Araştırma Metodolojisi(LFR430)
| Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| LFR430 | Araştırma Metodolojisi | 8 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul | |
| Derse Kabul Koşulları |
| Dersin Dili | Fransızca |
| Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans |
| Dersi Veren(ler) | Marie Helene SAUNER LEROY saunermarie@gmail.com (Email) |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Amacı | Metodoloji dersi ; Tez hazirlanisinda metodolojik temelerini olusturmak ve ögretmek |
| İçerik | Lisans bitirme tezinin hazirlanisi |
| Dersin Öğrenme Çıktıları | |
| Öğretim Yöntemleri | Tez danismanligi |
| Kaynaklar |
La démarche d'une recherche en sciences sociales François Dépelteau, coll. de boeck, 2000 (2010). Dictionnaire des collocations, http://www.tonitraduction.net Centre National de Ressources Textuelles et Lexicales http://www.cnrtl.fr |
Teori Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları |
|---|---|
| 1 | Présentation du cours, mémoire présentation |
| 2 | choix définitif des sujets de mémoires, délimitation su sujet |
| 3 | recherche bibliographique |
| 4 | recherche bibliographique |
| 5 | recherche des données |
| 6 | recherche des données |
| 7 | analyse des données |
| 8 | analyse des données |
| 9 | construction du mémoire, plan, rendu du plan (vize) |
| 10 | rédaction |
| 11 | rédaction |
| 12 | annexes |
| 13 | rendu du mémoire aux membres du jury |
| 14 | soutenance |
Uygulama Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları |
|---|
Başarı Notuna Etki Oranları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 30 |
| Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 2 | 70 |
| Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Ödevler | 0 | 0 |
| Sunum | 1 | 20 |
| Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 30 |
| Proje | 0 | 0 |
| Laboratuar | 0 | 0 |
| Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
| Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
| Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
| Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
| Raporlar | 0 | 0 |
| Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
| Bitirme Tezi/Projesi | 1 | 50 |
| Seminer | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 |
| Toplam | 3 | 100 |
| Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Fransızca yazılı anlatıma C1 düzeyinde egemen olmak | X | ||||
| 2 | Fransızca sözlü anlatıma en az c1 düzeyinde egemen olmak | X | ||||
| 3 | Fransızcadan Türkçeye çeviri becerisini her düzeyde edinmiş olmak. | X | ||||
| 4 | Türkçeden Fransızcaya her düzeyde çeviri yapabilmek. | X | ||||
| 5 | Değişik düzey ve türlerden metin çözümleme becerisine sahip olma. | X | ||||
| 6 | Diller ve kültürler arası karşılaştırmalı çalışmalar yapabilmek. | X | ||||
| 7 | Fransız Edebiyatını öğretebilmek | X | ||||
| 8 | Çağdaş dilbilim kuramlarına dayanarak dil betimlemeleri yapabilmek. | X | ||||
| 9 | Yabancı dil olarak Fransızcayı öğretebilmek. | X | ||||
| 10 | İspanyol Dili ve Edebiyatına egemen olmak. | |||||
| Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 5 | 70 |
| Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 10 | 10 |
| Bitirme Tezi/Projesi | 1 | 25 | 25 |
| Toplam İş Yükü | 133 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 | 5.32 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 5 | ||


