kriz dönemlerinde uygulanabilecek politikalar önerir, olumlu ve olumsuz sonuçlarını tahmin eder |
Öğretim Yöntemleri | Anlatım, örnek olay, problem çözme, tartışma |
Kaynaklar | Macroéconomie internationale, Gilbert Koenig chp1-3, 5, 4 |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Chp 1. Balance de paiements, agrégats monétaires en éco ouverte |
2 | Chp 1. cadre comptable d'une éco ouverte, application à la TUR |
3 | Chp 2 IS-LM-BP en changes fixes: le modèle |
4 | Chp 2 IS-LM-BP en changes fixes: efficacité des politiques économiques |
5 | Chp 2 IS-LM-BP: TD et discussion de la période 2022-23 |
6 | Chp 3 IS-LM-BP en changes flexibles: info sur le tx de change/ 1. ara sınav |
7 | semaine de révision |
8 | Chp 3 IS-LM-BP en changes flexibles: modèle avec anticipations statiques et adaptatives / quiz |
9 | Ramazan Bayramı |
10 | Chp 3 IS-LM-BP en changes flexibles: efficacité des politiques économiques selon les anticipations |
11 | Férié |
12 | Chp 4. OA-DA en éco ouverte: OA / 2. arasınav |
13 | Chp 4. OA-DA en changes fixes |
14 | Chp 4. OA-DA en changes flexibles |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
5 | IS-LM-BP changes fixes, problem çözümü |
14 | OA-DA, problem çözümü |
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 4 | 60 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 5 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 2 | 30 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 1 | 0 |
Kısa Sınavlar | 1 | 10 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 5 | 60 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Farklı ekonomik teorilere ve güncel teorik yaklaşımları ortaya çıkartan tartışmalara dair temel bilgiye sahip olmak | X | ||||
2 | Uygulamalı alanlardaki farklı ekonomik soruları değerlendirmek için temel niceliksel ve niteliksel yöntemleri kullanma becerisine sahip olmak. | X | ||||
3 | Güncel ekonomik tartışma ve sorunları kavrama becerisine sahip olmak | X | ||||
4 | Farklı kamusal ve profesyonel ortamlarda yazılı ve sözlü olarak açık ve etkili iletişim becerilerine sahip olmak. | X | ||||
5 | Dünya ekonomik tarihine dair temel bilgilere ve Türkiye ekonomi tarihine dair sağlam bilgilere sahip olmak. | X | ||||
7 | Ekonomi alanında kullanılan standart sayısal tekniklere ve ampirik modellere dair bilgiye sahip olmak | X | ||||
8 | Temel ekonomik teorileri uygulamalı alanlarda kullanma becerisine sahip olmak. | X | ||||
9 | Teorik ve model temelli analitik yöntemleri temel olarak kavrama becerisine sahip olmak | X | ||||
10 | Ekonomik kavramları güncel ekonomik sorunları tartışmakta kullanma becerisine sahip olmak | X | ||||
11 | Mantık çerçevesinde akıl yürütme ve analitik olarak çalışma becerisine sahip olmak. | X | ||||
12 | Farklı uygulamalı ve teorik alanlarda ekonominin sosyal boyutuyla ilgili duyarlılık sahibi olmak | X | ||||
13 | Ekonomik problemleri analiz temek için doğru ekonomik modelleri tespit edebilmek. | X | ||||
16 | Temel istatistik ve ekonometrik kavramları anlamak ve bunları kendi uygulamalı çalışmalarında kullanabilmek | |||||
17 | Türkiye ekonomisinin güncel ekonomik sorunları hakkında derinlemesine bilgi sahibi olmak ve dünyada ekonomik sorunlara dair temel bilgiye sahip olmak | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 3 | 15 | 45 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 15 | 2 | 30 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Sunum | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 2 | 12 | 24 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 4 | 3 | 12 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 143 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 5.72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |