Siyaset Felsefesi I(PH303)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PH303 | Siyaset Felsefesi I | 5 | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Mehmet Türker ARMANER tarmaner@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Antikçağ'dan On Yedinci Yüzyıl'a kadar olan dönemdeki temel siyaset felsefesi kuramlarının çözümlenmesi ve karşılaştırılması. |
İçerik | "Adalet", "Mülkiyet" "Devlet biçimleri", "Yasama", "Yürütme" |
Dersin Öğrenme Çıktıları | Antikçağ'dan On Yedinci Yüzyıl'a kadar olan dönemdeki temel siyaset felsefesi kuramlarını çözümlemek ve karşılaştırmak. |
Öğretim Yöntemleri | Sunum-Yorum |
Kaynaklar | Aristoteles, "Politika"; Aquinas, "Summa Theologica", Hobbes, "Leviathan", Spinoza, "Teolojik-Politik İnceleme" |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Aristoteles |
2 | Aristoteles |
3 | Aristoteles |
4 | Aristoteles |
5 | Aquinas |
6 | Aquinas |
7 | Ara Sınav |
8 | Hobbes |
9 | Hobbes |
10 | Spinoza |
11 | Spinoza |
12 | Spinoza |
13 | Spinoza |
14 | Spinoza |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 100 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 1 | 100 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Felsefe metinlerini mantıksal çözümlemeye tâbi tutabilir, eleştirel ve analitik zekâya sahip olur; | X | ||||
2 | Antik Çağ’dan 20. Yüzyıla kadar felsefe tarihine dair kapsamlı bilgi sahibi olur; | X | ||||
3 | Etik, Estetik, Bilim Tarihi, Toplum Felsefesi gibi sistematik felsefe disiplinlerinde bilgi edinir ve uzmanlaşma sağlar; | X | ||||
4 | Felsefenin, Tarih, Psikoloji, Antropoloji, Sosyoloji ve pozitif bilimler gibi felsefe dışı disiplinlerle ilişkisini kurabilir; | X | ||||
5 | Siyaset kuramlarının öğrenir, tarihi ve güncel olayları felsefi bakış açısıyla değerlendirebilir; | X | ||||
6 | Fransızca, İngilizce gibi yaşayan dillerde felsefi tartışmaları takip edebilecek düzeye gelir; | X | ||||
7 | Eski Yunanca, Latince veya Osmanlıca dillerinde yazılmış felsefe metinlerini takip edebilecek düzeye gelir; | X | ||||
8 | Sanat yapıtlarını ve tarihini değerlendirebilecek estetik kuramları tanır ve yaratıcı düşünce yeteneğini kavrar; | |||||
9 | Bağımsız akademik araştırmalar yapma ve makaleler yazma becerisinin kazanır; çözümleme, yorumlama ve eleştirel tartışma yeteneğinin geliştirir. | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 13 | 5 | 65 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 33 | 33 |
Toplam İş Yükü | 143 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 5.72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |