Günümüz Frankofon Edebiyatı(LFR328)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
LFR328 | Günümüz Frankofon Edebiyatı | 6 | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Ahmet ÖZKAN aozkan@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fransa dışında Fransızca'nın resmi dil ya da ağırlıklı olarak konuşulduğu ülkelerde Fransızca yazılan sömüge döneminde ve sömürge sonrası dönemde kaleme alınan edebi metinlerin incelemesi. Bu metinler aracılığıyla özellikle sömürge sonrası oluşan kimlik, ben ve öteki kavramları, dil sorunu gibi konular örnek metinlerde incelenir. |
İçerik | Sömürge sonrası frankofon edebiyatlardan seçilen yazarların metinlerinin incelenmesi |
Dersin Öğrenme Çıktıları | Sömürge sonrasında oluşan kimlik ve dil sorunsalı ve sınırlar üssü kimliklerin oluşturduğu toplumlar özelliklerine yazınsal metinler aracılığıyla değerlendirme |
Öğretim Yöntemleri | Seçilen yazarların metinlerinin yazınsal kuramlar aracılığıyla incelenmesi |
Kaynaklar |
Assia Djebar "L'amour la fantasia" "La femme sans sépulture" Tahar Ben Jelloun - "La nuit sacrée" - L'Enfant Sable" Leïla Sebbar. "Si je ne parle pas la langue de mon père" |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Frankofon ve Frankofon Edebiyatlar nedir? |
2 | Assia Djebar - "Nulle part dans la maison de mon père" adlı romandan "Bicyclette" bölümünü okuma ve inceleme |
3 | Assia Djebar -"La femme sans sépulture" den "Troisième ,monologue" bölümünü okuma ve inceleme |
4 | Bu bölümlerin sentezi - Cezayir'de batı kültürüyle yetişen kızlarda ve kadınlarda ötekileştirme/kimlik sorununu inceleme |
5 | Leila Sebbar: "Je ne parle pas la langue de mon père" öyküsünü okuma ve incleme |
6 | Aynı konuya devam ve dil bağlamında ötekileştirmeyi inceleme |
7 | Muhammed Dib: "L'arbre à dires" adlı romanından bir bölümü "ötekinin dili" bağlamında okuma inceleme |
8 | Nına Bouraoui "La voyeuse interdite" romanından bir bölüm okuma ve inceleme |
9 | Frantz Fanon: "Peau noire masques blancs" başlıklı denemesinden bir bölüm okuma ve inceleme |
10 | Marie N'diaye: "Trois femmes puissantes" romanından bir bölüm okuma ve inceleme |
11 | Léopold Sédar Senghor |
12 | Aimé Césaire'in yaşamı ve frankofoniye katkıları |
13 | Ahmadou Kourouma: Les soleils des indépendances" romanından bir bölüm okuma ve inceleme |
14 | İncelenen tüm yapıtlarda sömürge dönemi ve sonrasında kültürel ve siyasal bağlamda ortaya çıkan kimlik sorunu, sınırüssülük konularını değerlendirme. |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 0 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 0 |
Toplam | 2 | 0 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 0 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 1 | 0 |
Toplam | 2 | 0 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 0,00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 0 |