Seminer(SOC 500)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SOC 500 | Seminer | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 6 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans |
Dersi Veren(ler) | Didem DANIŞ ŞENYÜZ didemdanis@yahoo.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Yüksek lisans seminerleri her sene bölüm tarafından belirlenen ana temaya uygun olarak alanında uzman konuk konuşmacıların davet edileceği sosyal bilim konuşmaları serisi olarak, öğrencilerin alandaki güncel çalışmalardan haberdar olmasını amaçlamaktadır. |
İçerik | Seminerlerin ana teması her sene Sosyoloji Bölümü öğretim üyeleri tarafından belirlenecek ve buna uygun konuşmacılar davet edilecektir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları | Kuramsal sorunsallaştırma, yöntem ve araştırma teknikleri, güncel çalışmaları takip etme |
Öğretim Yöntemleri | Araştırma, sunum yapma teknikleri, eleştirel düşünce |
Kaynaklar |
Yeni İstanbul Çalışmaları: Sınırlar, Mücadeleler, Açılımlar (Der.) A. B. Candan & C. Özbay, Metis Yay. 2014 Esmer Yakalılar: Kent-Sınıf-Kimlik ve Kürt Emeği, Polat Alpman, İletişim, 2016 Kalkınma İktisadının Penceresinden Türkiye’ye Bakmak. Fikret Şenses'e Armağan (Der.) H. Cömert, E. Özçelik, E. Voyvoda, iletişim, 2017 Parti İşleyişi, Taban Mobilizasyonu ve Siyasal Yabancılaşma, Sevinç Doğan, iletişim, 2016 Prekarya Bildirgesi:Hakların Kısılmasından Yurttaşlığa, Guy Standing, İletişim, 2017 |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 1 | 50 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 1 | 50 |
Diğer | 0 | 0 |
Bütünleme | 0 | 0 |
Toplam | 2 | 100 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Öğrenci temel sosyolojik kuramlara eleştirel bakış geliştirebilecektir. | X | ||||
2 | Öğrenci sosyoloji alanındaki kuramsal ve ampirik birikime katkıda bulunabilecek donanıma sahip olacaktır. | X | ||||
3 | Öğrenci farklı toplumsal sorunsallara farklı araştırma tekniklerini uygulama yetisine sahip olacaktır. | X | ||||
4 | Öğrenci ampirik çalışma, yöntem ve tekniklerine eleştirel bakış geliştirerek farklı yöntemler bulunmasına katkıda bulunabilecektir. | X | ||||
5 | Öğrenci temel sosyolojik kuramlara eleştirel bakış geliştirebilecektir. | X | ||||
6 | Öğrenci sosyolojik araştırmanın etik sorunlarını düşünme ve çareler üretme kapasitesini geliştirecektir. | X | ||||
7 | Öğrenci araştırma amaçları ile araştırma tasarımı arasındaki ilişkiyi bilir, araştırma sorusuna dayalı olarak araştırma önerisini geliştirebilir. | X | ||||
8 | Öğrenci araştırma verilerini değerlendirmeyi ve sonuçlarını yazmayı bilecek, araştırma sonuçlarından kuramsal ve makro çıkarımlar yapma yetisine sahip olacaktır. | X | ||||
9 | Öğrenci niceliksel verilerden yola çıkarak niteliksel düşünme kapasitesine sahip olacaktır. | X | ||||
10 | Öğrenci sosyolojinin çeşitli alt alanlarına ait temel kavramlarla bilgi üretme kapasitesi edinecektir. | X | ||||
11 | Öğrenci sosyolojik kuramları gündelik yaşam pratikleriyle ilişkilendirme ve analiz etme yetisi edinecektir. | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 0.00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 0 |