Yönlendirilmiş Araştırma(FBE 591)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
FBE 591 | Yönlendirilmiş Araştırma | 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans |
Dersi Veren(ler) | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, akıllı sistemler mühendisliği konularında araştırma dizaynı ve yöntemlerinin öğrencilere tanıtılmasıdır. Bunun başarılması, her bir öğrencinin bir araştırma çalışması yürütmesini ve bu konu ile ilgili deneysel bir araştırma makalesi yazmasını sağlayacaktır. Dersin sonunda öğrenciler,farklı araştırma yöntemleri konusunda ana bilgiye, bir araştırma önerisi neler gerektğinin bilgisine sahip olacakları gibi aynı zamanda da nicel ve nitel araştırma, veri analizi konusunda deneyim kazanmış olacakları için araştırma önerilerinin ve diğer araştırma çıktılarının kalitesini değerlendirebilme yetisini edinmiş olacaklardır |
İçerik |
1 Ders İçeriğine Genel Bir Bakış 2 Araştırma konusu ve araştırma sorularının belirlenmesi 3 Literatür taraması nasıl yapılır? Kaynak gösterme, etik sorunlar,referans verme 4 Yazım stratejileri, teori kullanımı 5 Literatür taraması sunumları 6 Araştırma tasarımına giriş, araştırma önerisi nasıl yazılır? 7 Araştırma önerisi sunumları 8 Araştırma tasarımlarının tartışılması 9 Araştırma tasarımı sunumları 10 Veri analizi tartışılması 11 Veri analizi tartışılması 12 Veri analizi tartışılması 13 Araştırmanın raporlanması ve son sunum 14 Dönemin gözden geçirilmesi |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Akademik seviyede eğitim görmek için gerekli temele sahip olacaktır. 2. Farklı araştırma yöntemleri konusunda ana bilgileri açıklayabilecektir. 3. Bir araştırma önerisinin neler gerektirdiği belirtebilecektir. 4. Nicel ve nitel veri analizi konusunda yorum yapabilecektir. 5. Araştırma önerilerinin ve araştırma çıktılarının kalitesini değerlendirebilecektir. |
Öğretim Yöntemleri | |
Kaynaklar | Creswell, John W.Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Method Approaches (2009) |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Ders İçeriğine Genel Bir Bakış |
2 | Araştırma konusu ve araştırma sorularının belirlenmesi |
3 | Literatür taraması nasıl yapılır? Kaynak gösterme, etik sorunlar,referans verme |
4 | Yazım stratejileri, teori kullanımı |
5 | Literatür taraması sunumları |
6 | Araştırma tasarımına giriş, araştırma önerisi nasıl yazılır? |
7 | Araştırma önerisi sunumları |
8 | Araştırma tasarımlarının tartışılması |
9 | Araştırma tasarımı sunumları |
10 | Veri analizi tartışılması |
11 | Veri analizi tartışılması |
12 | Veri analizi tartışılması |
13 | Araştırmanın raporlanması ve son sunum |
14 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 4 | 100 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 0 | 0 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 14 | 5 |
Sunum | 3 | 45 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 |
Proje | 1 | 50 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 18 | 100 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bilgisayar mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | ||||
2 | Bilgisayar mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. | X | ||||
3 | Bilgisayar mühendisliği ile ilgili alanlarda belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir. | X | ||||
4 | Bilgisayar mühendisliği mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | X | ||||
5 | Bilgisayar mühendisliği problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | X | ||||
6 | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık donanım ve yazılım tabanlı sistemleri veya süreçleri tasarlar ve tasarımlannda yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir. | X | ||||
7 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler | X | ||||
8 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda proje ve risk yönetimi tekniklerini de kullanarak çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | ||||
9 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portfoyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | ||||
10 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, bilgisayar mühendisliği alanındaki veya ilgili alanlardaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir sekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. | X | ||||
11 | Girişimcilik ve yenilikçilik boyutlarını dikkate alarak bilgisayar mühendisliği uygulamalarını gerçekleştirebilir. | X | ||||
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | ||||
13 | Bilgisayar mühendisliği uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler. |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sunum | 3 | 12 | 36 |
Proje | 1 | 24 | 24 |
Raporlar | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 6.00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |