İşletme Yüksek Lisans Programı

Seminer(G506)

Ders Kodu Dersin Adı Yarıyıl Teori Uygulama Lab Kredisi AKTS
G506 Seminer 2 3 0 0 0 8
Ön Koşul
Derse Kabul Koşulları
Dersin Dili Türkçe
Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans
Dersi Veren(ler) Ulun AKTURAN uakturan@gsu.edu.tr (Email)
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu ders, literatür taraması yapma, araştırma problemi tanımlama ve bu probleme ilişkin metodolojik bir yaklaşım geliştirmeyi öğretmeyi amaçlamaktadır.
İçerik 1. Hafta: Giriş; Konu belirleme; Literatür taraması yapma

2. Hafta: Araştırma problemi tanımlama; Araştırma dizaynı; Keşfedici araştırma: ikincil data

3. Hafta: Keşfedici araştırma: ikincil data; Keşfedici araştırma: kalitatif araştırma

4. Hafta: Tanımlayıcı araştırma; neden-sonuç araştırması

5. Hafta: Ölçüm ve ölçekler

6. Hafta: Anket dizaynı; Örnekleme yöntemi

7. Hafta: Örneklem büyüklüğü

8. Hafta: Ara Sınav

9. Hafta: Nitel araştırma dizaynı

10. Hafta: Nitel araştırmalarda veri toplama teknikleri; Görüşme / Gözlem

11. Hafta: Doküman inceleme; Odak grup; Nitel araştırmalarda veri analizi

12. Hafta: Konu sunumları

13. Hafta: Konu sunumları

14. Hafta: Konu sunumları
Dersin Öğrenme Çıktıları Ders kapsamında her bir öğrenci tarafından bir araştırma teklifinin hazırlanması ve sunulması beklenmektedir.
Öğretim Yöntemleri
Kaynaklar Naresh K. Malhotra, Marketing Research: An Applied Orientation, Peerson Education

Ali Yıldırım & Hasan Şimşek Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayınevi
Ders İçeriğini Yazdır
Teori Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
1 Giriş; Konu belirleme; Literatür taraması yapma
2 Araştırma problemi tanımlama; Araştırma dizaynı; Keşfedici araştırma: ikincil data
3 Keşfedici araştırma: ikincil data; Keşfedici araştırma: kalitatif araştırma
4 Tanımlayıcı araştırma; neden-sonuç araştırması
5 Ölçüm ve ölçekler
6 Anket dizaynı; Örnekleme yöntemi
7 Örneklem büyüklüğü
8 Ara Sınav
9 Nite araştırma dizaynı
10 Nitel araştırmalarda veri toplama teknikleri; Görüşme / gözlem
11 Doküman inceleme; Odak grup; Nitel araştırmalarda veri analizi
12 Konu sunumları
13 Konu sunumları
14 Konu sunumları
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
Başarı Notuna Etki Oranları
  Sayı Katkı Payı
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı 1 40
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı 1 60
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmaları
  Sayı Katkı Payı
Ödevler 0 0
Sunum 0 0
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 0 0
Proje 0 0
Laboratuar 0 0
Diğer Uygulamalar 0 0
Kısa Sınavlar 0 0
Dönem Ödevi / Projesi 0 0
Portfolyo Çalışmaları 0 0
Raporlar 0 0
Öğrenme Günlükleri 0 0
Bitirme Tezi/Projesi 0 0
Seminer 0 0
Diğer 0 0
Toplam 0 0
Numara Program Yeterlilikleri Puan
1 2 3 4 5
1 Bu programı başarıyla tamamlayan bir öğrenci, İşletmenin üretim, pazarlama, muhasebe/finansman, yönetim ve örgütsel davranış gibi farklı alanlarına ilişkin kavram ve teorilerine hakim olabilmeli ve bu alanlar arasındaki etkileşimi anlamak için bütüncül bakabilmelidir.
2 İşletmelerin farklı fonksiyonları (muhasebe/finansman, pazarlama, insan kaynakları, yönetim) açısından işleyişini anlayabilmeli ve bu konularda hipotezler oluşturarak araştırma önerileri geliştirebilmelidir.
3 İş dünyasındaki değişimleri saptamak, sorunları teşhis etmek ve bunlara çözüm üretebilmek için araştırma ve incelemeler yapabilmelidir.
4 Kantitatif ve kalitatif araştırma metodolojisine hakim olabilmelidir. X
5 İstatistiksel analizler yaparak sonuçları yorumlayabilmelidir. X
6 Bilimsel çalışmaları (bildiri sunmak, makale yazmak) gerçekleştirmek için gerekli temele sahip olabilmelidir. X
7 Kültür karşılaştırmalı çalışmalar gerçekleştirmek amacıyla en az bir yabancı dile bilimsel yayın yapacak düzeyde hakim olmalıdır.
Etkinlikler Sayı Süre Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Çalışma Süresi 13 1 13
Ödevler 1 15 15
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 0 3 0
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) 1 30 30
Toplam İş Yükü 100
Toplam İş Yükü / 25 4.00
Dersin AKTS Kredisi 4
Scroll to Top