Mantık II(PH106)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PH106 | Mantık II | 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Aliş SAĞIROĞLU asagiroglu@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Birinci dereceden yüklemler mantığının terimlerini ve kavramlarını öğretmek |
İçerik | PQ formel dili ve PFQ formel sistemi |
Dersin Öğrenme Çıktıları | PQ formel dilinin formüllerinin semantik analizinin yapılamasının ve PFQ formel sisteminin teoremlerinin ispat edilmesinin öğrenilmesi |
Öğretim Yöntemleri | Yüz yüze ders |
Kaynaklar |
Introduction to Logic II, Yalçın Koç ,Boğaziçi University Publications,1980. Naive Set Theory, Paul Richard Halmos, D. Van Nostrand Company, Princeton, NJ, 1960. Introduction to Mathematical Logic, Eliot Mendelson, D. Van Norstand Company, Princeton NJ, 1964 Sembolik Mantık, Tarık Necati Ilgıcıoğlu, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Ankara 2013. Introduction to Mathematical Logic, Church, A., Princeton University Press, Princeton NJ, 1956. Introduction to Logic, Suppes, P., D. Van Norstrand Company, Princeton NJ, 1957. Logique formelle et argumentation, Laurence Bouquiaux & Bruno Leclercq, De Boeck, Brüksel, 2009. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | PQ formel dili : alfabe ve gramer |
2 | PQ formel dilinin semantiği : kümeler teorisi |
3 | PQ formel dilinin semantiği : bir kümenin partisyonu ve enümerasyonu, sayılabilir sekanslar |
4 | PQ formel dilinin yorumu |
5 | PQ formel dilinin bir formülünün yorumu : tanım alanı, n-li bağıntı ve n-li fonksiyon |
6 | PQ formel dilinin gramatik formüllerinin semantik analizi |
7 | PQ formel dili için semantik içerme ve dedüksiyon meta-teoremi |
8 | Arasınav |
9 | PFQ formel sistemi |
10 | PFQ formel sisteminde dedüksiyon ve ispat |
11 | PFQ formel sistemi için sentaktik içerme |
12 | PFQ formel sistemi için dedüksiyon meta-teoremi |
13 | PFQ formel sistemi için tutarlılık meta-teoremi |
14 | PFQ formel sistemi için tamlık meta-teoremi |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 0 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 0 |
Toplam | 2 | 0 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 0 |
Toplam | 1 | 0 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Felsefe metinlerini mantıksal çözümlemeye tâbi tutabilir, eleştirel ve analitik zekâya sahip olur; | |||||
2 | Antik Çağ’dan 20. Yüzyıla kadar felsefe tarihine dair kapsamlı bilgi sahibi olur; | |||||
3 | Etik, Estetik, Bilim Tarihi, Toplum Felsefesi gibi sistematik felsefe disiplinlerinde bilgi edinir ve uzmanlaşma sağlar; | X | ||||
4 | Felsefenin, Tarih, Psikoloji, Antropoloji, Sosyoloji ve pozitif bilimler gibi felsefe dışı disiplinlerle ilişkisini kurabilir; | X | ||||
5 | Siyaset kuramlarının öğrenir, tarihi ve güncel olayları felsefi bakış açısıyla değerlendirebilir; | |||||
6 | Fransızca, İngilizce gibi yaşayan dillerde felsefi tartışmaları takip edebilecek düzeye gelir; | X | ||||
7 | Eski Yunanca, Latince veya Osmanlıca dillerinde yazılmış felsefe metinlerini takip edebilecek düzeye gelir; | |||||
8 | Sanat yapıtlarını ve tarihini değerlendirebilecek estetik kuramları tanır ve yaratıcı düşünce yeteneğini kavrar; | |||||
9 | Bağımsız akademik araştırmalar yapma ve makaleler yazma becerisinin kazanır; çözümleme, yorumlama ve eleştirel tartışma yeteneğinin geliştirir. |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 0,00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 0 |