Temel İspanyolca II(LFR216)
| Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| LFR216 | Temel İspanyolca II | 4 | 6 | 0 | 0 | 6 | 8 |
| Ön Koşul | |
| Derse Kabul Koşulları |
| Dersin Dili | Fransızca |
| Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans |
| Dersi Veren(ler) | Nazlı KARAMEHMET nkaramehmet@gsu.edu.tr (Email) |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Amacı | - |
| İçerik | - |
| Dersin Öğrenme Çıktıları | |
| Öğretim Yöntemleri | |
| Kaynaklar |
Teori Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları |
|---|---|
| 1 | İlk dönemde görülen fiil çekimlerinin tekrarı, ‘preterito perfecto’ geçmiş zaman düzenli fiiller, geçmiş olaylar hakkında konuşmak, birşeyin nedenini sormak, sebep belirtmek, özür kabul etmek |
| 2 | ‘Preterito perfecto’ zamanının düzensiz fiillerle çekimi, hava durumu, emir kipinin tekrarı, doktora gitmek, sağlık, |
| 3 | ‘Indefinido’ zamanı, şakınlık, hayakırıklığı, sıkıntı durumlarını ifade etmek, coğrafi oluşumlar, fonetik olarak şaşkınlık ve soru ifadeleri. Sınıf içi tartışma konusu. |
| 4 | Düzenli fiillerde ‘Preterito Indefinido’ zamanı, ‘tener que, haber que, deber fillerinin kullanımı |
| 5 | ‘ir, estar ver, tener, hacer fiillerinin ‘Preterito Indefinido’ zamanı, karakter ve ruhsal durumlardan bahsetmek, iyelik zamiri, işaret zamiri |
| 6 | Preterito Indefinido’ tüm fiiller ve ‘Preterito Perfecto’ile aralarındaki kullanım farkı. |
| 7 | Pronombres y adjetivos indefinidos.Ulaşım araçları hakkında bilgi sorma, verme, karşılaştırma yapma, havaalanı ve tren istasyonu, yolculuk konusu |
| 8 | Karşılaştırma, üstünlük bildiren sıfatlar. |
| 9 | ‘Mişli geçmiş zaman, Preterito İmperfecto’ zamanı, düzenli ve düzensiz fiiller, ilgi adılı ve ilgi zamiri, geçmişte sıkça yapılan hareketler, eski ile yeni alışkanlıkların karşılaştırılması |
| 10 | Sağlık ve fiziksel durumdan bahsetmek, insan vücudu, hastalıklar, çareler, ‘acımak’(doler) fiilinin kullanımı |
| 11 | Soru zamirleri |
| 12 | Sıfatlarda üstünlük derecesi, ‘se’nin kullanımı, pronombres personales de complemento indirecto, Hobiler. |
| 13 | Mişli geçmiş zaman, Preterito Imperfecto’ zamanı devam, ‘Indefinido’ ve !Preterito Perfecto zamanları arasındaki kullanım farkları. Genel bir hatırlatma |
| 14 | Final sinavı |
Uygulama Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları |
|---|---|
| 1 | Okuma Dinleme Konuşma |
| 2 | Okuma Dinleme Konuşma |
| 3 | Okuma Dinleme Konuşma |
| 4 | Okuma Dinleme Konuşma |
| 5 | Okuma Dinleme Konuşma |
| 6 | Okuma Dinleme Konuşma |
| 7 | Okuma Dinleme Konuşma |
| 8 | Okuma Dinleme Konuşma |
| 9 | Okuma Dinleme Konuşma |
| 10 | Okuma Dinleme Konuşma |
| 11 | Okuma Dinleme Konuşma |
| 12 | Okuma Dinleme Konuşma |
| 13 | Okuma Dinleme Konuşma |
Başarı Notuna Etki Oranları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 14 | 10 |
| Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 5 |
| Toplam | 15 | 15 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Ödevler | 14 | 19 |
| Sunum | 1 | 5 |
| Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 30 |
| Proje | 0 | 0 |
| Laboratuar | 0 | 0 |
| Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
| Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
| Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
| Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
| Raporlar | 0 | 0 |
| Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
| Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 |
| Toplam | 16 | 54 |
| Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Fransızca yazılı anlatıma C1 düzeyinde egemen olmak | |||||
| 2 | Fransızca sözlü anlatıma en az c1 düzeyinde egemen olmak | |||||
| 3 | Fransızcadan Türkçeye çeviri becerisini her düzeyde edinmiş olmak. | |||||
| 4 | Türkçeden Fransızcaya her düzeyde çeviri yapabilmek. | |||||
| 5 | Değişik düzey ve türlerden metin çözümleme becerisine sahip olma. | |||||
| 6 | Diller ve kültürler arası karşılaştırmalı çalışmalar yapabilmek. | |||||
| 7 | Fransız Edebiyatını öğretebilmek | |||||
| 8 | Çağdaş dilbilim kuramlarına dayanarak dil betimlemeleri yapabilmek. | |||||
| 9 | Yabancı dil olarak Fransızcayı öğretebilmek. | |||||
| 10 | İspanyol Dili ve Edebiyatına egemen olmak. | X | ||||
| Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi | 6 | 12 | 72 |
| Ödevler | 2 | 0 | 0 |
| Sunum | 1 | 0 | 0 |
| Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü | 72 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 | 2.88 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 3 | ||


